Není snad na světě tradičnějšího způsobu cestování, než pomocí železnice. A především pak pomocí takové železnice, která v sobě nese nádech Divokého západu. Železniční doprava má v USA dlouhou tradici, která započala v roce 1931, kdy byla slavnostně otevřena první železniční spojka s názvem Mohawk & Hudson Railroad.
V tomto článku se podíváme na akcie železničních společností, které hrdě kráčí ve stopách svých předchůdců a i v dnešní době se starají o dopravu jak cestujících, tak nákladu.
Tržní segment železniční dopravy je v současné době v lehkém útlumu. Výkonnost tohoto trhu klesla meziročně o 6,3 %. Za poklesem stojí nižší poptávka pasažérů po tomto druhu přepravy a také výkyvy v cenách ropy a elektřiny snižují ziskovost všech 13 akciových společností, které jsou v rámci segmentu železniční dopravy v USA sledovány. Naopak mírný růst byl zaznamenán při dopravě nekovových nerostů, farmářských produktů a automobilů. Celkově se jednalo o 3200 vypravených vagónů více, než za stejné období v roce 2021.
A jak si stojí samotné železniční společnost? Na to se podíváme právě nyní.
1) CSX Corporation
Tato společnost se specializuje především na nákladní dopravu a největší část spočívá v přepravě kontejnerů a návěsů. CSX vykázala meziroční nárůst tržeb 24,5 % a pomalu se tak zotavuje z poklesu v letech 2020-2021. Pro letošní rok jsou predikovány tržby 14,4 miliardy USD, což je meziroční nárůst o téměř 15 %. Akcie CSX Corporation se obchodují pod svými maximy, přičemž vykazují pokles pod rezistentní zónou.
Při pohledu na akciový graf lze konstatovat, že vývoj probíhá cyklicky. Nejbližší supportní i rezistentní zóny odpovídají Fibonacciho úrovním, což zlepšuje predikční možnosti na tomto aktivu. Pokud dojde k poklesu akcií pod cenu 26 USD, je vysoká pravděpodobnost pádu až na cenu 18 USD, kde se nachází nejvýraznější supportní zóna. Společnost CSX vyplácí kvartálně dividendy, přičemž poslední oznámená byla ve výši 0,1 USD za akcii.
2) Union Pacific
Po 16 letech nepřetržitého růstu, akcie společnosti Union Pacific vykazují první výraznější cenové propady. Tento pokles se uskutečňuje i v okamžiku, kdy společnost vykazuje pozitivní meziroční nárůst tržeb o 17,4 % na 21,8 miliard USD.
Pro letošní rok a rok následující, je počítáno s růstem tržeb o cca 2-3 miliardy dolarů, čímž by se měly obnovit tržby do předpandemické výše. Akcie Union Pacific se obchodují v úzkém rostoucím kanále, který za sebou zanechal velké množství supportních zón. Tou nejvýraznější je cenová úroveň 175 USD, kde se nachází konfluence s vysokým Volume a 61,8 % Fibonacciho Retracementu. Union Pacific vyplácí dividendy ve výši 1,3 USD za akcii s kvartální frekvencí.
3) Norfolk Southern
Tato společnost se zaměřuje především na přepravu zemědělských komodit, dobytku, řeziva a dalších materiálů. Stagnace akciového růstu této společnosti probíhala téměř celý rok 2021, což je dobrá zpráva v tom smyslu, že tento titul je odolný proti pandemickým restrikcím, ovšem špatná zpráva je, že i ona vykazuje v současné době pokles hodnoty svých akcií. Norfolk Southern eviduje meziroční nárůst tržeb o 16,5 % a tržby budoucí se odhadují na částku okolo 12,5 miliardy USD pro rok 2022 i rok 2023.
Během roční konsolidace akcie Norfolk vytvořily dvě rezistentní zóny, které budou bránit případnému růstu. I tento titul je cyklický a supportní zóny kopírují Fibonacciho úrovně na cenách 205 USD a 185 USD. Společnost vyplácí dividendy ve výši 1,24 USD za akcii, rovněž na kvartální bázi.
Závěr
Železniční doprava bývá u cestujících mnohdy volena jako “zlatá střední cesta”. Není tak rychlá jako letecká doprava, ale je komfortnější než doprava autobusová. Ovšem železniční segment je postaven spíše na přepravě různých komodit a to na velké vzdálenosti. Vzhledem k tomu, že komoditní přeprava je páteří tohoto tržního segmentu, je ziskovost společností závislá na poptávce po nich. V současné době si železniční akcie procházejí poklesem, ostatně jako většina akciových titulů. Díky dlouhé historii růstu lze na cenových grafech nalézt dostatek podpůrných zón, na kterých může dojít k obratu sentimentu a nastolení opětovného akciového růstu.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.