Současné trendy zeleného podnikání, snahy o udržitelnou lidskou činnost a mnoho dalších environmentálních pohnutek způsobily, že se společnost odklání od používání fosilních paliv směrem ke zdrojům obnovitelné energie. Nicméně stále existuje jedno průmyslové odvětví, ve kterém nebyly, a to ani částečně, fosilní paliva nahrazeny elektrickou energií. Jedná se o segment letecké dopravy!
Určité východisko v této situaci nabízí společnost EHang Holdings, která se považuje za průkopníka budoucnosti dopravy prostřednictvím svých vlastních autonomních vzdušných vozidel nebo-li AAV. Ty je možné provozovat jak v rámci komerčních řešení pro městskou leteckou mobilitu, tak i při přepravě nákladu a cestujících. V tomto článku se blíže podíváme jak na tuto společnost, tak na celý, právě vznikající, nový segment letecké dopravy.
Letecká doprava je zcela závislá na ropě a do nedávna neexistovala technologie pro bateriové napájení letadel.
Letecký průmysl klade na elektrický pohon zcela jiné nároky, než například automobilový průmysl. Baterie do letadel musí odolat vysokému přetížení, vztlaku, teplotám a samozřejmě musí disponovat dostatečnou kapacitou. I přestože stále není možné pohánět velká letadla baterií, určitý pokrok se uskutečnil v segmentu osobní dopravy, ve kterém se testují letadla typu eVTOL (electric vertical takeoff and landing).
Tato technologie malých osobních dopravních letounů by měla dosáhnout pokrytí 15 % dopravy z a na letiště, a to do konce desetiletí. Rovněž by měla zasáhnout až 45 milionů cestujících měsíčně, což odpovídá tržní kapitalizaci segmentu 58 miliard dolarů. I přestože se jedná stále o velmi spekulativní segment, existují společnosti, které své podnikání založily právě na bateriové letecké dopravě. Nyní se již pojďme podívat na společnost EHang Holdings a cenu jejich akcií.
Tato společnost je největším výrobcem air taxi na světě a sídlí v čínském Guangzhou. EHang Holdings v loňském roce vykázala meziroční růst tržeb 53,28 %. Jak je možné pozorovat na obrázku níže, analytici počítají se skokovými nárůsty tržeb a to až do roku 2024, kdy by měly dosáhnout hodnoty 29,14 miliard dolarů. Společnost disponuje tržní kapitalizací v hodnotě 743 miliard dolarů.
Podstatnou vadou na kráse ovšem je, že finanční výkazy společnosti za rok 2022 prozatím nebyly (v době psaní článku) ověřeny řádným auditem. Vlastnictví akcií je 51 % minoritní investoři, 13 % instituce a 36 % insideři. Společnost nevyplácí dividendy.
Při pohledu na cenový graf společnosti je jasné, že celý segment air taxi je ještě v plenkách, což znázorňuje cenová volatilita. Po IPO společnosti následoval velký boom a očekávání. Po vystřízlivění začaly akcie EHang Holdings klesat a to až do oblasti dlouhodobé konsolidace okolo ceny 10 USD.
V letošním roce do trhu opět začali promlouvat kupci, jejichž aktivitu lze pozorovat v krátkých nákupních swing pohybech, díky kterým se akcie dostaly nad hodnotu svého dlouhodobého mediánu (10 USD). Aby bylo možné hovořit o akciovém růstu, je potřeba, aby akcie pokořily hodnotu nejbližší rezistence na ceně 25 USD.
Závěr
Pokrok nelze zastavit. O tom se v letošním roce přesvědčujeme snad každý den. Nástup umělé inteligence nebo přechod na zelené zdroje energie, posouvá lidstvo zase o kus dát v jeho vývoji. Současné trendy pomalu míří i do leteckého segmentu, ve kterém bychom se do konce dekády měli připravit na létající automobily. Průkopníkem v této technologii je čínská společnost EHang Holdings. Akcie této společnosti jsou na svých minimech a společnost samotná očekává růst tržeb v nadcházeních letech. Možná právě nyní přišel čas vizionářů, kteří mají možnost investovat do technologií, které jsou ještě v plenkách.
Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatné. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.