FinexKryptoměnyTento token vzrostl za měsíc o 5 500 % a mluví o něm celá kryptokomunita. Přesto jej zatím nezalistovala žádná burza
Tento token vzrostl za měsíc o 5 500 % a mluví o něm celá kryptokomunita. Přesto jej zatím nezalistovala žádná burza
Jedná se o memetoken SPX6900, který za posledních 30 dní vzrostl o neuvěřitelných 5 500 % a nyní zaujímá tržní kapitalizaci přes 500 milionů USD. Co za jeho růstem stojí?
Memetoken SPX6900 (SPX), který má parodovat nejslavnější akciový index S&P500 se v posledních dnech doslova utrhl ze řetězu. Ještě 11. září jste si jej mohli koupit za pouhý 1 cent, nyní se pohybuje mezi 50 a 60 centy.
Navíc se nejedná o žádného prcka. Dosavadní maximum na ceně 67 centů pro něj znamenalo tržní kapitalizaci 670 milionů USD.
V tomto případě bychom se měli spíše ptát: “Kdo stojí za jeho růstem?” Růst SPX6900 totiž odstartoval analytik a kryptoměnový influencer @MustStopMurad.
Ten přednášel na kryptoměnové konferenci TOKEN2049 v Singapuru a záznam asi 20minutové přednášky o memecoinech následně umístil na svůj profil. Video se stalo hitem a viděly jej téměř 2 miliony lidí. Murad v něm vysvětluje, že právě memetokeny jsou kryptoměnovým trendem současnosti a dlouho budou.
If you're going to watch ONE video during this Memecoin Supercycle… Watch this.
2025 will be the Year where Memecoins go Parabolic.
Své přesvědčení podkládá solidní argumentací a zmiňuje i několik příkladů memetokenů, do kterých se podle něj vyplatí investovat. A právě na vrchu je token SPX6900, který má nejlepší MC-to-Holders ratio, tedy poměr tržní kapitalizace k počtu on-chain držitelů (adres, na kterých se nachází).
Zdroj: x.com/MustStopMurad
Muradův seznam memetokenů
Přednáška, kterou Murad umístil na sítě, způsobila lavinu nákupů a token SPX6900 letěl bez jakékoli korekce 2 týdny strmě vzhůru. A možná ještě poletí.
Murad přitáhl pozornost i on-chain “detektiva” ZachaXBT, který se zaměřuje na podvody a krádeže v decentralizovaném světě a odhalil již několik zločinců.
Ten zveřejnil adresy Muradových peněženek, z kterých vyplývá, že Murad drží 3 % celkového množství SPX6900 v hodnotě cca 17 milionů USD. Pokud by tokeny najednou prodal, cena SPX6900 se zcela zřítí.
1/2 I uncovered 11 high confidence wallets tied to @MustStopMurad holding ~$24M in meme coins on Ethereum and Solana so the community can monitor his future activity. pic.twitter.com/OTx6XMguTA
Pokud tak nechce být Murad označen za úplného podvodníka, který navedl kryptoměnovou komunitu do tokenu, který jim následně “hodil na hlavu”, musí zajistit, aby SPX6900 uspělo ještě více.
To znamená, aby dosáhlo tržní kapitalizace alespoň srovnatelné např. s Shiba Inu (SHIB) nebo Pepe (PEPE) a bylo zalistováno na přední světové burzy jako Coinbase nebo Binance. S tím druhým je však, zdá se, problém.
SPX6900 trhá rekordy v objemu obchodů (volume). Za jediný den se nyní na Ethereu zobchodují tokeny SPX6900 v hodnotě 30 milionů USD.
Jaktože si takový objem a poplatky z něj nechávají burzy ujít? SPX6900 zatím skutečně nezalistovala žádná burza s jedinou výjimkou – MEXC. To je zvláštní, protože alespoň Bitget, BingX nebo KuCoin obvykle na toto reagují velmi rychle.
Závěr
Uvidíme, jestli legitimitu tokenu potvrdí i první listingy burz. Jejich neaktivita je opravdu zarážející. Z hlediska obchodování tokenu jich však není potřeba. SPX6900 se dá obchodovat na blockchainu Etherea (např. na decentralizované burze Uniswap) a bylo přemostěno i na Solanu (např. burza Jupiter) a Base (opět Uniswap).
Na závěr bychom rádi připomněli, že ačkoli byla Muradova přednáška velmi přesvědčivá, je třeba vzít rozum do hrsti a před vložením peněz si promyslet “investiční” nebo spíše spekulační strategii. Vlak s SPX6900 a dalšími memetokeny z Muradova listu se rozjel již dávno, stojí za to do něj naskakovat nyní?
Možná ano, možná ne. Graf je nyní samozřejmě extrémně překoupený, pokud se ale SPX6900 dostane na velké burzy, není vyloučeno, že v příštích dnech překoná valuaci 1 miliardy USD. Nebylo by zdaleka prvním memetokenem, kterému by se to povedlo.
Mějte přehled o tom, co se děje ve světě kryptoměn!
Přihlaste se k odběru našeho kryptoměnového newsletteru a už vám nic neuteče. Newsletter vám budeme posílat pokaždé, když budeme mít k situaci na krypto trhu co říct.
Díky nám budete mít přehled, co se stalo a co můžete do budoucna očekávat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Jmenuji se Michal Sobol a na Finex.cz jsem dříve působil jako šéfredaktor kryptoměnové redakce. Mým cílem bylo, abychom společně s našimi pravidelnými redaktory i dalšími přispěvateli předali čtenářům každý den mnoho zajímavých a zejména užitečných informací.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.