Warren Buffett proslul tím, že investorům radil, aby byli chamtiví, když se ostatní bojí. V nedávné době tak jeho společnost Berkshire Hathaway nakoupila akcie Ulta Beauty, které po vyplašení trhu skončily ve slevovém košíku. A i nyní akcie stále vypadají levně.
Ulta Beauty je maloobchodní řetězec, který prodává vše od kosmetických výrobků pro masový trh až po luxusní kosmetiku a vůně. A akcie společnosti vyskočily o 15 % poté, co Berkshire Hathaway zveřejnila, že na konci června držela akcie tohoto maloobchodního řetězce v hodnotě asi 266 milionů dolarů.
Ulta Beauty, která byla založena v roce 1990, a Sephora, vlastněná LVMH, která otevřela svůj první americký obchod v roce 1998, změnily způsob, jakým američtí zákazníci nakupují make-up.
Před jejich vstupem se kosmetické produkty obvykle nakupovaly v obchodních domech, kde bylo mnoho zboží zavřeno za pulty a vyzkoušení čehokoli vyžadovalo interakci se zaměstnancem obchodu.
Ulta Beauty a Sephora tuto zkušenost uvolnily a zpřístupnily vzorky, aby si zákazníci mohli vše vyzkoušet, aniž by museli žádat o pomoc, ačkoli mají zaměstnance, kteří mohou poskytnout pomoc, pokud ji zákazníci potřebují.
Maloobchodní řetězec má jistě obchodní základy, které by se hodnotovým investorům líbily. Přestože se jedná o poměrně vyspělý podnik, v posledních pěti letech zvyšoval své tržby průměrným tempem růstu 11 %.
Má také atraktivní profil marží, zejména díky nižším nájmům a provozním nákladům, které jsou spojeny s přítomností mimo obchodní centra. Jeho provozní marže se blíží 15 % – což je zhruba dvojnásobek marží maloobchodních prodejců, kteří jsou součástí indexu S&P 500.
Ulta má zdravou rozvahu a efektivně rozděluje kapitál: Její návratnost investovaného kapitálu za posledních pět let v průměru přesáhla 26 %, což je více než 18% průměr společnosti Costco.
Má poměrně diverzifikovaný sortiment, a to jak z hlediska cenového rozpětí, tak z hlediska kategorií, což znamená, že není tak zranitelná vůči jednorázovým kosmetickým trendům nebo změně ekonomických podmínek.
Zatímco v postpandemických letech, kdy byli lidé péčí o sebe sama posedlí, akcie společnosti prudce vzrostly, v březnu utrpěly velkou ztrátu poté, co společnost poskytla celoroční výhled zisku, který byl jen o něco nižší, než očekávala Wall Street.
Postupně klesaly ještě níže poté, co Ulta Beauty koncem května opět snížila výhled. Reakce trhu se však zdála být v porovnání se skutečnými čísly přehnaná: Před zveřejněním informací ze strany Berkshire Hathaway klesly akcie společnosti od březnového zveřejnění výsledků o 42 %.
Přesto se očekávání zisku na akcii pro současný fiskální rok snížila pouze o 5 % a očekávání tržeb jsou nižší jen o 1,4 %.
Jak velký strach je vlastně oprávněný?
Ulta Beauty má na obzoru několik reálných hrozeb: Maloobchodní řetězec ve svém hovoru k výsledkům z konce května uvedl, že ztratil podíl na trhu prestižních značek.
Velká část z toho se pravděpodobně týká značky Sephora, která otevřela obchody uvnitř více než 900 obchodních domů Kohl’s. Další nově vznikající hrozbou je Amazon, kde luxusní kosmetické značky rozšiřují distribuci.
Ulta už má pravděpodobně své dny opojného růstu za sebou: V roce 2010 přidával prodejce každý rok kolem 100 prodejen, ale v posledních letech se tento počet zpomalil na 30 až 50. Společnost přitom vidí prostor pro dalších 1 500 až 1 700 prodejen v USA.
Přesto se zdá, že samotný byznys model má zabudovanou konkurenční výhodu oproti online prodeji a prodeji přímo spotřebitelům: V případě make-upu a parfémů se jedná o kategorii, kterou si zákazníci chtějí vyzkoušet, a to nejlépe s různými značkami.
Je obtížné replikovat rozsah dodavatelského řetězce společnosti Ulta, její vztahy s dodavateli a dobrou nabídku exkluzivních partnerství (poslední zahrnuje vůni Kylie Jenner). Důležité však je, že má velmi loajální zákazníky.
Tržby by měly v důsledku agresivního rozšiřování sortimentu Sephory do roku 2025, kdy by měl Kohl’s otevřít prodejny Sephora ve všech svých více než 1 100 pobočkách, poněkud ustoupit.
I po nedávném nárůstu se však akcie společnosti obchodují na zhruba 14násobku budoucích 12měsíčních zisků (forward P/E poměr), což je 44 % pod desetiletým průměrem.
Podle tohoto ukazatele patří k nejlevnějším maloobchodním prodejcům v indexu S&P 500 a je jen o něco dražší než sužovaný prodejce elektroniky Best Buy.
To je velmi atraktivní cena pro stále rostoucího maloobchodního prodejce s velkou vnitřní silou a několika povrchními vadami.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.