Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Akcie “jihoamerického Amazonu” jsou podhodnocené. Vyplatí se do nich investovat?

Nedávný pokles akcií MercadoLibre nabízí příležitost k nákupu tohoto e-commerce a fintech giganta. S více než zdvojnásobením zisku na akcii a očekávaným růstem o 80 % v tomto roce, stojí za pozornost jako alternativa k tradičním technologickým akciím.

Akcie “jihoamerického Amazonu” jsou podhodnocené. Vyplatí se do nich investovat?
Zdroj: depositphotos.com

Hledáte alternativu k velkolepé sedmičce? Alternativou může být i MercadoLibre. Nedávné “zklamání” ze zisků vytvořilo příležitost k nákupu akcií dominantního latinskoamerického internetového prodejce se slevou.

Na tomto e-commerce a fintechovém gigantu je toho hodně, co se může líbit. Kdyby 218 milionů uživatelů MercadoLibre žilo v jedné zemi, byla by to nejlidnatější země Latinské Ameriky. Zisk společnosti na akcii (EPS) se loni více než zdvojnásobil a očekává se, že v roce 2024 stoupne o dalších 80 %.

Ani to však nezabránilo tomu, aby se MercadoLibre po zveřejnění výsledků hospodaření 23. února propadlo o 10 %, což je největší pokles za poslední dva roky.

Společnost se sídlem v uruguayském Montevideu vykázala zisk 3,25 USD na akcii při tržbách 4,3 miliardy USD. Hrubý objem zboží a celkový objem plateb – dva klíčové ukazatele v oblasti e-commerce a fintech – meziročně vzrostly o 40 %, respektive 57 %.

Investory však znepokojil pokles hrubých marží a daňové náklady znamenaly, že zisk společnosti byl výrazně nižší, než předpovídali analytici.

To se zdá být přehnanou reakcí. Daňové náklady, bez nichž by MercadoLibre snadno překonalo očekávání, byly jednorázovým zásahem. Krom toho byla tato společnost vždy ochotná částečně obětovat marže, aby rozšířila podíl na trhu.

Vývoj ceny akcií MercadoLibre za poslední rok

Načítání
Načítání
Kupte si akcie MELI Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

MercadoLibre je schopné uspět tam, kde se to jiným nepodařilo

Amazon je jasný dominantní hráč v oblasti e-commerce, ale Brazílie, Argentina a Mexiko – hlavní trhy společnosti MercadoLibre – jsou pro tuto obrovskou firmu jen plácnutím do vody.

Proto je pro MercadoLibre menší konkurenční hrozbou. Ostatní menší účastníci latinskoamerického e-commerce trhu pak mají smíšené úspěchy.

To – spolu s bouřlivějším ekonomickým prostředím – může učinit tento region méně atraktivním pro nízkonákladové asijské prodejce, jako je Temu (dceřiná společnost Pinduoduo), které se prosadily v USA.

MercadoLibre dokáže v těchto ekonomických vzestupech a pádech nejen přežít, ale i prosperovat, k čemuž přispěla i skutečnost, že penetrace e-commerce je v Latinské Americe pouze asi 10 % – což je mnohem méně než v USA a dalších rozvinutých zemích.

To znamená, že v Latinské Americe je obrovský prostor pro růst, protože e-commerce trh se rozšiřuje bez ohledu na ekonomické pozadí.

MercadoLibre se nebojí investovat do dalšího růstu

Společnost také v posledních letech výrazně investovala do svého růstu – kapitálové výdaje ve výši zhruba 500 milionů dolarů v loňském roce pocházely výhradně z jejího cash flow – a nyní sklízí ovoce, protože mnoho konkurentů se z regionu stahuje.

MercadoLibre nekonkuruje ani kamenným obchodům tak, jak to musí dělat Amazon v USA. V mnoha případech prodává výrobky, které spotřebitelé nemohou koupit nikde jinde, čímž odemyká nové kategorie výdajů.

MercadoLibre pak není jen přední e-commerce platformou v Latinské Americe, ale má také silný fintech byznys, který nyní tvoří téměř polovinu příjmů.

Obsluhuje obrovské množství nebankovní populace, která přeskakuje tradiční platební a kreditní karty a přechází rovnou na digitální platby, podobně jako mnoho spotřebitelů na rozvíjejících se trzích přeskočilo pevné linky a přešlo rovnou na mobilní telefony.

Zákazníci proto používají platební platformy společnosti, i když nenakupují na webových stránkách MercadoLibre.

Společnost se obchoduje z hlediska forwardového P/E poměru za přibližně dvojnásobek ocenění indexu S&P 500, ale zároveň je to téměř nejnižší hodnota u MercadoLibre od roku 2017.

Silně vypadá i rozvaha společnosti, která disponuje čistou hotovostí ve výši téměř 4 miliardy USD a v loňském roce vytvořila zisk z provozní činnosti ve výši 2,4 miliardy USD, což představuje nárůst o 134 %.

Uvažujete o investování do akcií MercadoLibre? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:

Favorit redakce

Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
  • Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
  • Možnost nákupu frakčních práv a ETF
Nevýhody
  • Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
  • Danění českých dividend 35% sazbou
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.

Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!

Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.

Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.

Líbil se vám tento článek?
0
0

Autor

Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.

O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.

Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií

„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování je váš kapitál vystaven riziku a může se vám vrátit méně, než jste investovali. Minulá výkonnost nezaručuje budoucí výsledky.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.