Finex.cz logo
Menu
Finex » Akcie » Navzdory vyšší volatilitě na trhu analytici z Wall Street skálopevně stojí za těmito akciemi – Proč?

Navzdory vyšší volatilitě na trhu analytici z Wall Street skálopevně stojí za těmito akciemi – Proč?

Navzdory vyšší volatilitě na trhu analytici z Wall Street skálopevně stojí za těmito akciemi – Proč?
Zdroj: Depositphotos.com

Rostoucí ceny ropy, vyhlídky na omezení kvantitativního uvolňování ze strany Federálního rezervního systému a napětí mezi zákonodárci ve Washingtonu jsou jen některé z faktorů, které stojí za posledním projevem volatility na trzích.

Špičkoví analytici však přesto stojí za následujícími akciemi i při vyšší volatilitě na akciových trzích. Několik nedávných trendů, včetně rostoucích výdajů na online reklamu a častějšího cvičení doma, pomohlo některým titulům se dostat do přízně nejlepších analytiků. Pojďme se podívat, o co své býčí hypotézy opírají.

1. Google (Alphabet)

Vývoj ceny akcií Google (Alphabet) za posledních 12 měsíců
CZK
USD
EUR
Normální osa
Logaritmická osa

I společnosti, které se zdánlivě zabývají vším, mají prostor pro další růst. Společnost Alphabet, která generuje drtivou část svých příjmů z výdajů na reklamu, by je měla s koncem roku nadále zvyšovat. Brent Thill ze společnosti Jefferies očekává, že letní propad výdajů se obrátí do opětovného růstu. Podle analytika zůstávají akcie Google (Alphabet) nejlepší volbou mezi společnostmi s velkou tržní kapitalizací, přičemž ohodnotil akcie doporučením „Buy“ a vyhlásil cílovou cenu 3 325 dolaru za akcii.

Thill vysvětlil, že ve čtvrtém čtvrtletí mohou manažeři online značek chtít „spláchnout“, neboli utratit, všechny své rozpočty na vydatné reklamní kampaně pro případ, že by v následujícím roce již nedostali k dispozici stejně objemné finanční prostředky.

Výdaje na televizní reklamu podléhají dlouhodobým plánům, navíc v průběhu času klesají. To způsobuje, že YouTube zaznamenává značné růsty tržeb, když lze právě na konci roku na internetu velmi flexibilně „spotřebovat“ marketingové rozpočty. Internetová stránka pro sdílení videí je dceřinou společností Googlu a pro Alphabet představuje významný zdroj příjmů.

Současně s vysokou poptávkou platforma pro sdílení videa v současné době zvyšuje ceny reklamy a má silnou nabídku obsahu. Obavy z aktualizací systému iOS společnosti Apple se navíc nepromítly do dopadů na příjmy z reklamy Alphabetu. Zdá se totiž, že Facebook byl změnami zasažen mnohem více než YouTube.

Kromě výdajů na reklamu v oblasti cestování a volného času se zbytek odvětví téměř zotavil ze svých minim z poloviny léta. V červenci a srpnu byly výdaje nižší, což bylo částečně způsobeno omezením nabídky jak prodávaných fyzických produktů, tak počtu osob, který je prodává. Thill předpovídá YouTube dlouhodobý růst možností monetizace platformy, neboť Alphabet pokračuje v investicích do nových reklamních možností.

2. Facebook

Vývoj ceny akcií Facebook za posledních 12 měsíců
CZK
USD
EUR
Normální osa
Logaritmická osa

Navzdory negativním zprávám a několika slyšením v Kongresu nemá Brad Erickson ze společnosti RBC Capital o Facebook a jeho budoucnost až takové obavy. Tato obrovská technologická společnost a provozovatel sociálních sítí je v zásadě zdravá, pokud jde o její obchodní výsledky, a velmi vyhledávaná inzerenty díky unikátním možnostem cílení reklamy.

Erickson se o kontroverzní firmě vyjádřil velmi pochvalně a poznamenal, že Facebook vytvořil jednu z nejcennějších reklamních franšíz na světě. Díky sběru osobních dat, což se ne každému líbí, přitom získal bezkonkurenční znalosti o světových spotřebitelích. Analytik znovu potvrdil své nákupní doporučení a stanovil cílovou cenu na 425 dolarů za akcii.

Ačkoli je analytik optimistický, připustil, že budoucí růst akcií Facebook závisí na tom, zda se mu podaří přeměnit se na komplexnější aplikaci. Společnost má sice téměř 3 miliardy uživatelů na různých platformách, měla by se ale posunout směrem k větší vertikální integraci se spotřebiteli.

Ericksona povzbudily možnosti monetizace, kterých se Facebook chopil prostřednictvím svých interních iniciativ, jako jsou platformy Shops, Messenger a Pay. Tyto typy vertikálních integrací nakonec mohou poskytnout udržitelný růst ziskovosti, která uspokojí akcionáře. Ačkoli vedení Facebooku téměř jistě netěší, že je jeho pověst opakovaně zpochybňována v médiích, nezdá se, že by byly zatím otřeseny hlavní základy jeho podnikání.

