Amazon na konci dubna oznámil více než působivé hospodářské výsledky za Q1 2021, přesto jeho akcie reagovaly na zprávy spíše negativně. Od zveřejnění těchto informací se akcie Amazonu propadly o přibližně 5 %. Korekce růstových akcií přitom mohou být zajímavou nákupní příležitostí. Co všechno byste měli nyní o Amazonu vědět?
Tržby Amazonu v prvním čtvrtletí meziročně vzrostly o 44 % na 108,5 miliardy dolarů. Čistý zisk společnosti za první čtvrtletí činil 8,1 miliardy dolarů, což představuje výrazný nárůst z 2,5 miliardy dolarů v prvním čtvrtletí před rokem. Silné čtvrtletí tak pomohlo k nárůstu vygenerovaného zisku za posledních 12 měsíců na 26,9 miliardy dolarů.
Tyto velmi důležité metriky však možná neodhalují vše, co se pod povrchem skvělé společnosti děje – trendy, které napomáhají k dlouhodobému růstu Amazonu.
Chcete-li vhodně ocenit akcie tohoto cloudového a e-commerce giganta, možná byste se měli seznámit s 5 důležitými poznatky, které se v posledních pár týdnech objevily na veřejnosti.
1. Prime Video zažívá výrazný boom
Přestože je Amazon primárně známý díky své činnosti v oblasti e-commerce a cloud computingu, investoři by neměli přehlížet rychle rostoucí službu streamování videa – Amazon Prime Video. Za posledních 12 měsíců vzrostl objem přehrávaného videa o více než 70 %.
Finanční ředitel Amazonu, Brian Olsavsky, během oznamování hospodářských výsledků uvedl, že vedení společnosti považuje Prime Video za klíčovou součást širšího členství Prime. To nabízí kromě videa i mnohem více, nicméně poznamenal, že právě video platforma přispívá ve velké míře k růstu počtu předplatitelů této prémiové služby.
2. Uživatelé Amazon Prime využívají službu více než kdykoliv v minulosti
Jedním z klíčů úspěchu podnikání Amazonu bylo vždy jeho Prime členství. Jedná se o zdroj opakujících se příjmů společnosti, která za pravidelné platby svým uživatelům nabízí řadu výhod – kromě výše zmiňovaného Prime Videa se dlouhodobě jedná především o rychlejší dopravu zásilek, která je navíc zdarma, streamování hudby a další benefity.
Předplatitelé služby Prime navíc častěji nakupují, a to ve více kategoriích, než tomu bylo před pandemií. Zvyšující se zájem o Prime Video tak vede k celkovému růstu počtu uživatelů ekosystému Amazon, jejichž počet už vyrostl na 200 milionů členů.
Poznámka
Je Amazon rozumnou investicí? Více vám může prozradit tento článek.
3. Vedení Amazonu očekává další výrazný růst společnosti
Řadu investorů na první pohled trochu překvapilo, že Amazon předpokládá na další čtvrtletí opětovný výrazný růst tržeb, a to v intervalu mezi 24–30 %. Musíme přitom brát v úvahu, že bude docházet ke srovnání s velmi silným Q2 2020, kdy mnoho spotřebitelů zůstávalo zavřeno doma a nakupovalo ve velké míře online.
Když se jeden z analytiků tázal během oznamování hospodářských výsledků finančního ředitele Amazonu, na čem je tato predikce založena, odpověděl, že zkrátka očekávají další výrazný růst napříč všemi segmenty společnosti.
4. Amazon (ne)oznámil split svých akcií
Neexistuje žádný racionální důvod, proč by měl Amazon rozdělit své akcie, co se však týče štěpení akcií je jednou z nejvíce propíraných společností současnosti. Aby bylo jasno, Amazon zatím svůj záměr rozdělit akcie neoznámil. Pokud by se přeci jenom k tomuto kroku vedení společnosti rozhodlo, patrně by šlo především o nefinanční motivaci.
Proč by mohl chtít Amazon štěpit své akcie? Těžko obstojí argument, že by mohla nižší cena akcií přilákat nové akcionáře. Amazon je jako jedna z největších akciových společností na světě pod drobnohledem většiny investorů. Jednou z motivací by však mohl být případný vstup do indexu Dow Jones Industrial Average. Protože je tento index na rozdíl od indexu S&P 500 cenově vážený, nejsou do něj zahrnovány společnosti s vysokými cenami akcií. Členství v indexu Dow Jones přitom signalizuje, že je společnost součástí klubu zavedených a stabilních institucí, což může být pro Amazon velmi atraktivní.
Bezos prodal přibližně 1,5 milionu akcií za průměrnou cenu 3 350 dolarů, stále však vlastní více než 10% podíl společnosti o hodnotě 170 miliard dolarů.
Odprodej akcií je součástí jeho dlouhodobého plánu. V roce 2020 prodal akcie za 10 miliard dolarů, přičemž zisk z prodeje bude velmi pravděpodobně investován do dalších projektů.
Bezos už dříve uvedl, že ročně prodá akcie v hodnotě 1 miliardy dolarů, aby těmito finančními prostředky financoval společnost Blue Origin. Přislíbil také 10 miliard dolarů na financování fondu Bezos Earth Fund – organizace, která se zabývá bojem proti klimatické krizi. Obecně tak lze říci, že by podobný prodej akcií, neměl být skutečností, která by měla investorům vytvářet vrásky na čele.
Vzhledem k několika katalyzátorům, ze kterých těží společnost jako celek, a působivým finančním výsledkům, vypadají akcie Amazon po nedávném výprodeji poměrně atraktivně. Ačkoliv je Amazon notoricky známý, určitě stojí za bližší pohled.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.