Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Z 0 na 100 za dvě sekundy: BYD láme rekordy a ohrožuje zavedené značky!

S příchodem modelu U9 odkrývá BYD své ambice dominovat v éře elektromobilů, představuje superauto, které je rychlejší než mnohé Ferrari a vyvolává diskusi o budoucnosti luxusních elektromobilů.

Z 0 na 100 za dvě sekundy: BYD láme rekordy a ohrožuje zavedené značky!
Zdroj: commons.wikimedia.org

Čínský elektromobilový gigant BYD se o postaral o rozruch, když světu ukázal svůj nový elektrický “supersport”, stylový elektromobil za 233 000 dolarů, který dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za něco málo přes dvě sekundy.

Model U9, prodávaný pod luxusní značkou Yangwang, však může být víc než jen konkurentem Ferrari nebo dalším luxusním elektromobilem.

V souvislosti s obavami o poptávku po elektromobilech v USA a celosvětovým snižováním cen s cílem podpořit trh jde BYD opačnou cestou, protože se poučil z několika marketingových lekcí z minulosti.

Zejména pokud tento přístup porovnáme s jakýmsi závodem společností Tesla, Rivian, Ford a dalšími, kteří nabízejí levnější elektromobily a více hybridů jako překlenovací technologii.

Vývoj ceny akcií BYD za poslední rok

Načítání
Načítání
Kupte si akcie BYD Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Vstupovat na americký trh s levnými vozy se v minulosti zle nevyplácelo

Vstup na americký trh s levnými vozy je těžký boj, který v 50. letech vedl Volkswagen, v 60. a 70. letech Honda a Toyota a v poslední době v 80. a 90. letech Kia a Hyundai.

Pokud totiž vstoupíte na americký low-end trh, jednoduše vám to může pošpinit image a její zlepšení může trvat desítky let, jako se to stalo Volkswagenu a japonským a korejským výrobcům, kteří přišli po něm.

Není žádným tajemstvím, že BYD, v němž drží Buffettova Berkshire Hathaway přibližně 8% podíl, chce vstoupit na americký trh a výrazněji proniknout do Evropy.

K tomu potřebuje vůz, o který by lidé mohli usilovat, i kdyby si kupující nakonec mohli dovolit jen mnohem levnější elektromobil.

Co je hlavním cílem odhalení špičkového modelu?

Smyslem vytvoření špičkového modelu jednoduše je vzbudit rozruch a přitáhnout ke značce více pozornosti. Vůz, jako je U9, se zajímavým zpracováním karoserie a závratnými rychlostmi bezesporu ke značce fanoušky přitáhne.

BYD má samozřejmě v nabídce několik elektromobilů, které se v Číně i jinde prodávají za méně než 30 000 dolarů, včetně kompaktního modelu Seagull, který se prodává za cenu kolem 10 000 dolarů.

Jen před několika dny představil levnější verze svého hatchbacku Dolphin EV za přibližně 14 000 dolarů a plug-in hybridního modelu Seal za přibližně 11 000 dolarů.

Drahé a málo vyráběné vozy mají jen zřídka nějakou hodnotu pro zisk společnosti.

Spíše mají být známkou finanční jistoty a bezpečí. Společnosti vynakládají peníze a prostředky na image budující vůz vyšší třídy, aby mohly vyslat signál, že se jim daří natolik dobře, že si to mohou dovolit.

Řada společností vyrábějících elektromobily – nejznámějším příkladem je Tesla – se nejprve zaměřila na vyšší třídu a není neobvyklé, že značky kladou důraz na prémiové elektromobily.

BYD tak jde pravděpodobně správnou cestou:

Založili značku a staví na svém úspěchu a rozšiřují svou přitažlivost tím, že staví špičkový supersportovní vůz.

Je snadné dostat se na titulní stránky novin a ukázat na nich auto, které bere lidem dech, ale je mnohem těžší za A, takové vozidlo vyrobit a zajistit jeho ziskovost a za B, mít společnost, která za tímto vozidlem stojí a která je již finančně úspěšná.

To už dnes BYD bezesporu je, když v roce 2023 prodal 3 miliony automobilů (včetně hybridních vozů), což představuje 62% nárůst oproti předchozímu roku. Pro srovnání, Tesla loni prodala 1,8 milionu vozů, což představuje 38% nárůst.

Čínská automobilka přitom ve čtvrtém čtvrtletí loňského roku už předstihla Teslu i v prodejích samotných elektromobilů.

Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.

Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.

Líbil se vám tento článek?
2
0

Autor

Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.

O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.

Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií

„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování je váš kapitál vystaven riziku a může se vám vrátit méně, než jste investovali. Minulá výkonnost nezaručuje budoucí výsledky.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.