Kromě zhodnocení ceny akcií profitují akcionáři Applu také z dividend. Po započtení dividend se celková návratnost investice za posledních 5 let vyšplhá na více než 340 %. To je více než trojnásobek celkového výnosu indexu S&P 500, který činil za stejnou dobu 97,9 %.
Počáteční investice 100 000 korun do akcií Applu před pěti lety by nyní měla hodnotu více než 440 000 korun.
Ačkoliv, někteří investoři mohli být v pokušení prodat své akcie Apple poté, co během prvních tří let dosáhly 52% výnosu, ii, kteří si své akcie ponechali, se však dočkali odměny za svou trpělivost.
Výrazné zisky akcií Apple v posledních 2 letech tak zdůrazňují výhody dlouhodobého investičního horizontu.
Budoucí výhled a rizika
Navzdory hvězdným výsledkům je však třeba být do budoucna opatrný. Akcie společnosti se totiž v současné době obchodují s poměrem ceny k zisku (P/E)ve výši 35, což je ve srovnání s poměrem P/E indexu S&P 500 ve výši 29 prémiový poměr.
To naznačuje vysoká očekávání trhu ohledně budoucího růstu ziskovosti Applu a tím větší riziko poklesu hodnoty v případě nedosažení tak dobrých výsledků.
Společnost přitom čelí rostoucí konkurenci, zejména na trhu svého hlavního produktu – iPhonu, který tvoří přibližně polovinu tržeb. V posledním čtvrtletí zaznamenal prodej iPhonů pokles o 0,9 %, což představuje 39,3 miliardy USD.
Na druhou stranu nedávný vstup Applu na kolbiště umělé inteligence se svou Apple Inteligence by mohl mít významný dopad na prodeje zařízení. Odborníci odhadují, že nové funkce odstartují cyklus upgradů, kdy velká část z miliardové uživatelské základny svá zařízení vymění za novější.
Odhadnout přesně budoucí výkonnost samozřejmě nelze. Vzhledem k neutuchající oblibě značky Apple mezi zákazníky a schopnosti společnosti inovovat své produkty a služby se však dá očekávat, že se firmě hned tak dařit nepřestane.
Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Milovník finančních trhů a akciového investování. Na své investiční cestě uplatňuje dlouhodobý pasivní investiční přístup.
Lubor se ve svých článcích nejčastěji věnuje akciovým titulům a investování do akcií jako takovému. Ekonomická a kryptoměnová témata mu však také nejsou cizí.
Jeho cílem je čtenáře rychle a stručně informovat o dění na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.