3. Peloton

Vývoj ceny akcií Peloton za posledních 12 měsíců
CZK
USD
EUR
Normální osa
Logaritmická osa

Pro společnosti, které na pandemických trendech covid-19 výrazně vydělaly, je nyní obtížné přeměnit jejich podnikání v dlouhodobě udržitelné byznysy. To je obzvláště aktuální u společnosti Peloton, která však v roce 2021 zaznamenala dosavadní nárůst tržeb o 120 %. Firma poskytující cvičební vybavení a služby se nyní chce zaměřit na novou strategii a analytici si toho všímají.

Scott Devitt ze společnosti Stifel Nicolaus napsal, že se Peloton v současné době může zaměřit na ještě větší růst počtu předplatitelů a pronikání na mezinárodní trh. Na podporu tohoto snažení společnost zvyšuje nabídku svých produktů. Devitt ohodnotil akcie nákupním doporučením a přiřadil jim cílovou cenu 120 dolarů.

Analytik svůj postoj vysvětlil tím, že Peloton jednak snížil cenu svého hlavního produktu jízdního kola a také prodloužil časový rámec splátkového plánu. Nabídkou cenově dostupnějšího vybavení společnost doufá, že si zajistí větší přírůstky předplatitelů svých cvičebních služeb. Kromě toho Peloton nedávno obnovil prodej běžeckého pásu, který může zajistit širší proniknutí do domácností, které mají o cyklistiku menší zájem.

Ačkoli nálada akcionářů v posledním zhruba měsíci slábne – tyto růstové akcie momentálně nedostávají své pověsti, nižší ocenění akcií Peloton by mohlo investorům s dlouhodobým výhledem poskytnout atraktivní nákupní příležitost. Mezinárodní trh, na který se nyní společnost zaměřila, tvoří v současnosti pouze 11 % jejích příjmů. Devitt přitom vidí výrazný prostor pro růst v globálním měřítku, proto také Peloton nyní investuje do instruktorů cvičení, kteří hovoří cizími jazyky, a také do lokalizovaného obsahu.

4. Trade Desk

Vývoj ceny akcií Trade Desk za posledních 12 měsíců
CZK
USD
EUR
Normální osa
Logaritmická osa

Výdaje na internetovou reklamu se odrazily od pandemií způsobeného minima a společnosti, které pro ni zprostředkovávají potřebná data, mají dobrou pozici pro další růst. Především Trade Desk byl považován za vítěze mezi platformami na straně poptávky. Částečně je to díky jeho rozsahu a silným partnerstvím.

Laura Martinová ze společnosti Needham & Co. o akciích Trade Desk informovala s hypotézou, že reklamní titáni Facebook, Amazon a Alphabet brzy přenechají tržní podíl otevřeným internetovým platformám. Domnívá se, že Trade Desk, který zajišťuje svým smluvním partnerům správu RTB kampaní, disponuje značnou konkurenční výhodou oproti gigantům technologického světa. Martinová ohodnotila akcie doporučením „Buy“ s cílovou cenou 100 dolarů s konstatováním, že společnost maximalizuje globální škálovatelnost příjmů – růst příjmů s minimálními dodatečnými náklady, čímž se jí daří dosahovat růstu marží.

Analytička vysvětlila, že mezinárodní trh společnosti expanduje rychleji než domácí, pouze 15 % příjmů přitom zatím pochází ze zahraničí. Tato statistika vzbuzuje důvěru, že je zde mnohem větší prostor pro nárůst mimo americké území.

Kromě toho přibližně třetina příjmů pochází z připojených smart TVs, jejichž rozšířenost roste. Martinovou rovněž povzbudilo zjištění, že nejnovější upgrade společnosti, software Solimar, zaznamenal úspěch při získávání nových uživatelů a udržení stávajících zákazníků. Podle prognóz Trade Desku by mohla tato slibná platforma nakonec řídit polovinu všech zobrazených bannerových reklam společnosti.

Ohodnoťte tento článek

Připojte se k diskuzi

Akcie
Komodity
Krypto
Indexy
ETF
Cena 24h
Tesla Inc. ---
N/A
ČEZ ---
N/A
Apple ---
N/A
Avast ---
N/A
Moneta ---
N/A
Komerční banka ---
N/A
Gazprom ---
N/A
RECENZE

TOP Akcioví brokeři

XTB logo
XTB★ 93 %
U 73 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
RoboMarkets logo
RoboMarkets★ 92 %
U 66.8 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
eToro logo
eToro★ 90 %
U 67 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Admirals logo
Admirals★ 89 %
U 75 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.

Velký test: Investujeme vlastní peníze do investičních platforem

Která přinese největší zhodnocení? Portu, Fondee, Indigo, Finax, nebo Fumbi?
Která přinese největší zhodnocení? Portu, Fondee, Indigo, Finax, nebo Fumbi?
Sledujte nás na Facebooku, ať vám nic neunikne!
Facebook icon Jít na Facebook
Finex logo