Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...
lufthansa
LHA
Akcie Lufthansa (LHA) – Aktuální cena, graf, dividenda 2024
Váš kapitál může být ohrožen*

6,64€ (164,1 Kč)

-2,5 % za 7 dní

lufthansa

Akcie Lufthansa (LHA) – Aktuální cena, graf, dividenda 2024

Cena akcií Lufthansa
Graf LHA

6,64€ (164,1 Kč)

-2,5 % za 7 dní

Váš kapitál může být ohrožen*

Uváděná cena a graf jsou pouze orientační.

Graf ceny akcií Lufthansa

Logo Lufthansa
Lufthansa/LHA
Načítání
Načítání
Kupte si akcie Lufthansa Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Aktuální data pro společnost Lufthansa

Tržní kapitalizace 7,98 mld.€ EBITDA 3,33 mld.€
Příští dividenda - P/B (Cena k účetní hodnotě) 0,85
Roční dividenda na akcii 0,3€ P/E (Cena k zisku) 4,94
Dividendový výnos 4,5 % Návratnost aktiv 2,03 %
Příjmy společnosti 35,85 mld.€ Návratnost vlastního kapitálu 19 %
Příjmy na akcii 29,98€ Provozní marže -11 %
Účetní hodnota na akcii 7,96€ Zisková marže 3,92 %
Hodnota podniku 13,55 mld.€ Cílová cena Wall Street 8,5€

Informace o akciích Lufthansa

Lufthansa je největší německou leteckou společností. I v celosvětovém měřítku ovšem patří mezi špičku a největší letecké společnosti, ročně přepraví i více než 100 milionů cestujících. Sídlo Lufthansy je v Kolíně nad Rýnem, ale operuje především z Frankfurtu, Mnichova a Düsseldorfu.

Akcie Lufthansy jsou obchodovány na Frankfurtské burze s tickerem LHA. Do roku 2020 byly i součástí prestižního bluechipového akciového indexu DAX.

Obsah článku o akciích Lufthansa

O společnosti Lufthansa

Logo společnosti Lufthansa

Společnost Lufthansa je celosvětově známou a uznávanou leteckou společností. Od roku 2017 je dle agentury Skytrax členem prestižního klubu pětihvězdičkových aerolinií. Jméno Lufthansa je spojením německých slov luft – vzduch a hansa – obchodní spolek.

Po celém světě Lufthansa operuje ve více než 200 destinacích. K tomu využívá kolem 250 letadel a po celém světě má více než 100 tisíc zaměstnanců (před koronakrizí v roce 2019 téměř 140 tisíc zaměstnanců).

S těmito kapacitami zvládá Lufthansa přepravit i více než 100 milionů cestujících ročně.

Lufthansu bezpečně poznáte podle loga jeřába. Jeřáb je s Lufthansou pevně spjatý již od roku 1929, tedy již rok po jejím založení. Jeřáb se řadí mezi ohrožené druhy ptactva (výška až 140 cm, rozpětí křídel až 250 cm a hmotnost 7 kg) a Lufthansa jej nejen v Německu podporuje.

Lufthansa se řadí mezi TOP letecké společnosti i ve světovém žebříčku. V roce 2020 byla například dle obratu hned na třetím místě (hned za první Delta Air Lines a druhou American Airlines Group). Nejhůře do TOP 10 se pohybuje i v jiných parametrech, jako například počet přepravených cestujících a další.

Historie Lufthansy

Lufthansa vzniká v roce 1926 a to spojením dvou německých dopravců – Deutsche Aero Lloyd a Junkers Luftverkehr. Ve stejném roce z mateřského letiště v Berlíně Lufthansa provozuje první let, ten je rovnou i mezinárodní, a to konkrétně na trase po trase Halle, Erfurt a Stuttgart do Curychu.

30. léta až za oceán

Ve 30. letech 20. století se jméno Deutsche Lufthansa AG zkracuje pouze na Lufthansa. Zároveň v těchto letech dochází k silné expanzi linek, a to i za oceán. Tomu odpovídá i modernější flotila letadel uzpůsobených právě pro dálkové lety.

2. světová válka

2. světová válka má ovšem pro německý průmysl zcela devastující dopady. Osobní dopravu sice nahrazuje přeprava válečné techniky a zásobování (prostým předěláním letadel pro přepravu cestujících), ale to nestačí. Navíc celá německá ekonomika po druhé světové válce krachuje a Lufthansa není výjimkou.

Znovuzrození Lufthansy po 2. světové válce

Zdroj: Warbirds News
Lockheed L1649

Z právního hlediska byl majetek Lufthansy zlikvidován k 1. lednu 1951. Ještě téhož roku ale vláda jedná o obnovení letecké dopravy a s významnou státní dotací vzniká staronová Lufthansa, celým jménem Aktiengesellschaft für Luftverkehrsbedarf (LUFTAG). Ta zahajuje letecký provoz v roce 1953.

