Podle údajů agentury Bloomberg News zaznamenal největší burzovně obchodovaný fond na světě v lednu nejhorší měsíční odliv investičních prostředků ve své historii. Stahování peněz z fondu ze strany investorů pravděpodobně bylo odrazem propadu amerického akciového trhu jako celku. Jak je však známé, odprodejem svých investičních pozic v době propadu trhu pouze investoři “zamknou” své ztráty jako trvalé, což rozhodně není dlouhodobě vhodný přístup k investování.
Data ukázala na odprodeje pozic ve fondu S&P 500 ETF Trust v hodnotě více než 7 miliard dolarů. ETF obchodující se pod tickerem “SPY” drží aktiva v hodnotě více než 400 miliard dolarů a lednový odprodej pozic byl nejvyšší od roku 1993, kdy byl fond spuštěn. Toto nejznámější ETF kopírující index S&P 500 v lednu ztratilo 5,4 % své hodnoty a prošlo si během ledna oficiální korekcí, když z nedávného prosincového maxima odepsalo více než 10 % své hodnoty.
SPY nebyl jediným fondem, který zaznamenal masivní odliv investičních prostředků
Fond Invesco PowerShares QQQ Trust Series 1 zaznamenal největší odliv investorů – přesněji odprodej pozic v hodnotě 6,2 miliardy dolarů – od splasknutí dotcom bubliny na počátku roku 2000, zjistila agentura Bloomberg. Fond zaměřený na technologický trh ztratil během ledna přibližně 10 % své hodnoty.
Leden byl pro akcie nejhorším měsícem od začátku pandemie covid-19 v březnu 2020, kdy se trhy propadly o více než 30 %. Za propadem indexu S&P 500 stálo do značné míry snížení cen technologických akcií. Například akcie Meta Platforms a akcie Netflix během jediného dne odepsaly více než 20 % své hodnoty a nebyly v tom zdaleka samy.
Agentura Bloomberg ve svém článku rovněž poznamenala, že odchody investorů z velkých fondů nereprezentují chování trhu s ETF jako celkem, vzhledem k tomu, že v lednu na trhy s burzovně obchodovanými fondy přiteklo dohromady přibližně 23 miliard dolarů. Největší oblibě investorů se těšily fondy ETF Financial Select Sector SPDR a Vanguard Value ETF.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.