Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Z 0 na 100 za dvě sekundy: BYD láme rekordy a ohrožuje zavedené značky!

S příchodem modelu U9 odkrývá BYD své ambice dominovat v éře elektromobilů, představuje superauto, které je rychlejší než mnohé Ferrari a vyvolává diskusi o budoucnosti luxusních elektromobilů.

Publikováno
Z 0 na 100 za dvě sekundy: BYD láme rekordy a ohrožuje zavedené značky!
Zdroj: commons.wikimedia.org

Čínský elektromobilový gigant BYD se o postaral o rozruch, když světu ukázal svůj nový elektrický “supersport”, stylový elektromobil za 233 000 dolarů, který dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za něco málo přes dvě sekundy.

Model U9, prodávaný pod luxusní značkou Yangwang, však může být víc než jen konkurentem Ferrari nebo dalším luxusním elektromobilem.

V souvislosti s obavami o poptávku po elektromobilech v USA a celosvětovým snižováním cen s cílem podpořit trh jde BYD opačnou cestou, protože se poučil z několika marketingových lekcí z minulosti.

Zejména pokud tento přístup porovnáme s jakýmsi závodem společností Tesla, Rivian, Ford a dalšími, kteří nabízejí levnější elektromobily a více hybridů jako překlenovací technologii.

Vývoj ceny akcií BYD za poslední rok

Načítání
Načítání
Kupte si akcie BYD Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Vstupovat na americký trh s levnými vozy se v minulosti zle nevyplácelo

Vstup na americký trh s levnými vozy je těžký boj, který v 50. letech vedl Volkswagen, v 60. a 70. letech Honda a Toyota a v poslední době v 80. a 90. letech Kia a Hyundai.

Pokud totiž vstoupíte na americký low-end trh, jednoduše vám to může pošpinit image a její zlepšení může trvat desítky let, jako se to stalo Volkswagenu a japonským a korejským výrobcům, kteří přišli po něm.

Není žádným tajemstvím, že BYD, v němž drží Buffettova Berkshire Hathaway přibližně 8% podíl, chce vstoupit na americký trh a výrazněji proniknout do Evropy.

K tomu potřebuje vůz, o který by lidé mohli usilovat, i kdyby si kupující nakonec mohli dovolit jen mnohem levnější elektromobil.

Co je hlavním cílem odhalení špičkového modelu?

Smyslem vytvoření špičkového modelu jednoduše je vzbudit rozruch a přitáhnout ke značce více pozornosti. Vůz, jako je U9, se zajímavým zpracováním karoserie a závratnými rychlostmi bezesporu ke značce fanoušky přitáhne.

BYD má samozřejmě v nabídce několik elektromobilů, které se v Číně i jinde prodávají za méně než 30 000 dolarů, včetně kompaktního modelu Seagull, který se prodává za cenu kolem 10 000 dolarů.

Jen před několika dny představil levnější verze svého hatchbacku Dolphin EV za přibližně 14 000 dolarů a plug-in hybridního modelu Seal za přibližně 11 000 dolarů.

Drahé a málo vyráběné vozy mají jen zřídka nějakou hodnotu pro zisk společnosti.

Spíše mají být známkou finanční jistoty a bezpečí. Společnosti vynakládají peníze a prostředky na image budující vůz vyšší třídy, aby mohly vyslat signál, že se jim daří natolik dobře, že si to mohou dovolit.

Řada společností vyrábějících elektromobily – nejznámějším příkladem je Tesla – se nejprve zaměřila na vyšší třídu a není neobvyklé, že značky kladou důraz na prémiové elektromobily.

BYD tak jde pravděpodobně správnou cestou:

Založili značku a staví na svém úspěchu a rozšiřují svou přitažlivost tím, že staví špičkový supersportovní vůz.

Je snadné dostat se na titulní stránky novin a ukázat na nich auto, které bere lidem dech, ale je mnohem těžší za A, takové vozidlo vyrobit a zajistit jeho ziskovost a za B, mít společnost, která za tímto vozidlem stojí a která je již finančně úspěšná.

To už dnes BYD bezesporu je, když v roce 2023 prodal 3 miliony automobilů (včetně hybridních vozů), což představuje 62% nárůst oproti předchozímu roku. Pro srovnání, Tesla loni prodala 1,8 milionu vozů, což představuje 38% nárůst.

Čínská automobilka přitom ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku už předstihla Teslu i v prodejích samotných elektromobilů.

Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!

Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.

Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.

Líbil se vám tento článek?
2
0

Autor

O investování a finanční trhy se zajímám od roku 2013. Krátce na to jsem se spálil jako aktivní day trader. Zaplacené „školné“ se mi však celkem vyplatilo. Vrhnul jsem se do studia a od roku 2017 dlouhodobě investuji, přičemž v rámci své strategie kombinuji pasivní a aktivní investiční přístup s výhradním zaměřením na akciové trhy.
Inspirací mi jsou především Warren Buffett a jeho učitel Benjamin Graham, z českých investorů pak Daniel Gladiš. Nabyté vědomosti se snažím předávat čtenářům, přičemž se nejraději věnuji textům o investičních strategiích, psychologii obchodování a analýzám jednotlivých akcií.

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Investování zahrnuje rizika ztrát.‎