Ještě v 50. letech Lufthansa expanduje a rozšiřuje linky do USA – Chicago, Montreal, ale také do Buenos Aires, Rio de Janeiro, São Paulo, Bagdád, Beirut, Istanbulu a Teheránu. Ve flotile jsou i moderní stroje Lockheed L-1649 “Starliner”. Tento stroj umožňuje létat nonstop Frankfurt – New York.

Zatímco Starliner zvládá trasu Frankfurt – New York za asi 18,5 hodiny, hned začátkem 60. lete se objevuje ve flotile Lufthansy Boeing 707 a ten zvládne stejnou trasu za polovinu času.

Mimochodem již v roce 1960 létala Lufthansa trasu Frankfurt – New York za 9 hodin a 15 minut. Dnes, o více jak 60 let později, stejnou trasu létá Lufthansa za 8 hodin a 45 minut. Za více jak 60 let letectví jsme uspořili pouze 30 minut času.

Lufthansa se již v 60. letech podílela s Boeingem na vývoji legendárního modelu 737, ten se stal komerčně nejúspěšnějším dopravím letadlem v historii.

Zdroj: Wikipedia.org
Lufthansa Boeing 747-8

V roce 1966 Lufthansa objednává známý letoun – jumbo jet, Boeing 747. Lufthansa jej získává jako první evropská společnost a nasazuje je na dálkové lety od dubna roku 1970. Boeing 747 létá v modernizacích dodnes, ale již v sedmdesátých letech nabídl možnost sledovat filmy či individuálně poslouchat hudbu a můžeme říci, že nabídl již dnešní komfort leteckého cestování.

Lufthansa dále roste, mimo Boeingů objednává i Airbusy A300B2. V roce 1975 se ji podaří za jeden rok přepravit přes 10 milionů cestujících.

Lufthansa dokonce v roce 1967 objednala tři kusy Aérospatiale-BAC Concorde. Objednávku ale později zrušila, protože narazila na neekonomický provoz těchto letadel. Concorde se tak do služby Lufthansy nikdy nedostal a navždy zůstal jen u Air France a British Airways.

Lufthansa v 80. letech naráží na nedostatky letecké dopravy a na neekonomičnost krátkých letů po Německu. Cestujícím tak nabízí vlakovou přepravu. Čtyři vlaky denně jezdí trasu z Frankfurtu do Dusseldorfu se zastávkami v Bonnu a Kolíně nad Rýnem. Vlaky mají stejná čísla jako letadla, lze si do nich koupit jízdenku jen s letenkou a zavazadla míří automaticky až do cílové destinace.

Lufthansa a Air Canada, Scandinavian Airlines, Thai Airways a United Airlines založily v roce 1997 alianci Star Alliance. Partnerem Star Aliance se stala v roce 2000 i Air One.

Lufthansa dále roste, postupně modernizuje, do flotily se ji dostává i největší letadlo pro přepravu osob, celkem 14 kusů Boeingu A380.

Skytrax v roce 2017 uděluje první evropské aerolinii pětihvězdičkové ocenění. A samozřejmě řeč je o Lufthanse. Ta možná i kvůli tomu (na oslavu) mění následující rok design letadel, ty se zbavují sytě žluté a přecházejí do dnes známé modré.

Vývoj ceny akcií Lufthansa

Akcie Lufthansy nemůžeme považovat zrovna za stabilní. Ostatně není se úplně čemu divit, protože v tomto odvětví máme mnoho externích vlivů. Leteckou dopravu ovlivňuje například cena pohonných hmot, politické a bezpečnostní situace ve světe, bezpečnost, konkurence a samozřejmě také pandemie (COVID).

Logo Lufthansa
Lufthansa/LHA
Načítání
Načítání
Kupte si akcie Lufthansa Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Lufthansa dlouho hledala ten správný směr, správné linky, nakupovala nová letadla či zahojovala a případně i ukončovala spolupráci s jinými leteckými společnostmi. Tento průmysl je velmi specifický a velmi rychlý.

V roce 2016 konečně nabrala Lufthansa ten správný směr a z 6,64 EUR za akcii se dostala až přes 20 EUR za akcii v roce 2018. Následně ale Lufthansa obdržela několik tvrdých ran. Už rok 2017 nedopadl tak velkým ziskem, jak Lufthansa očekávala. Na vině zde byly především low-cost letecké společnosti, které přetáhli klienty (například Ryanair, WizzAir, EasyJet a další).

Lufthansa se musela těmto společnostem přizpůsobit a povedlo se ji to. Akcie v roce 2018 stabilizovala na slušných 15 EURech za kus. Ovšem přišla další rána – pandemie COVID-19. Obecně COVID-19 měl velké dopady na všechny letecké společnosti. Lufthansu drželo nad vodou především cargo – nákladní letecká doprava.

