Špičkoví analytici však přesto stojí za následujícími akciemi i při vyšší volatilitě na akciových trzích. Několik nedávných trendů, včetně rostoucích výdajů na online reklamu a častějšího cvičení doma, pomohlo některým titulům se dostat do přízně nejlepších analytiků. Pojďme se podívat, o co své býčí hypotézy opírají.
I společnosti, které se zdánlivě zabývají vším, mají prostor pro další růst. Společnost Alphabet, která generuje drtivou část svých příjmů z výdajů na reklamu, by je měla s koncem roku nadále zvyšovat. Brent Thill ze společnosti Jefferies očekává, že letní propad výdajů se obrátí do opětovného růstu. Podle analytika zůstávají akcie Google (Alphabet) nejlepší volbou mezi společnostmi s velkou tržní kapitalizací, přičemž ohodnotil akcie doporučením “Buy” a vyhlásil cílovou cenu 3 325 dolaru za akcii.
Thill vysvětlil, že ve čtvrtém čtvrtletí mohou manažeři online značek chtít “spláchnout”, neboli utratit, všechny své rozpočty na vydatné reklamní kampaně pro případ, že by v následujícím roce již nedostali k dispozici stejně objemné finanční prostředky.
Výdaje na televizní reklamu podléhají dlouhodobým plánům, navíc v průběhu času klesají. To způsobuje, že YouTube zaznamenává značné růsty tržeb, když lze právě na konci roku na internetu velmi flexibilně “spotřebovat” marketingové rozpočty. Internetová stránka pro sdílení videí je dceřinou společností Googlu a pro Alphabet představuje významný zdroj příjmů.
Současně s vysokou poptávkou platforma pro sdílení videa v současné době zvyšuje ceny reklamy a má silnou nabídku obsahu. Obavy z aktualizací systému iOS společnosti Apple se navíc nepromítly do dopadů na příjmy z reklamy Alphabetu. Zdá se totiž, že Facebook byl změnami zasažen mnohem více než YouTube.
Kromě výdajů na reklamu v oblasti cestování a volného času se zbytek odvětví téměř zotavil ze svých minim z poloviny léta. V červenci a srpnu byly výdaje nižší, což bylo částečně způsobeno omezením nabídky jak prodávaných fyzických produktů, tak počtu osob, který je prodává. Thill předpovídá YouTube dlouhodobý růst možností monetizace platformy, neboť Alphabet pokračuje v investicích do nových reklamních možností.
Navzdory negativním zprávám a několika slyšením v Kongresu nemá Brad Erickson ze společnosti RBC Capital o Facebook a jeho budoucnost až takové obavy. Tato obrovská technologická společnost a provozovatel sociálních sítí je v zásadě zdravá, pokud jde o její obchodní výsledky, a velmi vyhledávaná inzerenty díky unikátním možnostem cílení reklamy.
Erickson se o kontroverzní firmě vyjádřil velmi pochvalně a poznamenal, že Facebook vytvořil jednu z nejcennějších reklamních franšíz na světě. Díky sběru osobních dat, což se ne každému líbí, přitom získal bezkonkurenční znalosti o světových spotřebitelích. Analytik znovu potvrdil své nákupní doporučení a stanovil cílovou cenu na 425 dolarů za akcii.
Ačkoli je analytik optimistický, připustil, že budoucí růst akcií Facebook závisí na tom, zda se mu podaří přeměnit se na komplexnější aplikaci. Společnost má sice téměř 3 miliardy uživatelů na různých platformách, měla by se ale posunout směrem k větší vertikální integraci se spotřebiteli.
Ericksona povzbudily možnosti monetizace, kterých se Facebook chopil prostřednictvím svých interních iniciativ, jako jsou platformy Shops, Messenger a Pay. Tyto typy vertikálních integrací nakonec mohou poskytnout udržitelný růst ziskovosti, která uspokojí akcionáře. Ačkoli vedení Facebooku téměř jistě netěší, že je jeho pověst opakovaně zpochybňována v médiích, nezdá se, že by byly zatím otřeseny hlavní základy jeho podnikání.
Pro společnosti, které na pandemických trendech covid-19 výrazně vydělaly, je nyní obtížné přeměnit jejich podnikání v dlouhodobě udržitelné byznysy. To je obzvláště aktuální u společnosti Peloton, která však v roce 2021 zaznamenala dosavadní nárůst tržeb o 120 %. Firma poskytující cvičební vybavení a služby se nyní chce zaměřit na novou strategii a analytici si toho všímají.
Scott Devitt ze společnosti Stifel Nicolaus napsal, že se Peloton v současné době může zaměřit na ještě větší růst počtu předplatitelů a pronikání na mezinárodní trh. Na podporu tohoto snažení společnost zvyšuje nabídku svých produktů. Devitt ohodnotil akcie nákupním doporučením a přiřadil jim cílovou cenu 120 dolarů.
Analytik svůj postoj vysvětlil tím, že Peloton jednak snížil cenu svého hlavního produktu jízdního kola a také prodloužil časový rámec splátkového plánu. Nabídkou cenově dostupnějšího vybavení společnost doufá, že si zajistí větší přírůstky předplatitelů svých cvičebních služeb. Kromě toho Peloton nedávno obnovil prodej běžeckého pásu, který může zajistit širší proniknutí do domácností, které mají o cyklistiku menší zájem.
Ačkoli nálada akcionářů v posledním zhruba měsíci slábne – tyto růstové akcie momentálně nedostávají své pověsti, nižší ocenění akcií Peloton by mohlo investorům s dlouhodobým výhledem poskytnout atraktivní nákupní příležitost. Mezinárodní trh, na který se nyní společnost zaměřila, tvoří v současnosti pouze 11 % jejích příjmů. Devitt přitom vidí výrazný prostor pro růst v globálním měřítku, proto také Peloton nyní investuje do instruktorů cvičení, kteří hovoří cizími jazyky, a také do lokalizovaného obsahu.
Výdaje na internetovou reklamu se odrazily od pandemií způsobeného minima a společnosti, které pro ni zprostředkovávají potřebná data, mají dobrou pozici pro další růst. Především Trade Desk byl považován za vítěze mezi platformami na straně poptávky. Částečně je to díky jeho rozsahu a silným partnerstvím.
Laura Martinová ze společnosti Needham & Co. o akciích Trade Desk informovala s hypotézou, že reklamní titáni Facebook, Amazon a Alphabet brzy přenechají tržní podíl otevřeným internetovým platformám. Domnívá se, že Trade Desk, který zajišťuje svým smluvním partnerům správu RTB kampaní, disponuje značnou konkurenční výhodou oproti gigantům technologického světa. Martinová ohodnotila akcie doporučením “Buy” s cílovou cenou 100 dolarů s konstatováním, že společnost maximalizuje globální škálovatelnost příjmů – růst příjmů s minimálními dodatečnými náklady, čímž se jí daří dosahovat růstu marží.
Analytička vysvětlila, že mezinárodní trh společnosti expanduje rychleji než domácí, pouze 15 % příjmů přitom zatím pochází ze zahraničí. Tato statistika vzbuzuje důvěru, že je zde mnohem větší prostor pro nárůst mimo americké území.
Kromě toho přibližně třetina příjmů pochází z připojených smart TVs, jejichž rozšířenost roste. Martinovou rovněž povzbudilo zjištění, že nejnovější upgrade společnosti, software Solimar, zaznamenal úspěch při získávání nových uživatelů a udržení stávajících zákazníků. Podle prognóz Trade Desku by mohla tato slibná platforma nakonec řídit polovinu všech zobrazených bannerových reklam společnosti.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.