Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

4 obory, které mohou těžit z rozmachu umělé inteligence (AI)

Publikováno
4 obory, které mohou těžit z rozmachu umělé inteligence (AI)
Zdroj: Pixabay.com

Aktivní, ale i méně aktivní investoři si jistě všimli, že od zveřejnění kvartálních hospodářských výsledků společnosti NVIDIA se svět začal točit okolo umělé inteligence a jejích pozitivních i negativních stránek. Investorům se díky nové technologii otevírá nový obzor možností, který by mohl zahájit tolik očekávaný globální ekonomický růst. Investoři by vždy měli hledět do budoucnosti, proto se v tomto článku podíváme na 4 obory, ve kterých by umělá inteligence (AI) mohla způsobit revoluci.

Do světa vtrhl jako uragán notoricky známí ChatGPT, který je první, masově používanou technologií umělé inteligence, která měla takto velký úspěch. Ovšem vystřízlivění z možností této technologie přišlo vzápětí, kdy se ukázalo, že AI ještě není natolik inteligentní, aby dokázala generovat obsah v takové kvalitě, jakou produkují lidští autoři. Používání chatbotů vedlo v mnoha případech i k plagiátorství a to především na akademické půdě.

Nicméně málokterý investor je tak naivní, aby si myslel, že roky realizovaný výzkum AI bude kvůli několika nezdarům zameten pod koberec. Proto si na dalších řádcích tohoto článku nastíníme obory, ve kterých má uplatnění AI velký potenciál a také si představíme společnosti, které by z implementace AI do své struktury mohly těžit.

Mezi producenty AI patří kromě big tech například Oracle, Adobe nebo Accenture.

1) Podpora prodeje produktů

Umělá inteligence má velký potenciál využití v obchodě. Především maloobchodní společnosti mohou využít kvantitativní analýzy nákupního chování spotřebitelů. Díky AI bude možné nabídnout zákazníkům personalizované produkty nebo poskytnout slevové akce. Z rozmachu AI v maloobchodním sektoru mohou těžit společnosti, jako jsou Walmart nebo Costco.

AI se při podpoře prodeje může využívat rovněž v dílčích úkonech, jako jsou marketingové aktivity, cílení reklamních kampaní, komunikace se zákazníky, ale také v personalistice, při výběru vhodných kandidátů na volné pracovní pozice.

2) Tvorba digitálního obsahu

V oboru tvorby digitálního obsahu jsou možnosti využití AI téměř nekonečné. Od samotné tvorby textů, článků, videí, grafiky atd. lze AI využít například jako pomocníka při generování scriptů pro webové aplikace, webové prohlížeče, chytré telefony atd. Ostatně díky tomuto oboru je v současné době AI nejvíce populární a to díky nástrojům ChatGPT od poslušnosti OpenAI nebo méně známý nástroj Bard společnosti Google.

Kromě technologických gigantů, jako jsou Microsoft nebo Google, by mohly z rozmachu umělé inteligence v rámci tvorby obsahu těžit další marketingové společnosti, jako je například Thomson Reuters.

3) Více pracovních příležitostí na dálku

Již jsme nakousli, že AI může nastolit velké změny v personalistice. To se netýká pouze výběru zaměstnanců, ale také změn v jejich požadavcích na zaměstnavatele, jako je například možnost práce na dálku. Již existuje mnoho aplikací využívajících umělou inteligenci, které spojují geograficky vzdálené pracovníky formou chatů nebo interaktivních video porad a briefingů, jako je například stejnojmenná platforma od společnosti ZOOM.

Paradoxně díky poptávce zaměstnanců by mohla klesnout poptávka po kancelářských budovách, což by mohlo vést k akciovému poklesu některých REIT společností. Tento aspekt tržního chování by se mohl podepsat například na akciích společností Kilroy Realty nebo Alexandria Real Estate Equities.

4) Start up projekty

Každá nová příležitost plodí mnoho projektů, které se snaží příležitost využít. Možností pro použití umělé inteligence v praxi je bezpočet, což může vyvolat vlnu nových začínajících start up projektů, které budou na trh přinášet velké množství inovativních řešení. Zde se otevírá prostor pro investory, kteří mohou sledovat IPO startup projektů, kde lze pořídit akcie společností, které mají svůj největší úspěch teprve před sebou. Zároveň je potřeba dodat, že zdaleka neuspějí všechny společnosti a ne všechny projekty budou dotaženy do konce.

Investor by se tedy měl zajímat nejen o produkt start up společnosti, ale také o to, kdo jej vytvořil, kdo vede společnost, případně i o financování IPO, zda je realizováno na dluh, nebo ze zisků společnosti.

Závěr

Technologie umělé inteligence otevírá nové možnosti jak pro společnosti, tak pro investory a čas ukáže, jak moc se v současné době jedná o technologickou revoluci. Uplatnění umělé inteligence v podnikové praxi je skutečně ohromné s tím, že implementace AI může měnit doposud zaběhnuté standardy. Největší uplatnění kromě IT segmentu, může mít AI v maloobchodě, marketingu, tvorbě obsahu a komunikaci. Přesun do virtuálního prostoru může mít ovšem negativní dopady na REIT společnosti, kvůli možnému poklesu poptávky po kancelářských prostorách.

Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatné. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.

Líbil se vám tento článek?
3
0

Autor

Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.

Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Investování zahrnuje rizika ztrát.‎