Pro každého podnikatele s vysokými ambicemi je těžké skloubit práci se svým osobním životem a zároveň dosahovat uspokojivých výsledků. Jak už to ale bývá, nic není tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát. Jak se stát efektivnějším? Jedním z možných východisek je zaměřit se mimo budování svého podnikání i na svůj osobní růst a nechat si poradit od těch nejlepších.
Mezi ně se nepochybně řadí i nejbohatší muž světa Jeff Bezos (i když mu titul nejbohatšího muže nedávno ukradl Bernard Arnault), který se během svého života naučil pracovat efektivně a zároveň neztrácet potřebnou motivaci, která mu pomohla vybudovat jednu z největších společností na světě – Amazon.
Troška inspirace nikdy neuškodí, a proto jsme vybrali 3 návyky Jeffa Bezose, které mu pomáhají být během dne mnohem efektivnější.
1. Každý den sám pro sebe udělá jednu věc, která mu dělá radost
Jak jsme již zmínili výše, pro každého podnikatele je těžké skloubit dohromady práci a osobní život. Pokud se tedy naskytne chvilka volného času, snaží se ji strávit se svými blízkými, přičemž zapomínají sami na sebe.
Právě to je kamenem úrazu, kterého si je vědom i samotným Jeff Bezos. Ten si podle svých slov každý den vyčlení kousek času pouze pro sebe a věnuje se své oblíbené činnosti, která mu dělá největší radost.
I když by tento “návyk” mohl někomu připadat jako pouhá ztráta času, není tomu tak. Každý podnikatel denně pracuje pod velkým tlakem a jediné, co mu jej může pomoci zvládnout, je dobrá psychika. Tu je možné podpořit nejen odpočinkem, ale i skrze aktivity, které vás baví.
Co z toho vyplývá? Být úspěšný neznamená soustředit se pouze na své cíle a sebe sama přesunout na poslední příčku, ale naopak najít si na sebe čas a všechny radostné momenty použít jako palivo pro plnění nových cílů.
Většina podnikatelů se pokouší motivovat vidinou toho, čeho chtějí v budoucnu dosáhnout a zapomínají na to, že důležitý není jenom samotný výsledek, ale stejně tak cesta k němu. Právě proto se Jeff Bezos snaží svůj den naplnit smysluplnými cíli, které mu pomáhají v růstu, ale zároveň ho i motivují.
Bohužel velká část podnikatelů si stanovuje dlouhodobé cíle, které jim nepřináší měřitelné výsledky a jejich motivace se postupem času začne vytrácet a v nejhorším případě se svých snů i vzdají.
Mnohem lepší je stanovovat si každý den smysluplné a měřitelné cíle, díky kterým si budete moci ověřit, že vaše práce má smysl a pomáhá vám ve vašem růstu. Jednoduše tak můžete dosáhnout vyšší efektivnosti, ale i spokojenosti, která bude prospívat nejen vám, ale i vašemu businessu.
Plně se soustředit na svůj cíl a jít si za ním je hlavním předpokladem, jak dosáhnout vytouženého úspěchu. Hodiny nekonečné práce a odříkání však mohou vaši efektivitu, motivaci i elán zásadně snižovat. Jeff Bezos má ale i na tento problém řešení. Nejdůležitější je podle něj najít rovnováhu mezi vaší prací a volným časem, který by měl být pro vás stejně důležitý jako vydělávání peněz.
K motivaci vám totiž nepostačí pouze vidina prvního milionu na účtu či nového Lamborghini v garáži. Motivace musí mít především zaznamenatelnou podobu, díky čemuž si budete moci připomenout, čeho všeho jste již dosáhli.
To samé dělá i Jeff Bezos, který se za svoji odvedenou práci nestydí odměnit chvilkou volna strávenou se svými nejbližšími či ji vyplnit jakoukoli jinou aktivitou, která mu pomůže vyčistit si hlavu. S takovým přístupem totiž budete nejen efektivnější, ale budete odvádět i mnohem kvalitnější práci.
Na první pohled je více než jasné, že všechny tři návyky jsou prakticky triviální záležitostí a ve své podstatě nepřináší nic nového. Proč je ale i přesto Jeff Bezos jedním z nejúspěšnějších podnikatelů na světě?
Nejjednodušším vysvětlením je především fakt, že Jeff Bezos je velmi dobrý v time managmentu, což mu dovoluje jednoduše zakomponovat všechny tyto návyky do svého denního plánu. Mimo jiné mu nechybí ani dostatek disciplíny, díky které je schopný dodržet stanovený plán a vyhnout se prokrastinaci.
Právě time management a disciplína jsou pro většinu lidí velkou neznámou, která jim brání naplno rozvinout svůj potenciál. Učení se těmto dovednostem vám však může zabrat někdy i několik měsíců ne-li let, a proto byste se měli nejprve obrnit pořádnou dávkou trpělivosti. Pokud se vám to podaří budete moci budovat nejen svůj business, ale zároveň si užívat i výsledků vaší tvrdé práce.
Milovnice a nadšenkyně do financí, investování a kryptoměn. O finančních, ale i technologicky laděných tématech píše již od roku 2016. Kromě akciových trhů s nadšením sleduje nejnovější trendy v oblasti startupů, ale i velkých hráčů v široké škále odvětví od e-commerce a AI až po elektromobilitu nejen ve světě, ale i v našem malém českém rybníčku.
Nikola se však věnuje i tématům spojených s bankovnictvím, pojišťovnictvím či půjčkami, jejichž recenzování věnuje podstatnou část svého času. Ve všech případech jí však záleží na tom, aby si její texty našly cestu nejen ke zkušeným čtenářům a investorům, ale i úplným nováčkům ve světě financí.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.