FinexAkcieZ 0 na 100 za dvě sekundy: BYD láme rekordy a ohrožuje zavedené značky!
Z 0 na 100 za dvě sekundy: BYD láme rekordy a ohrožuje zavedené značky!
S příchodem modelu U9 odkrývá BYD své ambice dominovat v éře elektromobilů, představuje superauto, které je rychlejší než mnohé Ferrari a vyvolává diskusi o budoucnosti luxusních elektromobilů.
Čínský elektromobilový gigant BYD se o postaral o rozruch, když světu ukázal svůj nový elektrický “supersport”, stylový elektromobil za 233 000 dolarů, který dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za něco málo přes dvě sekundy.
Model U9, prodávaný pod luxusní značkou Yangwang, však může být víc než jen konkurentem Ferrari nebo dalším luxusním elektromobilem.
V souvislosti s obavami o poptávku po elektromobilech v USA a celosvětovým snižováním cen s cílem podpořit trh jde BYD opačnou cestou, protože se poučil z několika marketingových lekcí z minulosti.
Zejména pokud tento přístup porovnáme s jakýmsi závodem společností Tesla, Rivian, Ford a dalšími, kteří nabízejí levnější elektromobily a více hybridů jako překlenovací technologii.
Vstupovat na americký trh s levnými vozy se v minulosti zle nevyplácelo
Vstup na americký trh s levnými vozy je těžký boj, který v 50. letech vedl Volkswagen, v 60. a 70. letech Honda a Toyota a v poslední době v 80. a 90. letech Kia a Hyundai.
Pokud totiž vstoupíte na americký low-end trh, jednoduše vám to může pošpinit image a její zlepšení může trvat desítky let, jako se to stalo Volkswagenu a japonským a korejským výrobcům, kteří přišli po něm.
Není žádným tajemstvím, že BYD, v němž drží BuffettovaBerkshire Hathaway přibližně 8% podíl, chce vstoupit na americký trh a výrazněji proniknout do Evropy.
K tomu potřebuje vůz, o který by lidé mohli usilovat, i kdyby si kupující nakonec mohli dovolit jen mnohem levnější elektromobil.
Smyslem vytvoření špičkového modelu jednoduše je vzbudit rozruch a přitáhnout ke značce více pozornosti. Vůz, jako je U9, se zajímavým zpracováním karoserie a závratnými rychlostmi bezesporu ke značce fanoušky přitáhne.
BYD má samozřejmě v nabídce několik elektromobilů, které se v Číně i jinde prodávají za méně než 30 000 dolarů, včetně kompaktního modelu Seagull, který se prodává za cenu kolem 10 000 dolarů.
Jen před několika dny představil levnější verze svého hatchbacku Dolphin EV za přibližně 14 000 dolarů a plug-in hybridního modelu Seal za přibližně 11 000 dolarů.
Drahé a málo vyráběné vozy mají jen zřídka nějakou hodnotu pro zisk společnosti.
Spíše mají být známkou finanční jistoty a bezpečí. Společnosti vynakládají peníze a prostředky na image budující vůz vyšší třídy, aby mohly vyslat signál, že se jim daří natolik dobře, že si to mohou dovolit.
Řada společností vyrábějících elektromobily – nejznámějším příkladem je Tesla – se nejprve zaměřila na vyšší třídu a není neobvyklé, že značky kladou důraz na prémiové elektromobily.
BYD tak jde pravděpodobně správnou cestou:
Založili značku a staví na svém úspěchu a rozšiřují svou přitažlivost tím, že staví špičkový supersportovní vůz.
Je snadné dostat se na titulní stránky novin a ukázat na nich auto, které bere lidem dech, ale je mnohem těžší za A, takové vozidlo vyrobit a zajistit jeho ziskovost a za B, mít společnost, která za tímto vozidlem stojí a která je již finančně úspěšná.
To už dnes BYD bezesporu je, když v roce 2023 prodal 3 miliony automobilů (včetně hybridních vozů), což představuje 62% nárůst oproti předchozímu roku. Pro srovnání, Tesla loni prodala 1,8 milionu vozů, což představuje 38% nárůst.
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.