FinexAnalýzyProč by akcie Coca-Coly mohly být investičním hitem roku 2024?
Proč by akcie Coca-Coly mohly být investičním hitem roku 2024?
Coca-Cola ohlásila zajímavé finanční výsledky za rok 2023 a s novou strategií se zdá být připravena na ještě lepší rok 2024. Zjistěte, proč by investoři měli tento nápojový gigant pečlivě sledovat.
Coca-Cola představila zcela nový výhled a investory by to mělo potěšit. Nápojový gigant nedávno uzavřel fiskální rok 2023 a sdělil svým akcionářům, co mohou očekávat v roce 2024.
Aktualizace byla plná dobrých zpráv o růstu a ziskovosti. Pojďme se na ně podívat blíže.
Společnost oznámila 12% organický nárůst tržeb za 4. čtvrtletí a za celý rok 2023. To je mnohem lepší výsledek, než jakého se investoři dočkali u konkurenční společnosti PepsiCo. Hlavní konkurent Coca-Coly v oblasti nápojů a pochutin vykázal za celý rok 2023 10% růst tržeb v celém svém portfoliu a jenom 7% nárůst v divizi nápojů.
Podíváme-li se pak na růst tržeb Coca-Coly blíže, zjistíme další potěšující zprávu. Objem prodejů se zvýšil o 2 %, přestože ceny rostly téměř 10% tempem. Pepsi se nepodařilo dosáhnout stejné úrovně cenové síly – co do objemu její prodeje v uplynulém roce klesly o 5 %.
Pro budoucí růst je skvělou zprávou, že Coca-Cola dokázala dosáhnout rovnováhy mezi růstem cen a objemu prodeje.
Nový výhled může investory naplnit optimismem
Tato dynamika přímo nahrává lepšímu výhledu Coca-Coly na příští rok. Pepsi na začátku února varovala investory, aby v následujících čtvrtletích očekávali pomalejší růst kvůli slabší poptávce a zpomalující inflaci.
Naproti tomu Coca-Cola je optimistická. “Jsme přesvědčeni, že naše strategie bude i nadále vytvářet hodnotu pro naše akcionáře v roce 2024 i v dlouhodobém horizontu,” uvedl generální ředitel James Quincey v tiskové zprávě.
Vedení společnosti za těmito pozitivními komentáři uvedlo několik tvrdých čísel. Coca-Cola předpokládá pro rok 2024 organický růst tržeb v rozmezí 6 až 7 % (ve srovnání se 4 % u Pepsi).
A víme moc dobře, že akciové společnosti jen velmi nerady své výhledy nedodržují a spíše je podhodnocují, než aby tomu bylo naopak.
Společnost rovněž očekává, že růst zisku bude předstihovat růst tržeb, což pravděpodobně zvýší ziskovou marži Coca-Coly ze současné působivé úrovně 23 % až na nějakých 30 %.
Za akcie Coca-Cola platíte prémii, která se může vyplatit
Jak se dalo očekávat, od investorů se požaduje, aby za tuto finanční a provozní sílu zaplatili prémii.
Coca-Cola patřila v loňském roce k nejhůře hodnoceným akciím v rámci indexu Dow Jones, ale její akcie mají stále vysoké ocenění.
Za lídra v oboru zaplatíte 5,7násobek tržeb ve srovnání s poměrem ceny k tržbám (P/S) společnosti PepsiCo ve výši 2,5. Rozdíl v ocenění není tak výrazný, pokud jde o zisky, ale Coca-Cola je stále dražší z obou akcií.
I přesto by investoři mohli zvážit zaplacení prémie. Zisková marže Coca-Coly je již nyní více než dvakrát vyšší než u společnosti PepsiCo (23,42 % oproti 9,92 %), společnost také rychleji roste a má před sebou lepší vyhlídky na vývoj organických prodejů.
Připočtěte 3% dividendový výnos, který zajišťuje okamžitý pasivní příjem, a získáte mnoho klíčových ingrediencí potřebných k dosažení zajímavých tržních výnosů pro akcionáře.
Jistě Wall Street se obává zpomalující se poptávky po tradičních sladkých limonádách. I proto se Coca-Cola od těchto produktů diverzifikuje a zaměřuje se na rychle rostoucí niky, jako jsou energetické nápoje a perlivá voda.
Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.