Ačkoli jsme neustále bombardováni bombastickými titulky, nikdy bychom neměli zapomínat, že společnosti z velké části existují z jednoho hlavního důvodu: Přijímat kapitál od investorů a vydělávat na něm.
Proto má smysl, aby investoři hledali podniky s trvalou konkurenční výhodou, které jsou schopny trvale dosahovat vysoké návratnosti investovaného kapitálu (ROIC).
Jak kdysi řekl Warren Buffett, generální ředitel společnosti Berkshire Hathaway: “Nejlepší je vlastnit podnik, který může po delší dobu využívat velké množství nového kapitálu s velmi vysokou mírou návratnosti.”
S ohledem na tuto skutečnost se v tomto článku blíže zaměříme na tři investice společnosti Berkshire Hathaway s dvoucifernou návratností investovaného kapitálu.
S návratností z investovaného kapitálu, která se trvale pohybuje okolo 20 %, je prvním titulem na tomto seznamu ratingová společnost Moody’s.
Akciím Moody’s se během vrcholící pandemie dařilo neuvěřitelně dobře a za posledních pět let (k 20. 1. 2022) vzrostly o více než 240 %, což naznačuje, že jde o podnik odolný vůči recesi, na který se vyplatí dlouhodobě vsadit. Dobře ukotvená pozice vedoucí společnosti v oblasti úvěrových ratingů, která vede k nadprůměrným výnosům z kapitálu, by měla i nadále omezovat dlouhodobé poklesy akcií Moody’s
Kromě toho Moody’s vygenerovala za posledních dvanáct měsíců volný peněžní tok ve výši přibližně 2,4 miliardy dolarů. Není tak divu, že za první tři čtvrtletí roku 2021 společnost vrátila akcionářům 975 milionů dolarů prostřednictvím zpětného odkupu akcií a dividend – další z faktorů, který Buffett u akcií oceňuje.
Ve třetím čtvrtletí roku 2021 drží Berkshire více než 24,6 milionu akcií Moody’s v hodnotě necelých 8,8 miliardy dolarů. Dividendový výnos společnosti přitom činí skromných 0,7 %.
Dokonce i ve světě spotřebního hardwaru se výrobci iPhonů daří dosahovat nadprůměrných výnosů díky své značce, která zvyšuje loajalitu, a vysokým nákladům na změnu dodavatele (přechod z operačního systému iOS na konkurenční software není jednoduchý). A vzhledem k tomu, že společnost pokračuje v pronikání na rozvíjející se trhy, jako je Indie a Mexiko, zůstává dlouhodobá trajektorie akcií Apple pozitivní.
V posledním vykázaném čtvrtletí se tržby společnosti Apple meziročně zvýšily o 29 % na 83,4 miliardy dolarů. Není tak divu, že výrobce iPhonů také vrátil akcionářům přes 24 miliard dolarů. Dividendový výnos akcií v současné době činí pouhých 0,5 %, ale díky 3% výnosu z odkupu akcií Apple rozdává akcionářům více peněz, než by se mohlo na první pohled zdát. Není divu, že Apple je největším veřejným podílem Berkshire Hathaway, která vlastní více než 887 milionů akcií tohoto technologického giganta v hodnotě zhruba 125,5 miliardy dolarů.
Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatného. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Na konci třetího čtvrtletí 2021 držela Berkshire 315 400 akcií v hodnotě přibližně 44 milionů dolarů. To na poměry Berkshire není velká pozice. Čím je tedy americká společnosti zajímavá? P&G něčím vyniká: schopností přinášet investorům rostoucí dividendový výnos v dobrém i ve zlém. Společnost nabízí portfolio důvěryhodných značek, jako jsou papírové ručníky Bounty, žiletky Gillette a prací prášek Tide. Jedná se o výrobky, které domácnosti pravidelně kupují bez ohledu na to, jak se vyvíjí ekonomika.
V dubnu představenstvo společnosti P&G oznámilo 10% zvýšení čtvrtletní dividendy, což pro společnost znamená 65. zvýšení roční dividendy v řadě. Procter & Gamble tak je jedním z dividendových králů, který v současné době nabízí dividendový výnos okolo 2,2 %.
Analytický tým brokera RoboMarketsna náš dotaz uvedl: “S očekávaným zvýšením diskontní sazby investoři obracejí svou pozornost na “hodnotové akcie“, tedy spolehlivé emitenty schopné generovat zisky, vyplácet dividendy a zpětně odkupovat akcie. Uvedené společnosti, v roce 2022, představují zajímavou volbu pro dlouhodobé investice.“
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.