FinexAnalýzyZbrojní gigant a pivní král: 2 akcie, které sypou dividendy jako o život!
Zbrojní gigant a pivní král: 2 akcie, které sypou dividendy jako o život!
Lockheed Martin těží z obranných zakázek, Ambev dominuje pivnímu trhu. Obě firmy lákají dividendou i potenciálem růstu. Jak tyto akcie vypadají z pohledu ocenění?
Tyto společnosti jsou atraktivní i tím, že mají silnou pozici na trhu, takže zároveň nabízí příležitost ke kapitálovým výnosům, které plynou z možného zhodnocení akcie.
Lockheed Martin
Lockheed Martin je pilířem v oblasti globálních obranných zakázek. Společnost získává přibližně 75 % svých tržeb ve výši 71 miliard USD ze zakázek amerického ministerstva obrany.
Toto partnerství zajišťuje konzistentní příjmy, což se odráží na dlouhodobém růstu tržeb.
Zdroj: www.tradingview.com
Tržby a provozní zisk Lockheed Martin
Kontrakt na letoun F-35, největší v historii obrany, je příslibem dalších výnosů, což přitahuje dlouhodobé investory.
Společnost těží z geopolitického napětí s Čínou, Ruskem, Íránema Severní Koreou, které udržuje stabilní obranné potřeby.
Vzhledem k tomu, že Spojené státy rozšiřují výdaje na obranu, hraje Lockheed Martin strategickou roli v modernizačním úsilí Pentagonu.
Kromě letounu F-35 Lockheed Martin inovuje projekty, jako je Vectis, neviditelný a nákladově efektivní dron, čímž zdůrazňuje své přizpůsobení novým obranným technologiím.
Společnost má poměr ceny k zisku P/E 28 (10letý medián je 18,2) a poměr ceny k tržbám P/S 1,6, což je těsně pod 10letým mediánem 1,7.
Aktuální dividendový výnos je 2,7 %, který je směrem do budoucna podpořen robustními zakázkami.
I když se z pohledu poměrového ukazatele P/E tato akcie jeví jako nadhodnocená vůči historickým hodnotám, z pohledu technické analýzy nabrala cena momentum.
Akcie totiž nedávno prorazily rezistenci na hodnotě 490 USD a mohly by směřovat ke svému historickému maximu na hodnotě 619 USD.
Ambev dominuje pivovarnickému průmyslu jako největší výrobce piva v Latinské Americe a Karibiku. Tato firma je součástí Anheuser-Busch InBev a drží hlavní tržní podíly v Brazílii a Argentině.
Silná pozice se odráží v kontinuálním růstu tržeb, který v roce 2024 dosáhl 12 %. Níže uvedená tabulka ukazuje tržby v brazilském realu.
Zdroj: www.tradingview.com
Tržby a provozní zisk Ambev
Pro srovnání si ukážeme i vývoj tržeb po přepočtu na americký dolar, kde vývoj tržeb již tak kontinuálně nevypadá a to díky kurzovým přepočtům. Vliv kurzu je jedním z rizik, na které je potřeba při investici do této firmy myslet.
Ambev, která vznikla spojením společností Brahma a Antarctica v roce 1999, těží z příznivých trendů spotřeby v regionu, kde je spotřeba piva na obyvatele nižší než ve vyspělých zemích.
Posun k prémiovým pivům poskytuje příležitosti k využití prémiových značek společnosti Anheuser-Busch, jako jsou Budweiser a Corona.
Navzdory konkurenci brání rozsah Ambev snadnému vstupu nových konkurentů a zajišťuje její přítomnost na trhu i přes měnící se hospodářské podmínky.
Akcie Ambev jsou aktuálně velmi příznivě oceněny. Poměr P/E je 13,6, přičemž 10letý medián je 19,9. Poměr P/S je 2,1, což je rovněž hluboko pod 10letým mediánem 4,4. Z tohoto důvodu může být akcie zajímavá pro hodnotové investory.
Za rok 2024 byla vyplacena dividenda ve výši 0,10 USD, což při aktuální ceně akcie 2,23 USD dává dividendový výnos 4,5 %.
Nejbližší support u této akcie z pohledu technické analýzy je na ceně kolem 1,76 USD. Pokles na tuto úroveň by mohl být atraktivní příležitostí pro dlouhodobou investici.
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.