Herní průmysl dosáhl svého prozatímního maxima v roce 2021, kdy vyvrcholila světová pandemie. Od té doby ovšem došlo k výrazným poklesům jak hodnoty akcií, tak tržeb herních společností. V tomto článku se podíváme na novinky ze světa herního průmyslu a také si přiblížíme 3 společnosti, které patří v tomto odvětví ke světovým lídrům.
Možná to čtenáře překvapí, ale nejvíce je hraní her oblíbené v Africe. Poté následuje Severní a Jižní Amerika a nejnižší popularita hraní her je zaznamenána v Evropě, Asii a Austrálii. Ovšem hraní her v posledních letech výrazně změnilo směr, kdy hráči přešli z osobních počítačů a konzolí na mobilní hry. Nástup trendu mobilního hraní je urychlen příchodem 5G sítí, ke kterým má přístup již více než 7 % světové populace.
V herním průmyslu roste také oblíbenost cloudových her, které jsou provozovány na externích datových uložištích a hráči se tak mohu do hry připojit odkudkoliv. Predikce tržeb herního průmyslu je v roce 2023 odhadována na 372 miliard dolarů. Rovněž se očekává i růst hráčské komunity, přičemž by počet hráčů měl do roku 2027 vzrůst na 3,04 miliardy uživatelů.
Hermínu průmyslu se daří i v Česku. Meziroční nárůst tržeb je o 6 % na hodnotu 7,5 miliardy korun.
Tato společnost provozuje v mezinárodním měřítku platformy pro mobilní a počítačové hry. SciPlay vykázala meziroční nárůst tržeb 10,71 % a s růstem se počítá i v roce 2023, kdy by tržby měly stoupnout na 709,7 milionu dolarů. Společnost nevyplácí dividendy, ale její akcie jsou z téměř 22 % vlastněny hedgeovými fondy, což značí výrazný zájem velkých hráčů o tyto akcie.
Akcie SciPlay po vytvoření svého cenového dna v roce 2022 dokázaly vyrůst již o 70,5 %. Při tomto růstu dokázaly také pokořit úroveň 14 USD, což byly cenová maxima v roce 2022. Tato cena nyní na trhu funguje jako support. Pokud akcie porostou i nadále, nejbližší rezistence se nachází až na ceně 20 USD, kde může nastat první výrazná prodejní aktivita.
2) Roblox
Roblox je mezinárodní společnost, která působí v herním průmyslu jako provozovatel zábavní platformy. Rovněž provozuje studio pro tvorbu 3D herních prostředí. Společnost vykázala meziroční nárost tržeb téměř 16 %, ovšem pro následující roky se čeká skokový nárůst. V roce 2023 by tržby měly dosáhnout hodnoty 3,38 miliardy USD a v roce 2024 až 3,86 miliardy dolarů. Společnost nevyplácí dividendy.
Akcie Roblox se celý loňský rok pohybovaly v postranním trendu na svých minimálních cenách. Tato oscilace okolo hodnoty 35 USD za akcii by mohla být ukončena v případě, že trh prorazí hodnotu 50 USD, která tvoří horní hranu tohoto postranního trendu. Na vyšších cenách ovšem trh narazí na silné rezistentní úrovně, které jsou navíc podpořeny konfluencí v podobě Fibonacciho retracementu. Do trhu by musel přijít velmi silný fundamentální impuls, aby byly tyto úrovně trhem ignorovány.
3)Activision Blizzard
Tato známá společnost vyvíjí a vydává zábavný obsah především pro video konzole, osobní počítače a mobily. Po akciovém pádu v roce 2022, kdy společnost vykázala výrazný pokles svých tržeb to vypadá, že se začíná blýskat na lepší časy. Akcie Activision Blizzard na meziroční 15% pokles tržeb již zapomněly a vyrazily vzhůru. Nejbližší rezistence se nachází na hodnotě 90 USD, kde se nachází nejsilnější volume z přelomu let 2021 a 2022.
Activision Blizzard má vysoká očekávání ohledně tržeb v letošním i příštím roce. Letos by tržby měly vzrůst na 9,46 miliard dolarů s pokračujícím růstem v roce 2024 až na hodnotu 9,68 miliard USD. Společnost investorům vyplácí také dividendy v hodnotě 0,47 USD s roční frekvencí.
Závěr
Herní průmysl v sobě skrývá vysoký potenciál růstu. Na tento trh jsou také navázány další odvětví, jako jsou telekomunikační služby nebo cloud computing. Herní průmysl by měl v roce 2023 generovat tržby 372 miliard dolarů a akcie uvedené v tomto článku již vykazují růst, který by mohl být díky pozitivním očekáváním v následujících letech raketový.
Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatné. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.