Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Amazon vs Target – může se stát z Amazonu hodnotová akcie namísto růstové?

Publikováno
Amazon vs Target – může se stát z Amazonu hodnotová akcie namísto růstové?

Nelze popřít, že Amazon byl velkým vítězem pandemie koronaviru. Hegemon online obchodu byl nejlépe připravený na náhlý růst nakupování prostřednictvím internetu a náležitě své pozice využil.

Je pravděpodobné, že po oznámení hospodářských výsledků za 4. čtvrtletí 2020 se dozvíme, že Amazon zaznamenal v loňském roce více než 30% růst tržeb. Mnoho z nových zákazníků, kteří si nakupování na internetu osahali, navíc pravděpodobně zůstane Amazonu věrných i nadále.

Růst online obchodu je přitom pouze jeden ze 4 významných katalyzátorů budoucího růstu Amazonu.

Přesto se může zdát společnost ze Seattlu řadě investorů drahá – tím pádem příliš riziková a možná budou pro své peníze hledat zajímavější místa. Proč se rovnou nepodívat po menší a levnější konkurenci?

Target přehlížený, ale velmi zajímavý podnik

Americký maloobchodník Target možná nebyl tak dobře připravený na úder pandemie jako jeho konkurenti, ale vychází z ní mnohem silnější.

Ačkoliv s přechodem na online prodej pracoval dlouhodobě, plně se mu nedařilo využít potenciál nového prodejního kanálu. Rychlá adaptace v průběhu loňského roku však vytvořila situaci, kdy má diskontní maloobchodník poměrně velký potenciál nabídnout novým investorům zajímavou příležitost ke zhodnocení svých investic.

Proč právě Target?

Logo Target
Logo Target

Je pravda, že Target i v porovnání s Walmartem v přechodu k online prodeji značně pokulhával.  V oblasti online prodeje se výrazně začal angažovat už v roce 2018, vyhledávaný sortiment tvořený čerstvými i mraženými potravinami však bylo možné objednávat až od června loňského roku.

Právě díky tomu však vzrostly tržby společnosti ve 3. kvartále 2020 meziročně o 14 %. Navíc existují důvody, proč by akcie Target měly pokračovat ve stabilním růstu, přestože v nedávné době zaznamenaly svá historická maxima. Tento menší maloobchodník se připravuje na další postpandemickou éru konzumu velmi svědomitě.

Načítání
Načítání
Kupte si akcie Target Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Navázal řadu partnerství, přičemž jedním z nich je spojenectví se společnosti Ulta Beauty. Ta má v plánu otevřít stovky obchodů pod svou značkou v prostorách prodejen Target.

Ulta tak částečně ušetří za prostory a její kosmetické přípravky mohou přilákat do prodejen Target nové skupiny zákazníků, kteří přirozeně nebudou utrácet své peníze pouze za produkty Ulta Beauty. Win-win situace, která by měla vést k růstu tržeb obou značek.

Další iniciativou na podporu růstu, je věrnostní program Target Circle, který byl spuštěn koncem roku 2019. Můžete si ho představit podobně jako věrnostní kartičky v českých obchodech. Jeho členové získávají zajímavější cenové nabídky a bonusy a okamžitě si získal řadu fanoušků.

Pandemie přinutila Target zrychlit inovace, které ihned přinesly své ovoce. Během 3. čtvrtletí 2020 vzrostl online prodej Targetu o 155 %.

Ještě lepší však je, že má Target stále obrovské množství prostoru pro další růst, neboť právě tržby z online prodeje tvořily pouze desetinu tržeb obchodního řetězce. Podobně jako Amazon však může do budoucna těžit z obecné růstu popularity e-commerce.

Které společnosti dát přednost?

Logo Amazon
Logo Amazon

Analytici předpokládají v letošním roce další růst akcií Amazon až na hodnotu 3800 dolarů. Někteří investoři však mohou chtít od svých investic ještě tučnější zisky.

Na první pohled se zdá, že je Amazon aktuálně ohodnocen správně a investoři nemají důvod jeho akcie prodávat. V příštích několika letech je však pravděpodobné, že Amazon bude zařazen do průmyslového indexu Dow Jones, neboť je příliš velký na to, aby v tomto indexu nebyl. Dow Jones přitom potřebuje růst Amazonu, aby také rostl a nezaostával stále více za indexem S&P 500.

Poznámka

Je tak pravděpodobné že v určitém okamžiku může Amazon rozdělit své akcie (split), to by na bohatství investorů nemělo vliv. Pouze by jednotlivé akcie stály méně a staly by se dostupnější pro drobné investory, jak to v minulém roce zažily např. akcie Apple.

Za pár let však může vývoj Amazonu dozrát, již dnes růst zpomaluje. Není také divu, u společnosti velikosti Amazonu je růstové tempo, které sledujeme už dvě dekády, dále neudržitelné. Ten se tak časem skutečně stane pomalu rostoucí hodnotovou akcií, která bude třeba i vyplácet dividendy. Je však pravděpodobné, že s pomalejším růstem přijde i skepse investorů.

Načítání
Načítání
Kupte si akcie Amazon Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Pokud tak nyní disponujete penězi, které hodláte investovat a vaším cílem by měla být nějaká retailová investice, Target by mohl být vaší volbou. Necharakterizuje ho lepší byznys model, nicméně se aktuálně obchoduje za 23násobek zisku, což je velmi podstatný faktor. Vzhledem k jeho ceně tak může být lepší investicí než Amazon.

Líbil se vám tento článek?
3
0

Autor

O investování a finanční trhy se zajímám od roku 2013. Krátce na to jsem se spálil jako aktivní day trader. Zaplacené „školné“ se mi však celkem vyplatilo. Vrhnul jsem se do studia a od roku 2017 dlouhodobě investuji, přičemž v rámci své strategie kombinuji pasivní a aktivní investiční přístup s výhradním zaměřením na akciové trhy.
Inspirací mi jsou především Warren Buffett a jeho učitel Benjamin Graham, z českých investorů pak Daniel Gladiš. Nabyté vědomosti se snažím předávat čtenářům, přičemž se nejraději věnuji textům o investičních strategiích, psychologii obchodování a analýzám jednotlivých akcií.

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 77 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Investování zahrnuje rizika ztrát.‎