Hledáte na začátku roku 2025 zajímavé investiční příležitosti? Mezi 30 společnostmi v indexu Dow Jones nyní vynikají dvě akcie, které se zdají být pro dlouhodobé investory velmi atraktivní.
První z nich je Verizon Communications, telekomunikační gigant, který těží z rozšiřování 5G služeb a stabilního růstu segmentu širokopásmového připojení.
Druhou zajímavou příležitostí je Coca-Cola. Navzdory relativně pomalejšímu růstu společnost i nadále dominuje globálnímu trhu, a to díky své výjimečné marketingové strategii.
Mohou vám tyto osvědčené akcie v přinést zajímavé zhodnocení?
Finanční situace Verizon Communications
Zvyšování úrokových sazeb Federálním rezervním systémem od března 2022 bylo velkou výzvou pro všechny společnosti s vysokým zadlužením, tedy i pro Verizon.
Společnost však při snižování svého dluhového zatížení dosáhla pokroku. Do konce roku 2024 klesl její nezajištěný dluh pod 118 miliard USD, přičemž poměr dluhu k upravené EBITDA činil 2,3 bodu, což je výrazně méně než 2,7 bodu v roce 2022.
Téměř 7% dividendový výnos Verizonu nabízí akcionářům stabilní tok příjmů.
Investice společnosti do 5Gsítí se vyplácejí – příjmy z telekomunikačních služeb rostou již 18 čtvrtletí po sobě. Hnací silou tohoto konzistentního růstu je přitom hlavně značná cenová síla Verizonu.
Širokopásmový segment společnosti, který je často přehlížen, pak také stabilně přispívá k silnému peněžnímu toku. V roce 2024 vzrostl počet širokopásmových připojení o 15 % a překročil 12,3 milionu.
Z hlediska ocenění se Verizon obchoduje za pouhý osminásobek předpokládaného zisku na akcii pro rok 2026. Na poměrně vysoce oceněném trhu tak nabízí společnost hodnotově orientovaným investorům zajímavou příležitost.
Investiční potenciál Coca-Coly
Coca-Cola, gigant v oblasti spotřebního zboží, je další společností, která stojí za zvážení.
Přestože její akcie získaly za dva roky pouze 4 % ve srovnání s 36% výnosem indexu Dow, jejich stabilita zůstává pozoruhodná.
Vývoj akcií společnosti Verizon Communications a Coca-Cola za 10 let
Coca-Cola působí po celém světě s výjimkou Severní Koreje, Kuby a Ruska. Podle studie Brand Footprint společnosti Kantar je pak již 12 let po sobě tou vůbec nejvyhledávanější značkou na maloobchodních pultech.
Tato věrnost tak odráží přizpůsobivost společnosti na různých trzích.
Špičkový marketing je dalším důvodem, proč je Coca-Cola již několik desetiletí tak solidní investicí.
Společnost spoléhá na digitální kanály a umělou inteligenci, aby přizpůsobila svá sdělení mladšímu publiku a využívá své bohaté historie a ambasadorů značky, aby překonala mezigenerační rozdíly a oslovila i dospělejší spotřebitele.
Dvaašedesátiletá série zvyšování dividend Coca-Coly pak jen dokládá její úspěch.
To představuje 8% slevu oproti průměrnému forwardovému P/E za posledních pět let, což z ní činí atraktivní volbu pro všechny investory, kteří hledají stabilitu.
Student Vysoké školy ekonomické v Praze, který se již na střední škole začal aktivně zajímat o finanční trhy. Právě tehdy poprvé zakoupil Bitcoin a objevil tak vášeň pro kryptoměny a alternativní investice.
Na Finexu publikuje denní zprávy a komentáře k aktuálnímu dění na trhu.
„Kupujte jen to, co byste s radostí drželi, i kdyby se trh na deset let zastavil.“ – Warren Buffett
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.