V letošním ročníku soutěže Hospodářských novin “Visa Nejlepší banka roku” se mezi bankami stala vítězem Raiffeisenbank a vyhrála tak po druhé za sebou. Visa nejlepšími pojišťovnami roku pak byly Generali Česká pojišťovna a Komerční pojišťovna.
Hodnotilo se především ekonomické zdraví a přístup ke klientům. Tento výzkum se provádí po patnácté a celkem se zúčastnilo 12 bank a stejný počet pojišťoven. Mezi kategorie hodnocení patřil pohled klienta i akcionáře.
V soutěži o Nejlepší banku roku patří mezi kritéria také vývoj tržního podílu, stabilita banky a hospodářské výsledky. O výsledku v soutěži rozhodují data a objektivní srovnání uvedených kritérií.
Raiffeisenbank letos slaví 30 let od vstupu na český trh a za tuto dobu se z banky s jednou pobočkou stala čtvrtou největší bankovní skupinou v České republice s vice než 1,9 milionem klientů.
“Na tento úspěch jsem nevýslovně hrdý. Vděčíme za něj především našim klientům a zaměstnancům, jimž tímto ze srdce děkuji,” říká předseda představenstva a generální ředitel Raiffeisenbank Igor Vida.
Velmi dobré výsledky prokázala v oblasti navýšení depozit, v objemu vkladů, úvěrů a nové klientely. Nadprůměrné výsledky prokázala v dostupnosti bankomatů a poboček.
Na druhém místě se umístila Moneta Money Bank, která vylepšila svou pozici o proti loňsku o dvě příčky. “Skokanem” roku je Air Bank, která poskočila ze sedmého místa na letošní bronzovou pozici.
Pokud jde hodnocení pojištění, hodnotil se rozdíl mezi životním a neživotním pojištěním. Neživotní pojištění se pojišťuje pro případ rizik, u kterých není jisté, že k nim v budoucnu dojde. Životní pojištění je sjednáváno především pro případ smrti a ta je bohužel jistá.
Nejlepší životní pojišťovnou byla vyhlášena Komerční pojišťovna. K tomu určitě přispěly dobré ekonomické výsledky v ukazatelích, k nimž patřím růst tržního podílu, investiční riziko, výše nákladů. Prvenství obhájila v kvalitě služeb a komunikaci se zákazníky.
“Ocenění si velmi vážíme zejména proto, že soutěž je na našem trhu naprosto jedinečná. O vítězství nerozhoduje hlasování veřejnosti ani porota, ale několik desítek statistických údajů, které hodnotí jak nabídku a úroveň služeb, tak ekonomické výsledky,” říká Gaël Loaëc, předseda představenstva a generální ředitel Komerční pojišťovny.
Druhá skončila Generali Česká pojišťovna a třetí ČSOB pojišťovna. Klientsky nejpřívětivější životní a neživotní pojišťovnou se stala Generali Česká pojišťovna. Zároveň se umístila s velkým úspěchem jako první mezi neživotními pojišťovnami. Mezi její přednosti patří nabídka produktů a služeb, široká síť poboček a vede v komunikaci s klienty. Z pohledu akcionáře se umístila na 3. pozici.
“Vítězství nejen v hlavní kategorii, ale také v těch souvisejících s klientskou přívětivostí vnímáme jako velké uznání pro naše kolegy i poradce. Naše vítězství je o to přesvědčivější, když stojí na výsledcích prestižní soutěže s objektivními a profesionálně zpracovanými hodnoticími kritérii,” říká Roman Juráš, předseda představenstva a generální ředitel Generali České pojišťovny.
Nově byla zařazena kategorie udržitelnosti ESG (hodnocení kolektivní odpovědnosti firmy v oblasti sociálních a environmentálních faktorů) počin roku. V této jediné kategorii mohli lidé on-line hlasovat a vybrat tak vítěze. Počinem roku v kategorii bank se stala ČSOB s projektem Zelená obec roku.
V kategorii pojišťoven se umístila Generali Česká pojišťovna s projektem SME EnterPrize. Jejím záměrem je oceňovat a zviditelňovat mikro, malé a střední společnosti, živnostníky i startupy, které v rámci svého podnikání dodržují a prosazují zásady udržitelnosti, a mají tak pozitivní dopad na životní prostředí.
Potřebná data vyhodnotila agentura Datank, jejich sběr probíhal mezi letošním červnem a srpnem.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.