Chce to hodně odvahy jít proti trhu a získat podíl v akciích, které mají slabší výkonnost. Stejně tak dá práci odhalit, zda nedávná výkonnost odráží základní slabinu, nebo příležitost.
Index S&P 500 letos posílil o 26,5 %. Naproti tomu Coca-Cola posílila o 4,5 %, zatímco Home Depot si polepšil o mnohem slušnějších (ale stále mírně zaostávajících) 25 %.
Tyto společnosti mají naštěstí silné podnikání, které bylo dočasně poškozeno většími ekonomickými faktory. To se odráží v jejich schopnosti a ochotě pravidelně zvyšovat dividendy.
Coca-Cola prodává nápoje již od konce 19. století. Patří mezi ně široce uznávané a zavedené značky jako Coca-Cola, Sprite a Fanta. Společnost však vyrábí více než jen limonády. Její produktové řady zahrnují také vodu, kávu, čaj, džusy a rostlinné nápoje.
Tržby však v tomto roce nebyly nijak hvězdné. Očištěné tržby za třetí čtvrtletí, které odstraňují kurzové přepočty a akvizice/rozprodeje, vzrostly o 9 %. To však bylo způsobeno výhradně cenovým mixem, který přispěl 10 procentními body.
Objem se snížil, což investory znepokojilo. To je pravděpodobně způsobeno spotřebiteli, kteří byli napjatí kvůli vyšším cenám. Dopad to mělo i na další společnosti vyrábějící spotřební zboží, jako je McDonald’s.
Inflační tlaky, včetně základních položek, jako jsou potraviny, se naštěstí zmírňují. Jakmile se ekonomika vrátí do stabilnějšího stavu, spotřebitelé se budou cítit pohodlněji při utrácení. To by mělo pomoci zvýšit objemy a růst nejvyššího obratu společnosti.
Trpěliví investoři se mezitím mohou spolehnout na pobírání dividend. Představenstvo společnosti zvyšuje výplaty již 62 let v řadě, což z akcie činí dividendového krále.
Se 78% výplatním poměrem si Coca-Cola může dividendy dovolit. Obvykle zvyšuje výplaty v prvním čtvrtletí, takže je pravděpodobné, že se akcionáři brzy dočkají dalšího zvýšení. Akcie v současné době dosahují 3% dividendového výnosu ve srovnání s 1,2% výplatou v indexu S&P 500.
2. Home Depot
Home Depot generuje největší tržby v odvětví maloobchodního prodeje domácích potřeb. Jeho roční tržby přesahují 150 miliard USD ve srovnání s přibližně 90 miliardami USD hlavního konkurenta Lowe’s.
Tržby tohoto maloobchodního prodejce se však v poslední době dostaly na vedlejší kolej. Ve třetím fiskálním čtvrtletí klesly ve stejných prodejnách o 1,3 % (za období končící 27. října).
Na vině jsou však do značné míry širší ekonomické faktory. Dlouhodobé úrokové sazby jsou vysoké, což vede k pomalé poptávce po bydlení a rekonstrukcích. To proto, že si lidé na koupi domů obvykle půjčují a platí to i pro rekonstrukce.
Stejně tak stávající majitelé domů obvykle potřebují půjčky před tím, než se pustí do větších prací, jako je modernizace kuchyně a koupelny.
Je příliš brzy na to, abychom mohli prohlásit, že se prostředí zlepšuje, ale v poslední době se objevují pozitivní náznaky.
Třicetiletá fixní sazba hypoték se nedávno stabilizovala pod 7 % a prodeje stávajících domů v říjnu vzrostly o 3,4 %. Pokud budou tyto trendy pokračovat, Home Depot jako oblíbený nákupní cíl majitelů domů a stavebních firem bude pravděpodobně hlavním příjemcem.
Společnost od roku 2010 každoročně zvyšuje dividendy. V letech 2007 až 2009, uprostřed silné recese, společnost držela dividendy na stejné úrovni, což je úctyhodný výkon.
I při pomalých tržbách generuje Home Depot dostatek volného peněžního toku (FCF), který podporuje výplaty. Od počátku roku dosáhl FCF výše 12,8 miliardy USD, z nichž vyplatil 6,7 miliardy USD na dividendách. Akcie mají dividendový výnos 2,1 %.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.