Revoluce v dopravě? Sektor air taxi by do roku 2033 mohl mít hodnotu 58 miliard dolarů
Současné trendy zeleného podnikání, snahy o udržitelnou lidskou činnost a mnoho dalších environmentálních pohnutek způsobily, že se společnost odklání od používání fosilních paliv směrem ke zdrojům obnovitelné energie. Nicméně stále existuje jedno průmyslové odvětví, ve kterém nebyly, a to ani částečně, fosilní paliva nahrazeny elektrickou energií. Jedná se o segment letecké dopravy!
Určité východisko v této situaci nabízí společnost EHang Holdings, která se považuje za průkopníka budoucnosti dopravy prostřednictvím svých vlastních autonomních vzdušných vozidel nebo-li AAV. Ty je možné provozovat jak v rámci komerčních řešení pro městskou leteckou mobilitu, tak i při přepravě nákladu a cestujících. V tomto článku se blíže podíváme jak na tuto společnost, tak na celý, právě vznikající, nový segment letecké dopravy.
Letecká doprava je zcela závislá na ropě a do nedávna neexistovala technologie pro bateriové napájení letadel.
Letecký průmysl klade na elektrický pohon zcela jiné nároky, než například automobilový průmysl. Baterie do letadel musí odolat vysokému přetížení, vztlaku, teplotám a samozřejmě musí disponovat dostatečnou kapacitou. I přestože stále není možné pohánět velká letadla baterií, určitý pokrok se uskutečnil v segmentu osobní dopravy, ve kterém se testují letadla typu eVTOL (electric vertical takeoff and landing).
Tato technologie malých osobních dopravních letounů by měla dosáhnout pokrytí 15 % dopravy z a na letiště, a to do konce desetiletí. Rovněž by měla zasáhnout až 45 milionů cestujících měsíčně, což odpovídá tržní kapitalizaci segmentu 58 miliard dolarů. I přestože se jedná stále o velmi spekulativní segment, existují společnosti, které své podnikání založily právě na bateriové letecké dopravě. Nyní se již pojďme podívat na společnost EHang Holdings a cenu jejich akcií.

EHang Holdings
Tato společnost je největším výrobcem air taxi na světě a sídlí v čínském Guangzhou. EHang Holdings v loňském roce vykázala meziroční růst tržeb 53,28 %. Jak je možné pozorovat na obrázku níže, analytici počítají se skokovými nárůsty tržeb a to až do roku 2024, kdy by měly dosáhnout hodnoty 29,14 miliard dolarů. Společnost disponuje tržní kapitalizací v hodnotě 743 miliard dolarů.
Podstatnou vadou na kráse ovšem je, že finanční výkazy společnosti za rok 2022 prozatím nebyly (v době psaní článku) ověřeny řádným auditem. Vlastnictví akcií je 51 % minoritní investoři, 13 % instituce a 36 % insideři. Společnost nevyplácí dividendy.
Při pohledu na cenový graf společnosti je jasné, že celý segment air taxi je ještě v plenkách, což znázorňuje cenová volatilita. Po IPO společnosti následoval velký boom a očekávání. Po vystřízlivění začaly akcie EHang Holdings klesat a to až do oblasti dlouhodobé konsolidace okolo ceny 10 USD.
V letošním roce do trhu opět začali promlouvat kupci, jejichž aktivitu lze pozorovat v krátkých nákupních swing pohybech, díky kterým se akcie dostaly nad hodnotu svého dlouhodobého mediánu (10 USD). Aby bylo možné hovořit o akciovém růstu, je potřeba, aby akcie pokořily hodnotu nejbližší rezistence na ceně 25 USD.
Závěr
Pokrok nelze zastavit. O tom se v letošním roce přesvědčujeme snad každý den. Nástup umělé inteligence nebo přechod na zelené zdroje energie, posouvá lidstvo zase o kus dát v jeho vývoji. Současné trendy pomalu míří i do leteckého segmentu, ve kterém bychom se do konce dekády měli připravit na létající automobily. Průkopníkem v této technologii je čínská společnost EHang Holdings. Akcie této společnosti jsou na svých minimech a společnost samotná očekává růst tržeb v nadcházeních letech. Možná právě nyní přišel čas vizionářů, kteří mají možnost investovat do technologií, které jsou ještě v plenkách.
Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatné. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Autor
Jsem soukromý obchodník a investor. Na finančních trzích se pohybuji od roku 2014. Obchoduji intradenní a swingové strategie pro měnové páry, občas komodity. Zajímám se o psychologii obchodování a sám několik let aktivně praktikuji metody NLP a Qi-Gong.
V mých článcích se nejčastěji věnuji technickému pohledu na měnový a akciový trh. V těchto analýzách se snažím čtenářům předat mé znalosti nabyté jak studiem, tak především praxí.
Mým koníčkem je numismatika, která tvoří i část mého investičního portfolia.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.