Jak je vidět, vlivů na leteckou dopravu je skutečně hodně, a to nezmiňujeme letištní poplatky, nové typy letadel – investice či cenu leteckého paliva.

Dividendy Lufthansa

Lufthansa aktuálně nevyplácí žádné dividendy. Z pohledu dividend tedy není Lufthansa zajímavá.

Investování do akcií Lufthansa

Pokud chcete investovat do akcií Lufthansy, máte v zásadě dvě možnosti. První z nich je dlouhodobá investice formou nákupu akcií jako takových (dlouhodobé držení). Druhou možností je aktivní obchodování, tedy časté nákupy a prodeje například pomocí technické analýzy, k tomu se hodím tzv. CFD kontrakty.

První možnost: nákup akcií Lufthansa

Nákup fyzických akcií dané společnosti je nejsnazším způsobem, jak se pustit do obchodování akcií. Často je to navíc i ten nejlepší způsob. Koupí se stanete akcionářem podílející se na zisku. Teoreticky byste měli právo i na dividendy, ty ale Lufthansa nenabízí.

Koupě fyzických akcií se může vyplatit i finančně. Pokud budete obchodovat bez pákového efektu, tak fyzické akcie u XTB držíte bez dalších poplatků. To vše jsou pádné důvody, proč obchodovat fyzické akcie a třeba právě u XTB. Další možností, kde akcie obchodovat je například eToro nebo RoboMarkets.

Favorit redakce

Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 77 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
  • Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
  • Možnost nákupu frakčních akcií a ETF
Nevýhody
  • Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
  • Danění českých dividend 35% sazbou
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.

Jak investice formou nákupu akcií funguje?

Pojďme si vysvětlit, jak taková investice funguje? Co všechno k ní potřebujete a co z toho pro vás plyne? Ukážeme si to na příkladu níže.

Příklad: Dejme tomu, že cena akcií Lufthansy je 10 EUR za kus, to byla například cena k v únoru 2020. Za 1 000 EUR si tedy koupím 100 akcií Lufthansy.

Pokud cena vzroste o 20 % na 12 EUR za kus, o stejných 20 % vzroste i naše investice. Akcie jsme nakoupili za 1 000 EUR a nyní je můžeme se ziskem 20 % prodat. Prodali bychom tedy za 1 200 EUR a vydělali bychom si 200 EUR.

Zisk ve výši 200 EUR můžeme dále investovat nebo si ho můžeme nechat vyplatit na bankovní účet.

Kde koupit akcie Lufthana?

Výše už jsme zmínili obchodování fyzických akcií Luthansy bez poplatků. Nabízí to broker XTB. U tohoto brokera se nemáte čeho obávat, vše je v češtině, broker je ověřený, má případně českou podporu. Sami u tohoto brokera máme obchodní účty a podívat se můžete i na naši recenzi XTB.

Akcie Lufthansa jsou obchodovány na Frankfurtské burze, tam jsou obchodní hodiny pondělí až pátek od 9 do 13:00 a od 13:02 do 17:00. Komise pro měsíční obrat do 100 000 EUR je 0 %, stejně tak je 0 EUR i minimální provize. Minimální hodnota pokynu činí 100 EUR.

Druhá možnost: aktivní obchodování akcií Lufthansa

Aktivní obchodování akcií Lufthansy znamená časté nákupy a prodeje. Spekulace na cenu v krátkodobém horizontu je podpořena finanční pákou. Tím se potenciální zhodnocení investice výrazně zvětší, ale roste i riziko. Pro tento druh obchodování se přímo hodí derivát typu CFD. Nabízí jej většina brokerů, třeba i dnes námi zmíněné XTB.

Pokud stále váháte, vyzkoušejte si obchodování bez rizika a zdarma s virtuálními penězi (ale na skutečných trzích) na demo účtu.

xtb demo účet

Obchodování “s pákou” znamená, že můžete nakoupit více akcií, než na kolik máte momentálně dostupné prostředky, vlastně si půjčíte. Vysvětlíme si to na tomto příkladu:

Na obchodním účtu máte k dispozici 1 000 EUR, s využitím pákového efektu 1:5 můžete disponovat celkem 5 000 EUR (pětinásobkem).

Najednou si tedy můžete koupit rovnou 500 akcií Lufthansy (bez pákového efektu jste mohli nakoupit “pouze” 100 akcií).

Co se ale stane když se cena změní z 10 EUR na 12 EUR za akcii? Jednoduché, vyděláte 2 EUR na akcii a vy jich vlastníte 500, tedy vydělali jste 1 000 EUR. Vidíte ten rozdíl? U fyzických akcií cena vzrostla na 12 EUR za akcii a náš zisk byl jen 200 EUR, tady cena vzrostla na stejných 12 EUR a zisk je 1 000 EUR. To je skvělé.

