Finex.cz logo
Menu
Finex » Kryptoměny » Chyba synchronizace peněženky Coinomi. Proč se to děje a jak situaci vyřešit?

Chyba synchronizace peněženky Coinomi. Proč se to děje a jak situaci vyřešit?

Chyba synchronizace peněženky Coinomi. Proč se to děje a jak situaci vyřešit?

Coinomi je jedna z nejlepších kryptoměnových peněženek, které jsou dnes na trhu. Nabízí plně non custodial služby a její aplikaci hodnotí velice kladně přes 40 000 lidí. I přes její značný úspěch má však řada uživatelů občasné problémy.

Jedním velice častým je situace, kdy peněženka sice funguje, ale z nějakého důvodu se nechce synchronizovat, to tedy znamená, že nemůže navázat spojení s uzly blockchainové sítě a získat tak aktuální přehled o nynějším stavu blockchainu. Důsledkem je, že uživatel vidí chybné zůstatky a se svými kryptoměnami nemůže nijak manipulovat, byť samotná aplikace je stále ovladatelná.

Jak takovou situaci vyřešit? Právě na to se dnes podíváme.

Obsah článku

1.Proč se peněženka Coinomi nesynchronizuje?2.Co v takové situaci dělat?A) Jednoduchá řešení – obnovte či restartujte aplikaciB) Aktualizujte aplikaci a udělejte si pořádek v zobrazených kryptoměnáchC) Vymažte veškerou paměť z peněženky a manuálně ji synchronizujteD) Přeinstalujte celou aplikaciE) Přesvědčte se o tom, že firewally vašeho routeru, operačního systému a VPN neblokují potřebné porty3.Co dělat, když nic nepomůže?4.Potřebujete více poradit? Zeptejte se v komentářích.

Proč se peněženka Coinomi nesynchronizuje?

Oznámení "no connection", tedy v překladu "žádné připojení", se objevuje tehdy, když se peněženka není schopná napojit na blockchainové uzly. Problém může mít mnoho podob – peněženka se nedokáže připojit buď na některé z uzlů nebo na všechny. Pokud se nepřipojí jen na některé z nich, u některých coinů může být zůstatek zobrazován správně. Pakliže peněženka eviduje chybu připojení k síti, znamená to, že nedostává potřebná data a není tak schopná zobrazit aktuální zůstatek.

Důvodů, proč se něco takového děje, může být spousta. Problém může být v aplikaci samotné nebo v architektuře sítě za hranicemi aplikace – např. v routeru či dokonce i na straně serverů.

Situace vypadá tak, že se pod políčkem s množstvím kryptoměny objeví hláška "No connection. Your funds are safe.". Charakteristickým znakem chybného připojení je i červená tečka v pravém horním rohu obrazovky.

Jak vypadá nesynchronizovaná peněženka Coinomi?
Jak vypadá nesynchronizovaná peněženka Coinomi?
Zdroj: coinomi.freshdesk.com

Problém s připojením k blockchainové síti může způsobit řadu problémů. Těmi typickými jsou např. následující:

  • Kryptoměny se nezobrazují v obecném přehledu.
  • Není možné odeslat transakce.
  • Historie transakcí je nekompletní či úplně chybí.
  • Není možné připojit se ke směnárnám, např. k Changelly.
Jak se chyba připojení v Coinomi projevuje?
Jak se chyba připojení v Coinomi projevuje?
Zdroj: coinomi.freshdesk.com

Co v takové situaci dělat?

Řešení se nabízí několik; doporučujeme vám postupovat od těch nejjednodušších po složitější. Je možné, že vám pomůže prostý restart peněženky či vymazání metadat, pokud u vás problém však přetrvává již delší dobu a máte pocit, že jste "vyzkoušeli všechno", uvádíme níže pár pokročilejších možností řešení.

A) Jednoduchá řešení – obnovte či restartujte aplikaci

Nejdříve vyzkoušejte, jestli váš problém nevyřeší prostá aktualizace paměti peněženky. Jste-li na telefonu, přejeďte po obrazovce prstem dolů. Nepomohlo-li to, přichází na řadu restart jak peněženky, tak i celého telefonu či počítače.

  1. Vypněte a znovu zapněte aplikaci. Pokud jste na telefonu, nezapomeňte aplikace "shozenou na lištu" skutečně vypnout – otevřete seznam stále běžících oken a odeberte aplikaci Coinomi.
  2. Vypněte a zapněte připojení k internetu. Jste-li na telefonu, můžete zkusit vypnout a zapnout připojení přes mobilní data či se zkusit připojit na jinou síť Wi-Fi. Na počítače může pomoci restart routeru.
  3. Pokud to nepomůže, můžete zkusit restartovat telefon či počítač. Pak máte jistotu, že v mezipaměti nezůstala žádná data navíc.

