Starbucks je sice známá značka, ale Wall Street má nového favorita v oblasti kávy.
Společnost Dutch Bros Coffee, která začala v roce 1992 jako skromná oregonská kavárna, rozkvetla do kávového impéria, jejíž akcie za poslední rok vzrostly o více než 100 %.
Jak se jí to povedlo? Společnost se řídila mnoha recepty, díky nimž se její největší konkurent stal známou značkou.
Tajemstvím jejího růstu a úspěchu je známý vzorec – drive-thru, mobilní objednávání a škálování programu odměn na více než 1 milion členů.
Všechny tyto faktory staví Dutch Bros do souboje se zavedenými hráči, jako jsou Starbucks nebo McDonald’s.
Při vstupu na burzu Dutch Bros plánovala během příštích deseti let zčtyřnásobit počet svých prodejen na 4 000 a otestovat rozšířené snídaňové menu.
Provoz probíhá téměř výhradně jako drive-thru, což díky jeho malé ploše zajišťuje konkurenční výhodu.
Průměrné tržby na prodejnu převyšují průměrné tržby Starbucks ve výši asi 2 milionů dolarů na provozovnu.
Jak se stát jedničkou ranních cest do práce?
Dutch Bros se historicky těší vyrovnanému prodeji během dopoledne, poledne a odpoledne. Nyní však přesouvá své zaměření na ranní prodej a snaží se stát oblíbenou ranní zastávkou a zachytit prodej nápojů v ranních hodinách, aby společnost více konkurovala tradičním snídaňovým provozovnám.
Za tímto účelem se Dutch Bros strategicky umisťuje podél dojíždějících tras, aby posílil ranní provoz, což posílilo důvěru analytiků.
Společnost Baird zvýšila svou cílovou cenu na 70 USD z 60 USD, což představuje cca 16% nárůst oproti aktuální ceně, s odkazem na silnou provozní dynamiku společnosti a potenciál udržet si prémiové ocenění až do konce roku 2025.
TD Cowen zachovává svůj vysoký odhad, který pro rok 2025 předpokládá 4,5% růst tržeb ve stejných prodejnách, podpořený úspěšným programem odměn společnosti.
Pohled analytika XTB, Tomáše Cverny
Produkty kavárny Dutch Bros se již od uvedení na trh těší velké popularitě, a to díky větší sladkosti nápojů, zatímco produkty konkurenčního Starbucks se vyznačují spíše větším obsahem kofeinu.
Obě společnosti jsou nyní v úplně jiné fázi svého životního cyklu. Zatímco Dutch Bros je rychle rostoucí nejen podle počtu poboček, Starbucks je již známá značka provozující více než 40 000 poboček.
Obě firmy mají velmi podobný byznys model a tím je provozování franšízy, ale také vlastních poboček, přičemž u Dutch Bros i Starbucks dominuje vlastní provoz.
Dutch Bros i Starbucks disponují podobnými maržemi a jediný jejich rozdílový prvek je tempo růstu tržeb, které převažuje na straně Dutch Bros.
Tomu odpovídá i valuace. Zatímco Starbucks se obchoduje za 32násobek čistých zisků, u Dutch Bros je to až 120násobek. Valuace Dutch Bros mi i přes zlepšující se sentiment spotřebitelů přijde jako příliš vysoká.
Inovace v kavárenství:
V budoucnu má Dutch Bros dobrou pozici pro expanzi, neboť strategické iniciativy mohou v meziročním srovnání v roce 2025 zvýšit zisk o 29,2 % a tržby o 21,7 %.
Analytik UBS Dennis Geiger se domnívá, že “v restauračním sektoru je nedostatek vysoce kvalitních růstových produktů a investoři Dutch Bros za to platí”.
Vzhledem k tomu, že náklady na kávu tvoří méně než 10 % nákladů na prodané zboží a v letošním roce se očekává silný pákový efekt prodeje, má Dutch Bros předpoklady k tomu, aby si efektivně udržel svou dynamiku.
Doufejme jen, že nezvýší příliš ceny a neskončí jako Starbucks.
Srovnání vývoj ceny akcií Dutch Bross Coffee a Starbucks za poslední rok
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.