FinexAnalýzyAkcie "jihoamerického Amazonu” jsou podhodnocené. Vyplatí se do nich investovat?
Akcie “jihoamerického Amazonu” jsou podhodnocené. Vyplatí se do nich investovat?
Nedávný pokles akcií MercadoLibre nabízí příležitost k nákupu tohoto e-commerce a fintech giganta. S více než zdvojnásobením zisku na akcii a očekávaným růstem o 80 % v tomto roce, stojí za pozornost jako alternativa k tradičním technologickým akciím.
Hledáte alternativu k velkolepé sedmičce? Alternativou může být i MercadoLibre. Nedávné “zklamání” ze zisků vytvořilo příležitost k nákupu akcií dominantního latinskoamerického internetového prodejce se slevou.
Na tomto e-commerce a fintechovém gigantu je toho hodně, co se může líbit. Kdyby 218 milionů uživatelů MercadoLibre žilo v jedné zemi, byla by to nejlidnatější země Latinské Ameriky. Zisk společnosti na akcii (EPS) se loni více než zdvojnásobil a očekává se, že v roce 2024 stoupne o dalších 80 %.
Ani to však nezabránilo tomu, aby se MercadoLibre po zveřejnění výsledků hospodaření 23. února propadlo o 10 %, což je největší pokles za poslední dva roky.
Společnost se sídlem v uruguayském Montevideu vykázala zisk 3,25 USD na akcii při tržbách 4,3 miliardy USD. Hrubý objem zboží a celkový objem plateb – dva klíčové ukazatele v oblasti e-commerce a fintech – meziročně vzrostly o 40 %, respektive 57 %.
Investory však znepokojil pokles hrubých marží a daňové náklady znamenaly, že zisk společnosti byl výrazně nižší, než předpovídali analytici.
To se zdá být přehnanou reakcí. Daňové náklady, bez nichž by MercadoLibre snadno překonalo očekávání, byly jednorázovým zásahem. Krom toho byla tato společnost vždy ochotná částečně obětovat marže, aby rozšířila podíl na trhu.
MercadoLibre je schopné uspět tam, kde se to jiným nepodařilo
Amazon je jasný dominantní hráč v oblasti e-commerce, ale Brazílie, Argentina a Mexiko – hlavní trhy společnosti MercadoLibre – jsou pro tuto obrovskou firmu jen plácnutím do vody.
Proto je pro MercadoLibre menší konkurenční hrozbou. Ostatní menší účastníci latinskoamerického e-commerce trhu pak mají smíšené úspěchy.
To – spolu s bouřlivějším ekonomickým prostředím – může učinit tento region méně atraktivním pro nízkonákladové asijské prodejce, jako je Temu (dceřiná společnost Pinduoduo), které se prosadily v USA.
MercadoLibre dokáže v těchto ekonomických vzestupech a pádech nejen přežít, ale i prosperovat, k čemuž přispěla i skutečnost, že penetrace e-commerce je v Latinské Americe pouze asi 10 % – což je mnohem méně než v USA a dalších rozvinutých zemích.
To znamená, že v Latinské Americe je obrovský prostor pro růst, protože e-commerce trh se rozšiřuje bez ohledu na ekonomické pozadí.
MercadoLibre se nebojí investovat do dalšího růstu
Společnost také v posledních letech výrazně investovala do svého růstu – kapitálové výdaje ve výši zhruba 500 milionů dolarů v loňském roce pocházely výhradně z jejího cash flow – a nyní sklízí ovoce, protože mnoho konkurentů se z regionu stahuje.
MercadoLibre nekonkuruje ani kamenným obchodům tak, jak to musí dělat Amazon v USA. V mnoha případech prodává výrobky, které spotřebitelé nemohou koupit nikde jinde, čímž odemyká nové kategorie výdajů.
MercadoLibre pak není jen přední e-commerce platformou v Latinské Americe, ale má také silný fintech byznys, který nyní tvoří téměř polovinu příjmů.
Obsluhuje obrovské množství nebankovní populace, která přeskakuje tradiční platební a kreditní karty a přechází rovnou na digitální platby, podobně jako mnoho spotřebitelů na rozvíjejících se trzích přeskočilo pevné linky a přešlo rovnou na mobilní telefony.
Zákazníci proto používají platební platformy společnosti, i když nenakupují na webových stránkách MercadoLibre.
Společnost se obchoduje z hlediska forwardového P/E poměru za přibližně dvojnásobek ocenění indexu S&P 500, ale zároveň je to téměř nejnižší hodnota u MercadoLibre od roku 2017.
Silně vypadá i rozvaha společnosti, která disponuje čistou hotovostí ve výši téměř 4 miliardy USD a v loňském roce vytvořila zisk z provozní činnosti ve výši 2,4 miliardy USD, což představuje nárůst o 134 %.
Uvažujete o investování do akcií MercadoLibre? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.