Ano, je to super, takhle CFD obchodování funguje. Pozor! Úplně stejně to ale funguje, když cena klesá, násobí se vám i ztráta, tedy máte 5x více akcií a s tím i 5x větší potenciál zisku i ztráty.

Poznámka

K obchodování určitě doporučujeme nastudovat a využívat technickou a fundamentální analýzu. Možná se může zdát, že se jedná o primitivní druhy strategií, ale často jsou nejefektivnější.

Video: Vzorový nákup akcií ČEZu u brokera XTB

Níže se můžete podívat na video, které vám na akciích ČEZu ukáže, v čem se liší klasický nákup akcií a obchodování akcií prostřednictvím CFD kontraktů. Obchody jsou prováděny u brokera XTB. Příklad je na akciích ČEZu, ale ty lze snadno zaměnit za akcie Lufthansa, princip je stejný.

Vyplatí se investovat do Lufthansy? A co na akciích Lufthansy sledovat

Akcie Lufthansy se na první pohled nezdají být příliš lákavé. Bavíme se o odvětví, kde je velká konkurence, velký tlak nízkonákladových leteckých společností, a v neposlední řadě jsme zde enormně náchylní na politiku a případné pandemie.

Zdroj: Pixabay
Airbus A380 Lufthansa
Airbus A380 Lufthansa

Na druhou stranu je v Lufthanse velký potenciál, společnost má historii i dostatečně velkou flotilu letadel. Lufthansa má dostatek prostoru i pro případnou restrukturalizaci. Manévrovacího prostoru je více než dost a potenciál pro růst ceny akcií je poměrně velký.

Akcie Lufthansy nemají dividendy a na první pohled nejsou úplným lákadlem. Na stranu druhou mohou akcie výrazně vzrůst. Využít lze také historického pohybu do strany, za posledních 20 let se akcie pohybují od 6 do 20 EUR za akcii. Těchto hodnot lze tedy strategicky využít, například k prosinci 2021 byla cena 6,2 EUR za akcii, historicky je tedy pravděpodobnější růst než pokles.

Ovšem pro komplexní analýzu doporučujeme využít technickou a fundamentální analýzu.

A co vy? Jaký máte názor na akcie Lufthansy? Podělte se s námi o váš názor v komentářích.

Více informací o akciích Lufthansa (LHA)

Základní informace
Název společnostiLufthansa
TickerLHA
Základní informace o společnosti
Webové stránkyhttps://www.lufthansa.com/
Adresa sídla společnostiVenloer Straße 151-153, Cologne, Germany, 50672
Založeno1953
Datum IPO-
SektorPrůmysl
PrůmyslLetecká doprava
Zaměstnanci98 739
Vedení společnostiChairman of the Executive Board & CEO: Mr. Carsten Spohr
Dividendy
Vyplácí dividendy?
Příští dividenda-
Datum výplaty dividendy-
Datum ex dividenda8. 5. 2024
Roční dividenda na akcii0,3€
Dividendový výnos4,5 %
Výplatní poměr27,03 %
Příjmy
Příjmy společnosti35 849 998 336€
Příjmy na akcii29,98€
Růst příjmů čtvrtletně R/R5,3 %
Valuace
Tržní kapitalizace7 983 848 960€
Hodnota podniku13 554 837 504€
P/B (Cena k účetní hodnotě)0,85
P/E (Cena k zisku)4,94
Očekávané P/E4,4
Účetní hodnota na akcii7,96€
Cílová cena Wall Street8,5€
Hodnota podniku k příjmům0,39
Hodnota podniku k EBITDA2,62
Cena k příjmům0,23
Rentabilita
EBITDA3 332 000 000€
Provozní marže-11 %
Zisková marže3,92 %
Hrubý zisk6 368 000 000€
Zisk na akcii (EPS)1,35€
Zředěný zisk na akcii (EPS)1,35€
Očekávaný EPS (tento rok)1,26€
Očekávaný EPS (příští rok)1,55€
Očekávaný EPS (tento kvartál)-0,49€
Očekávaný EPS (příští kvartál)0,7€
Růst zisků čtvrtletně R/R-78 %
Výkonnost
Návratnost aktiv2,03 %
Návratnost vlastního kapitálu19 %
Názor analytiků
Rozdělení
Faktor posledního rozdělení 943:673
Datum posledního rozdělení22. 9. 2021
Ohodnoťte akcie firmy Lufthansa
10
5

Autor

Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.

Sdílejte tento článek

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 77 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Investování zahrnuje rizika ztrát.‎

Další Akcie, které by vás mohly zajímat