B) Aktualizujte aplikaci a udělejte si pořádek v zobrazených kryptoměnách

Problémem připojení k serverům může být i příliš zastaralá verze aplikace. Nemáte-li z nějakého důvodu povolené její automatické aktualizace, aktualizujte si verzi peněženky na tu nejnovější. Na telefonu stačí zavítat do AppStore/Google Play a u aplikace Coinomi kliknout na Aktualizovat. Desktopový klient by vás měl na novější verzi upozornit automaticky.

Dokumentace Coinomi také uvádí, že by vám mohlo pomoci odstranění kryptoměnových adres, na nichž žádné prostředky nemáte.

C) Vymažte veškerou paměť z peněženky a manuálně ji synchronizujte

Ještě před tím, než se uchýlíte ke kompletnímu přeinstalování nové peněženky, můžete využít možnosti kompletního smazání uživatelských dat v aplikaci telefonu. V nastavení zavítejte do sekce aplikací a najděte Coinomi. Vás operační systém bude s největší pravděpodobností po vizuální stránce vypadat trochu jinak, definitivně zde ovšem budete mít k dispozici volbu pro vymazání dat.

Vymazání dat aplikace Coinomi na telefonu
Vymazání dat aplikace Coinomi na telefonu

V závislosti na tom, jaká data smažete (buď jen mezipaměť, nebo i veškerá data včetně databází a nastavení), je možné, že po vás peněženka při následném spuštění aplikace bude chtít znovu vložit seed.

❗️ Proto se nejdříve ujistěte, že seed máte po ruce.

Aplikace peněženky po opětovném spuštění automaticky spustí stahování potřebných dat znovu. Pokud se tak nestane, problém vězí někde jinde.

Opětovná synchronizace na počítačové verzi aplikace

Na desktopové verzi podobného cíle docílíte následovně. Na spodní liště otevřete sekci nastavení přes tlačítko Settings a klikněte na políčko Resynchronize all. Tímto aplikace smaže veškerá metadata stažená dříve z blockchainu a stáhne je znovu. To může chvíli trvat.

Opětovnou synchronizaci peněženky provedete kliknutí na tlačítko Resynchronize all
Opětovnou synchronizaci peněženky provedete kliknutí na tlačítko Resynchronize all
Zdroj: Coinomi

Nemůže-li aplikace po stisknutí tlačítka navázat s uzly sítě spojení za účelem resynchronizace, pokračujte níže.

D) Přeinstalujte celou aplikaci

Ještě před tím, než se pustíte do řešení problémů ve vrstvě připojování k internetu, zkuste učinit poslední rázný krok – kompletně odinstalovat a znovu nainstalovat celou aplikaci. Ujistěte se, že při odinstalaci v zařízení nezůstanou žádné zbytkové soubory týkající se nastavení.

Mějte na paměti, že budete při novém přihlašování potřebovat váš seed, bez něhož se do peněženky nedostanete.

E) Přesvědčte se o tom, že firewally vašeho routeru, operačního systému a VPN neblokují potřebné porty

Vyzkoušeli jste-li veškeré možnosti výše, je možné říci, že problém vězí někde mimo aplikaci, pravděpodobně v datové cestě mezi programem peněženky a blockchainovými uzly, potažmo servery společnosti. Problém můžete zkusit vyřešit ještě přidáním výjimky do vašeho antiviru a firewallu, pomoci může i navázání připojení přes VPN.

Povolení portů na vašem routeru

Máte-li peněženku na mobilním zařízení, můžete funkčnost portů otestovat využitím jiného zdroje signálu. Problém routeru může signalizovat skutečnost, že se peněženka Coinomi nepřipojí na žádném zařízení připojeném na vaši domácí síť. Vyzkoušejte např. mobilní data nebo jiný router. Jestliže to pomůže, problém může vyřešit manuální povolení portů.

Pravidla routeru pravděpodobně blokují komunikaci na portech v rozsahu 6 000 – 6 200, které právě peněženka Coinomi používá. Problém můžete vyřešit tak, že tyto porty v administrátorském rozhraní manuálně povolíte. Abyste se do administrátorského rozhraní vašeho routeru dostali, potřebujete znát přihlašovací údaje.

