FinexIndexyTechnologické akcie lámou rekordy: Nasdaq a S&P 500 na nových maximech!
Technologické akcie lámou rekordy: Nasdaq a S&P 500 na nových maximech!
Rekordní pondělí na akciových trzích, kdy technologické akcie táhly indexy Nasdaq a S&P 500 na nová maxima. Největší zisky zaznamenaly společnosti Broadcom a Micron Technology, což podpořilo celkový růst trhu.
Index S&P 500 přidal 0,8 % a Nasdaq Composite 1 %. Oba indexy v pondělí uzavřely na rekordních hodnotách. Vzrostl i průmyslový index Dow Jones a to o 0,5 %.
Nejvýkonnějším sektorem indexu S&P 500 byly informační technologie, přičemž obzvláště dobrý den měli výrobci čipů. Broadcom vedl růst amerických trhů se ziskem 5,4 % a dařilo se také společnostem Super Micro Computer a Micron Technology.
Aktuální vývoj ceny akcií Broadcom, Super Micro Computer a Micron Technology
Index S&P 500 se nyní nachází v roce 2024 o 15 % výše. Zpětné propady byly vzácné a volatilita mimořádně nízká.
Příval rozhodnutí centrálních bank, ekonomických údajů a projevů představitelů Fedu by mohl vnést trochu vzrušení do vývoje trhů později v průběhu týdne. Představitelé centrálních bank se sejdou ve Velké Británii, Švýcarsku, Norsku a Austrálii – Švýcarsko přitom bylo jedním z prvních, kdo snížil sazby.
Navzdory 30 rekordům indexu S&P 500 v letošním roce se někteří investoři obávají problémů pod povrchem. V posledních týdnech více akcií klesá, než roste – v pondělí podíl společností z indexu S&P 500 obchodujících se nad svým 200denním klouzavým průměremspadl na nejnižší úroveň v tomto roce.
Velké zisky těžkých vah indexu, jako jsou Apple, Microsoft a Nvidia, však více než kompenzovaly slabost v jiných oblastech. Sektor informačních technologií, který má v indexu S&P 500 největší váhu, vzrostl za posledních sedm obchodních dní o 7,9 %.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.