Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Akcie “jihoamerického Amazonu” jsou podhodnocené. Vyplatí se do nich investovat?

Nedávný pokles akcií MercadoLibre nabízí příležitost k nákupu tohoto e-commerce a fintech giganta. S více než zdvojnásobením zisku na akcii a očekávaným růstem o 80 % v tomto roce, stojí za pozornost jako alternativa k tradičním technologickým akciím.

Publikováno
Akcie “jihoamerického Amazonu” jsou podhodnocené. Vyplatí se do nich investovat?
Zdroj: depositphotos.com

Hledáte alternativu k velkolepé sedmičce? Alternativou může být i MercadoLibre. Nedávné “zklamání” ze zisků vytvořilo příležitost k nákupu akcií dominantního latinskoamerického internetového prodejce se slevou.

Na tomto e-commerce a fintechovém gigantu je toho hodně, co se může líbit. Kdyby 218 milionů uživatelů MercadoLibre žilo v jedné zemi, byla by to nejlidnatější země Latinské Ameriky. Zisk společnosti na akcii (EPS) se loni více než zdvojnásobil a očekává se, že v roce 2024 stoupne o dalších 80 %.

Ani to však nezabránilo tomu, aby se MercadoLibre po zveřejnění výsledků hospodaření 23. února propadlo o 10 %, což je největší pokles za poslední dva roky.

Společnost se sídlem v uruguayském Montevideu vykázala zisk 3,25 USD na akcii při tržbách 4,3 miliardy USD. Hrubý objem zboží a celkový objem plateb – dva klíčové ukazatele v oblasti e-commerce a fintech – meziročně vzrostly o 40 %, respektive 57 %.

Investory však znepokojil pokles hrubých marží a daňové náklady znamenaly, že zisk společnosti byl výrazně nižší, než předpovídali analytici.

To se zdá být přehnanou reakcí. Daňové náklady, bez nichž by MercadoLibre snadno překonalo očekávání, byly jednorázovým zásahem. Krom toho byla tato společnost vždy ochotná částečně obětovat marže, aby rozšířila podíl na trhu.

Vývoj ceny akcií MercadoLibre za poslední rok

Načítání
Načítání
Kupte si akcie MELI Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

MercadoLibre je schopné uspět tam, kde se to jiným nepodařilo

Amazon je jasný dominantní hráč v oblasti e-commerce, ale Brazílie, Argentina a Mexiko – hlavní trhy společnosti MercadoLibre – jsou pro tuto obrovskou firmu jen plácnutím do vody.

Proto je pro MercadoLibre menší konkurenční hrozbou. Ostatní menší účastníci latinskoamerického e-commerce trhu pak mají smíšené úspěchy.

To – spolu s bouřlivějším ekonomickým prostředím – může učinit tento region méně atraktivním pro nízkonákladové asijské prodejce, jako je Temu (dceřiná společnost Pinduoduo), které se prosadily v USA.

MercadoLibre dokáže v těchto ekonomických vzestupech a pádech nejen přežít, ale i prosperovat, k čemuž přispěla i skutečnost, že penetrace e-commerce je v Latinské Americe pouze asi 10 % – což je mnohem méně než v USA a dalších rozvinutých zemích.

To znamená, že v Latinské Americe je obrovský prostor pro růst, protože e-commerce trh se rozšiřuje bez ohledu na ekonomické pozadí.

MercadoLibre se nebojí investovat do dalšího růstu

Společnost také v posledních letech výrazně investovala do svého růstu – kapitálové výdaje ve výši zhruba 500 milionů dolarů v loňském roce pocházely výhradně z jejího cash flow – a nyní sklízí ovoce, protože mnoho konkurentů se z regionu stahuje.

MercadoLibre nekonkuruje ani kamenným obchodům tak, jak to musí dělat Amazon v USA. V mnoha případech prodává výrobky, které spotřebitelé nemohou koupit nikde jinde, čímž odemyká nové kategorie výdajů.

MercadoLibre pak není jen přední e-commerce platformou v Latinské Americe, ale má také silný fintech byznys, který nyní tvoří téměř polovinu příjmů.

Obsluhuje obrovské množství nebankovní populace, která přeskakuje tradiční platební a kreditní karty a přechází rovnou na digitální platby, podobně jako mnoho spotřebitelů na rozvíjejících se trzích přeskočilo pevné linky a přešlo rovnou na mobilní telefony.

Zákazníci proto používají platební platformy společnosti, i když nenakupují na webových stránkách MercadoLibre.

Společnost se obchoduje z hlediska forwardového P/E poměru za přibližně dvojnásobek ocenění indexu S&P 500, ale zároveň je to téměř nejnižší hodnota u MercadoLibre od roku 2017.

Silně vypadá i rozvaha společnosti, která disponuje čistou hotovostí ve výši téměř 4 miliardy USD a v loňském roce vytvořila zisk z provozní činnosti ve výši 2,4 miliardy USD, což představuje nárůst o 134 %.

Uvažujete o investování do akcií MercadoLibre? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:

Favorit redakce

Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
  • Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
  • Možnost nákupu frakčních akcií a ETF
Nevýhody
  • Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
  • Danění českých dividend 35% sazbou
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.

Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu

Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.

Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!

Pokud s Discordem teprve začínáte, připravili jsme pro vás také stručný návod, jak ho používat.

Líbil se vám tento článek?
0
0

Autor

O investování a finanční trhy se zajímám od roku 2013. Krátce na to jsem se spálil jako aktivní day trader. Zaplacené „školné“ se mi však celkem vyplatilo. Vrhnul jsem se do studia a od roku 2017 dlouhodobě investuji, přičemž v rámci své strategie kombinuji pasivní a aktivní investiční přístup s výhradním zaměřením na akciové trhy.
Inspirací mi jsou především Warren Buffett a jeho učitel Benjamin Graham, z českých investorů pak Daniel Gladiš. Nabyté vědomosti se snažím předávat čtenářům, přičemž se nejraději věnuji textům o investičních strategiích, psychologii obchodování a analýzám jednotlivých akcií.

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Investování zahrnuje rizika ztrát.‎