FinexAkcieTato podhodnocená akcie z vás může udělat milionáře!
Tato podhodnocená akcie z vás může udělat milionáře!
Ocenění akcií Amazon naznačuje obrovskou investiční příležitost. I při dosažení historických maxim zůstávají akcie podhodnocené díky efektivitě a růstu volného peněžního toku.
Porozumění těmto poměrům je však zásadní pro pochopení toho, jak drahé akcie skutečně jsou. Stejně tak pouhá kontrola ceny akcie tuto informaci neodhalí – akcie obchodovaná za 2 000 USD může být mnohem “levnější” než akcie, která se obchoduje za 20 USD, v závislosti na fundamentální situaci obou společností.
V souladu s tím se pojďme podívat na to, proč mohou být akcie Amazon nyní podhodnocené a proč by o nich mohli nyní investoři uvažovat na základě jejich ocenění.
Současné ocenění Amazonu dává investorům obrovskou příležitost
Může se to zdát nemožné, ale akcie Amazon v současné době dosahují nových historických maxim a zároveň se vyznačují velmi nízkým oceněním.
Jak je to tedy možné?
Stručně řečeno, děje se to proto, že Amazon funguje na nejefektivnější úrovni v historii – díky masivním kapitálovým investicím.
Společnost zvýšila kapitálové výdaje v reakci na pandemii COVID-19 a rozšířila a zdokonalila svou logistickou síť, která podporuje její masivní podnikání v oblasti e-commerce. V důsledku toho se vyčerpal volný peněžní tok společnosti, protože hotovost byla vložena do stavebních projektů, zařízení a strojů.
Po skončení pandemie však Amazon některé projekty omezil a jiné zcela ukončil, což vedlo k výraznému poklesu výdajů na kapitálové výdaje a nárůstu volného peněžního toku.
V souladu s tím se poměr ceny k volnému peněžnímu toku společnosti – což je pro vyspělou společnost, jako je Amazon, kritický ukazatel ocenění akcií – výrazně snížil.
Navíc je její současné ocenění podle této metriky jedním z nejnižších pro akcie za posledních 10 let.
Proč může Amazon dál růst a produkovat další milionáře
Nenechte se mýlit: Ocenění je důležitý ukazatel, ale není to všechno. Aby měla investice trvalou sílu, je důležité pochopit, jaké jsou vyhlídky akcie do budoucna.
Růstový potenciál Amazonu se však neomezuje pouze na jeho divizi e-commerce. Společnost provozuje rozmanité obchodní linie, z nichž každá má vlastní růstový potenciál.
Výrazným příkladem je Amazon Web Services (AWS), divize cloudových služeb společnosti. Její roční obrat nyní přesahuje 100 miliard dolarů, což je číslo, které překonává většinu ostatních společností.
Kdyby byla AWS samostatným subjektem, její roční příjmy by se vyrovnaly příjmům Bank of America, Tesly nebo PepsiCo.
AWS navíc není jen generátorem příjmů, ale i motorem růstu. S tím, jak jednotlivé organizace zvyšují své výdaje na cloudové služby a revoluce v oblasti umělé inteligence (AI) nabírá na obrátkách, roste AWS impozantním tempem.
V posledním čtvrtletí zaznamenala společnost AWS 17% nárůst příjmů, čímž překonala celkový 13% růst příjmů společnosti Amazon.
Slovo závěrem
Provoz společnosti běží hladčeji než kdykoli předtím – díky obrovským kapitálovým investicím, které byly provedeny během pandemie. Navíc hlavní motor růstu společnosti, Amazon Web Services, nevykazuje žádné známky zastavení.
Vzhledem k tomu, kolik volného peněžního toku společnost produkuje, má vedení Amazonu řadu možností, jak vytvářet hodnotu.
Mohlo by vrátit hotovost akcionářům prostřednictvím pravidelné nebo mimořádné dividendy, mohlo by odkoupit akcie, mohlo by investovat do dalších kapitálových výdajů, mohlo by splatit dluh nebo by mohlo provést strategickou akvizici.
V každém případě je objem volných peněžních toků Amazonu dobrým důvodem pro investory, aby o akciích nyní uvažovali.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.