V účtu administrátora pak musíte najít sekci pro povolování portů, pravděpodobně ji najdete v pokročilém nastavení. Při tvorbě nového pravidla bude potřeba zadat IP adresu (už může být předvyplněná) a porty, v tomto případě tedy v rozsahu 6 000 – 6 200. Jestliže zde bude i možnost volby protokolu, pro jistotu nastavte kombinaci TCP/UDP.

V sekci pro port forwarding zvolte počáteční port (6 000) a koncový port (6 200) celého intervalu a IP adresu.
V sekci pro port forwarding zvolte počáteční port (6 000) a koncový port (6 200) celého intervalu a IP adresu.

Povolení portu přes firewall operačního systému

Může se stát, že připojení aplikace Coinomi přes používané porty blokuje i firewall ve vašem počítači. Tím může být firewall operačního systému, ať už na operačních systémech Windows či macOS, tak i firewall antiviru.

V předchozím kroku jsme se tedy ujistili, že porty aplikace Coinomi neblokuje firewall sítě (routeru), nyní je to samé potřeba provést pro aplikace filtrující porty v zařízení. Je to svým způsobem to poslední místo, kde by mohl být datový tok informací cestující do peněženky Coinomi přerušen. Pro názornost si příklad ukážeme na firewallu v operačním systému Windows.

Nyní se pustíme do samotného nastavování pravidla pro příchozí připojení.

Tímto by mělo být potřebné rozmezí portů ve firewallu otevřené. Politika firewallu operačních systémů také většinou povoluje odesílání dat z aplikace poté, co ze stejné adresy aplikace data přijala, proto teoreticky není nutné otevírat pravidlo v opačném směru, tedy pravidlo odchozí. Zobrazuje-li vám však aplikace Coinomi chyby při odesílání transakce, vytvoření odchozího pravidla se stejnými parametry může situaci vyřešit.

Firewally VPN a antivirů

Pakliže používáte VPN nebo antivirus provozující svůj vlastní firewall, povolte porty pro Coinomi i na těchto aplikacích. Všechny tyto dodatečné úrovně ochrany je potřeba prověřit.

Co dělat, když nic nepomůže?

Vyzkoušeli jste opravdu všechno a peněženka stále nefunguje? Nezoufejte. Je samozřejmě možné, že je skutečně problém v samotné aplikaci či na straně serverů, na které se Coinomi připojuje. Je-li problém se servery, je typické, že se vám špatně zobrazuje zůstatek pouze u některých coinů, protože se servery těchto kryptoměn chybně synchronizují. V tomto případě tedy není chyba na vaší straně a nezbývá, než chvilku počkat, až se situace vyřeší. Pakliže věříte, že je chyba na straně serveru, můžete napsat na podporu peněženky na adrese support.coinomi.com.

Na závěr je vhodné podotknout, že Coinomi není jedinou peněženkou na světě. Jelikož kryptoměny ve vaší peněžence ve skutečnosti uložené nejsou, můžete si stáhnout jinou peněženku a ke svým kryptoměnám se dostat jednoduše zadáním vašeho seedu. Mezi další skvělé softwarové peněženky patří např. Trust Wallet, MetaMask či Blue Wallet.

Vstupte do světa kryptoměn!

Již kryptoměny máte? Držte je v bezpečí hardware peněženky Trezor!

Favorit redakce
  • Jedna z nejvíce bezpečných peněženek
  • Vytvořena českou firmou
  • Pro začátečníky může působit složitě
  • Je dražší než ostatní peněženky, zejména Model T

Aktuálně 3 největší kryptoměny

Graf posl. 7 dní
Graf Bitcoin
Změna za 24h
-2,7%
Aktuální cena
$27 499
Graf posl. 7 dní
Graf Ethereum
Změna za 24h
-3,4%
Aktuální cena
$1 755
Graf posl. 7 dní
Graf BNB
Změna za 24h
-2,8%
Aktuální cena
$321,1

Ohodnoťte tento článek!

Připojte se k diskuzi
Akcie
Komodity
Krypto
Indexy
ETF
Aktuální cena 24h
Tesla Inc. ---
N/A
ČEZ ---
N/A
Apple ---
N/A
Moneta ---
N/A
Komerční banka ---
N/A
Philip Morris ČR ---
N/A
Erste group ---
N/A

Velký test: Investujeme vlastní peníze do investičních platforem

Která přinese největší zhodnocení? Portu, Fondee, Indigo, Finax, nebo Fumbi?
Která přinese největší zhodnocení? Portu, Fondee, Indigo, Finax, nebo Fumbi?
Sledujte nás na Facebooku, ať vám nic neunikne!
Facebook icon Jít na Facebook
Finex.cz logo