Podíl PPF v telekomunikační společnosti 02 již přesáhl hranici 90 %. To znamená, že skupina PPF může přistoupit k výkupu akcií společnosti od zbylých akcionářů a poté akcie O2 úplně stáhnout z pražské burzy.
Skupina PPF svůj záměr, že její společnost PPF Telco nakoupí další akcie O2, oznámila ve středu 23. června. Cílem nákupu bylo dle prohlášení PPF nabýt více než 90% podíl na O2 a následně spustit povinný (vynucený) odkup všech akcií zbývajících minoritních akcionářů telekomunikačního giganta společností PPF Telco. Už o den později PPF skutečně získala více než 90 % akcií společnosti O2.
Transakce, která v Česku nemá obdoby
PPF Telco akcie nakoupila v rámci takzvaného zrychleného odkupu akcií, který realizovala za maximální cenu 264 korun za jednu akcii. Samotného odkupu se mohli zúčastnit pouze kvalifikovaní akcionáři. Ostatní majitelé akcií své cenné papíry budou moci prodat během povinného odkupu akcií.
Tímto způsobem se PPF podařilo navýšit svůj podíl v O2 za pouhých pár hodin, a to z 83,58 % na 90,01 %. PPF Telco tedy nakoupila 19,3 milionu kusů akcií, za něž zaplatila okolo pěti miliard korun.
PPF navýšila svůj podíl v O2 z 83,58 % na 90,01 % během pár hodin.
Šlo přitom o vůbec první transakci svého druhu na tuzemském kapitálovém trhu. PPF svůj postup zdůvodnila nízkými objemy obchodů na pražské burze. Objem obchodů, se kterými se cenné papíry společnosti O2 na pražské burze obchodují, se v letošním roce pohybuje okolo 9,3 milionu korun denně.
Prodávajícím kvalifikovaným investorům byl ponechán nárok na výplatu dividendy ze zisku O2 za uplynulý rok a částky odpovídající snížení emisního ažia. Nárok na podíl ze zisku budou mít také drobní akcionáři, kteří prodají své akcie během povinného odkupu.
Cena 264 korun, za něž se jedna akcie O2 prodávala, již narazila na kritiku. PPF totiž nabídla méně, než byl závěrečný kurz akcií společnosti na pražské burze. Ten totiž činil 269 korun za akcii.
A to není všechno. I cílové ceny analytiků některých tuzemských finančních domů se pohybují výrazně nad 264 korunami. Například Komerční banka má cenu za jednu akcii společnosti O2 stanovenou dokonce na 362 korunách.
Jaký je váš názor na současnou situaci? Pokud držíte akcie O2, jak se nyní zachováte?
K tématu financí jsem se dostala tak trochu oklikou. Studovat jsem se vydala bohemistiku na pražské „fildě“, což se světem financí nijak nesouvisí. Ekonomika mě ale bavila už na střední, a tak mi bylo trochu líto, že se jí nijak nevěnuji. Během mých studií ovšem přišla nabídka začít pracovat jako externí copywriter pro jednu banku. Neváhala jsem, prošla výběrovým řízením a začala se rozkoukávat ve světě finančních produktů. Díky této „praxi“ mám největší zkušenosti právě v oblasti finančních produktů a osobních financí. Postupně se ale snažím proniknout také do světa investování.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.