FinexAkcieMicrosoft zvýšil dividendu o 11 %! Tyto 3 společnosti však zvýšily své dividendy ještě více
Microsoft zvýšil dividendu o 11 %! Tyto 3 společnosti však zvýšily své dividendy ještě více
Microsoft oznámil zvýšení dividend o téměř 11 % a zpětný odkup akcií za 60 miliard dolarů. Tato zpráva nadchla investory a přidává Microsoft k elitní skupině firem s rostoucími výplatami dividend.
Dividendy a jejich růst jsou důležitou součástí výnosů akciových trhů, i když se jedná o pomaleji rostoucí potravinářskou společnost nebo technologického giganta, jako je Microsoft.
V pondělí večer Microsoft oznámil zvýšení dividend. Nová čtvrtletní výplata, která je naplánována na 12. prosince, bude činit 83 centů na akcii, což je o téměř 11 % více než předchozí výplata 75 centů. To je výrazné zvýšení.
Společnost rovněž oznámila zpětný odkup akcií v hodnotě 60 miliard dolarů. Za 60 miliard dolarů by bylo možné nakoupit zhruba 2 % akcií v oběhu na současné úrovni. Nová dividenda znamená výnos přibližně 0,8 %.
Navýšení dividendy o více než 10 % je velmi neobvyklé
Z více než 80 společností v indexu S&P 500, které v poslední době vyhlásily čtvrtletní dividendy, činí průměrná změna oproti předchozímu čtvrtletí pouze 1 %.
V tomto období obvykle zvyšuje dividendu Microsoft, takže by růst dividendy v příštím roce měl činit zhruba 11 %. Za poslední rok je průměrný růst dividend u plátců v indexu S&P 500, bez započtení mimořádných dividend, přibližně 6 %.
Microsoft si může dovolit vracet část zisku akcionářům.
Nová dividenda by měla společnost “stát” přibližně 25 miliard dolarů ročně. Wall Street přitom předpokládá, že volný peněžní tok Microsoftu za rok 2025 bude činit přibližně 81 miliard dolarů.
Zbytek hotovosti spotřebuje zpětný odkup akcií, který však nemusí být proveden najednou.
Krok Microsoftu je působivý, ale hrstka společností si vedla ještě lépe:
Výrobce elektrických součástek Amphenol nedávno zvýšil dividendu o 50 %,
hráč na trhu finančních služeb Intuit zvýšil výplatu o 16 %,
výrobce polovodičových zařízení Lam Research zvýšil čtvrtletní výplatu o 15 %.
Aktuální vývoj ceny akcií Amphenol, Intuit a Lam Research
Nvidia však má nejnižší dividendový výnos ze všech plátců v indexu S&P 500, který činí přibližně 0,035 %. Svou dividendu zvýšila při rozdělení svých akcií v poměru 10 ku 1. Potřebovala zvýšit výplatu, aby čtvrtletní dividenda mohla činit alespoň 1 cent za čtvrtletí.
Dividendy se v dlouhodobém horizontu historicky podílely na celkových výnosech akcií z přibližně 40 %. V případě Microsoftu je roční výplata 3,32 dolaru vyšší, než byla cena akcií v roce 1994. To bylo před 30 lety, ale i tak je to impozantní stav.
Průměrný poměr nákupního hodnocení analytiků je u výše uvedených společností silných 75 % a v případě všech akcií z indexu S&P 500 to je přitom jen přibližně 55 %.
Jedinou společností s podprůměrným poměrem je State Street, jejíž akcie hodnotí nákupním hodnocením pouze 37 % analytiků, kteří se touto společností zabývají.
Wall Street se většina zmíněných společností líbí, ale pravděpodobně nejen kvůli růstu dividend.
Například Microsoft a Nivida se zabývají umělou inteligencí. Amphenol vyrábí hardware, který pomáhá umožnit výpočty AI, a Lam Research vyrábí zařízení, z nichž se vyrábějí čipy umožňující výpočet AI. Společnost Mondelez nevyrábí mnoho čipů, ale vyrábí mnoho sušenek.
Ať už však máte v přízni jakékoliv akcie, neměli byste zapomínat na dividendy a jejich růst.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.