Mnohými investory je vyhlíženo období, kde se opět mezi lidmi rozhoří cestovatelská horečka a lidé se opět naladí na vlnu poznávání a dobrodružství. Segment cestovního ruchu je jedním z nejvíce postižených podnikatelských oborů, který prošel obdobím pandemie těžkou zatěžkávající zkouškou, ze které ovšem může vyjít o mnoho silnější. V tomto článku si představíme TOP 3 akcie leteckých společností, jejichž letadla létala za pandemie prázdná a jejich akcie to nesly velmi těžce.
Letecké akcie tří společností, které si v tomto článku představíme, si během probíhající pandemie sáhly na svá mnohaletá minima. Obecně lze konstatovat, že poslední dva roky byly pohromou pro letecký průmysl, kdy musely letadla létat i přes to, že neměly na palubě téměř žádné pasažéry. To bylo zapříčiněno snahou udržet si své postavení na trhu, lukrativní letecké trasy a vůbec udržet spolupráci s evropskými i celosvětovými letišti. Nyní se podívejme na technickou a fundamentální analýzu společností Lufthansa, Air France a EasyJet.
1) Lufthansa – největší německý letecký dopravce
Společnost Lufthansa je jedním z největších leteckých dopravců na světě. Její piloti létají do více než 200 destinací v Evropě, Asii, Africe a Americe. Lufthansa v minulém roce vykázala pokles tržeb -31,87 %, když se konečná hodnota zastavila na 18,83 miliard USD. Což je pouhý zlomek tržeb před začátkem pandemie, kdy se tržby společnosti pohybovaly okolo 41 miliard USD. Nicméně analytici jsou do roku 2022 pozitivní a očekávají růst tržeb na 31 miliard USD, což sice ještě nejsou čísla jako před pandemií, ale postupné oživení tohoto sektoru může být po dvou letech cestovního půstu velmi rychlé.
Akciový graf společnosti si v loňském roce sáhl na své historické dno, které koncem roku 2021 ještě stihl otestovat. Tento cenový pohyb vytvořil tzv. formaci dvojité dno, která je v rámci technické analýzy interpretována jako nákupní signál. První rezistentní úroveň se nachází na ceně 9 EUR. Na této ceně se nachází konfluence High, z roku 2021 a 23,6 % Fibonacciho retracementu. V současné době jsou akcie Lufthansa v držení především malých investorů.
2) Air France – francouzsko-nizozemská letecká společnost
Společnost Air France KLM je výsledkem fúze dvou společností, francouzské Air France a nizozemské KLM, které se spojily v roce 2004. Spojením těchto dvou leteckých dopravců vznikla největší a nejsilnější letecká společnost v Evropě. Nicméně i na tohoto giganta dopadla “korona” krize, během které akcie Air France zaznamenala nejnižší hodnotu od fúze a obchodovali se za cenu 2,6 eur. Meziroční pokles tržeb -22,8 % je doprovázen pozitivním výhledem, kdy se předpokládá růst tržeb ze současných 16 miliard USD na 24,3 miliard USD v roce 2022.
Z technického pohledu se akcie společnosti Air France obchodují těsně nad supportní zónou, tvořenou mnohaletými Low. Nejbližší rezistence se nachází na ceně 6 EUR za akcii. Pokud bude tato cena překonána, je velmi pravděpodobný růst hodnoty akcií k dřívějším maximům na ceně 11 EUR za akcii. Společnost Air France má oproti své konkurenci jednu významnou výhodu. Jedná se totiž o národního dopravce, jehož akcie z 38 % vlastní stát.
3) EasyJet – nízkonákladový letecký dopravce
Tato britská nízkonákladová letecká společnost byla založena v roce 1995 a sídlí v Lutonu ve Velké Británii. EasyJet provozuje mezinárodní i vnitrostátní linky na více než 1000 trasách ve více než 30 zemích. Během pandemie si EasyJet prošlo asi největším poklesem ze všech tří uvedených leteckých společností. Její meziroční tržby klesly o -51,55 %. Tržby před pandemií se pohybovaly okolo 8 miliard USD, od roku 2020 však spadly na hodnotu necelých 2 miliard USD. Výhled pro rok 2022 je mnohem optimističtější a analytici očekávají nárůst tržeb na 7 miliard USD pro rok 2022 a na 9,7 miliard USD pro rok 2023.
Akciový graf v roce 2020 velmi pěkně reagoval na supportní zónu z roku 2010-2011, což vedlo ke krátkodobému posílení akcií, které bylo ovšem velmi záhy opět korigováno silným výprodejem. Utvořené dvojité dno z konce roku 2021 dává signál k posílení hodnoty akcií EasyJet. První rezistentní zóna se nachází na ceně 900 GBX. Překonání této cenové úrovně otevře dveře pro akciový růst až k hodnotám 1250 GBX. Letecká společnost EasyJet má také velmi dobré hodnocení analytiků z Wall Street, kteří vydávají na portálu TipRanks své prognózy.
Závěr
Letecký průmysl se bude v roce 2022 teprve vzpamatovávat z dvouletého “období temna”, kdy byly zisky leteckých společností téměř mizivé. Odhady analytiků jsou u všech tří společností velmi pozitivní a počítají s růstem tržeb jak v roce 2022, tak i v roce 2023. Výrazný růst tohoto tržního segmentu může urychlit opouštění jednotlivých států od proti pandemických opatření, čímž by daly zelenou opětovnému nastartování cestovního ruchu a příjmů s ním spojených.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.