V dnešní době nastupující elektromobility je velmi zajímavé sledovat, jak se jednotlivé automobilky popasují s touto výzvou. Tyto společnosti se musí poprat nejenom s technologickými výzvami, ale také s tlakem na environmentální fungování automobilů a samozřejmě také s tlakem na co nejnižší náklady. V tomto článku se podíváme na 3 automobilky, které jsou svou orientací velmi rozdílné, což také vede k odlišným akciovým a hospodářským výsledkům. Také si povíme, proč tento tržní segment není pro investory až tak zajímavý.
Automobilové akcie si stejně jako většina akciového trhu, v minulých letech prošla výrazným propadem. Jak si za chvíli ukážeme, tak na rozdíl od technologických akcií, se ty automobilové z tohoto propadu ještě nedokázaly vzpamatovat. To může být zajímavý signál k přezkoumání současného stavu jednotlivých automobilek.
My se dále podíváme na akcie společnosti Ford, které se obchodují ve formaci vlajka, což obvykle predikuje silný cenový pohyb. Také se podíváme na akcie společnosti Toyota, která uzavírá nová partnerství v různých projektech, přičemž její akcie prozatím cenově stagnují. Na závěr se podíváme na cenový graf společnosti Ferrari, který i přes firemní konzervativní strategii luxusu vykazuje nejlepší růst.
Tato známá automobilka disponuje velmi stabilními predikcemi tržeb. Poté, co v loňském roce vykázala růst tržeb o 22,67 %, by v letošním roce a v roce 2024 měly být tržby konstantní, okolo 161,5 miliard dolarů. Tyto predikce může změnit avizovaný zájem společnosti prodat závod na výrobu automobilů v Německu. Společnost vyplácí akcionářům kvartální dividendy v hodnotě 0,15 USD za akcii.
Rovněž cenový vývoj akcií Ford může být ovlivněn fundamentální událostí a to, že společnost musí z trhu stáhnout celkem 125 000 automobilů (Escape, Maverick a Corsair), kvůli neurčité závadě na motorech. Nicméně investoři se prozatím tímto negativním fundamentem nenechali ovlivnit a na trhu panuje optimistická nálada – Akcie Ford rostou. Dlouhodobě se ovšem akcie Ford obchodují v technické formaci vlajka, která bývá ukončena tzv. breakoutem buď na jednu, nebo na druhou stranu.
2) Toyota
Na rozdíl od Fordu, společnost Toyota disponuje pozitivním fundamentem. Tato automobilka by se měla podílet na vývoji elektrické dodávky a to společně se Suzuki a Daihatsu. Kromě toho disponuje společnost ročním růstem tržeb 18,4 %. Predikce tržeb se shodují rovněž na konstantní hladině, okolo 280 miliard dolarů. Toyota vyplácí 2,5 USD jako půlroční dividendu.
Akcie Toyota se obchodují v postranním trendu, který se vytváří na hodnotě supportu. Trh touto konsolidací okolo ceny 140 USD vyčkává na impuls, který by jej poslal buď vzhůru, nebo naopak na nižší cenové hodnoty. Pád akcií by v tomto případě znamenal možný pokles až na 100 USD, kde se nachází cenové minimum z roku 2017. Naopak v případě růstu je nejbližší rezistence až na hodnotě 170 USD, kde se nachází 50 % Fibonacciho retracementu.
3) Ferrari
Tato přední evropská automobilka dělá čest svému jménu nejen na závodních okruzích, ale také na akciových trzích, kdy vývoj akcií připomíná spíše let rakety vzhůru, než kroužící formuli. Akcie Ferrari se obchodují nad hodnotou rostoucí trendové čáry, přičemž v roce 2022 došlo k jejímu poslednímu testu, který znamenal opětovný růst a tvorbu nových maxim. I přestože se akcie Ferrari obchodují za cenu 300 USD, nejbližší support se nachází až na hodnotě 230 USD, což by značilo poměrně agresivní prodejní korekci.
Společnost Ferrari vygenerovala meziroční růst tržeb 20 %. Na rozdíl od výše uvedených automobilek, se v případě Ferrari počítá s růstem tržeb i v následujících letech. V roce 2024 by tržby měly dosáhnout hodnoty 6,73 miliard USD. Společnost také vyplácí investorům dividendy a to 2 USD jednou ročně.
Závěr
Automobilový průmysl v současné době stojí na mrtvém bodě, což koresponduje s postranním pohybem vybraných akcií. Prozatím tento tržní segment nedokázal využít technologických možností v podobě elektromobility a umělé inteligence k tomu, aby se stal pro investory více zajímavým. Jediné akcie, které dokáží ze současné stagnace tohoto průmyslu těžit, jsou akcie Ferrari, které ovšem vsází na luxusní vozy, ty nejsou určené pro masovou klientelu.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.