Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Meta na Facebooku povolí více reklam pro kryptoměnové projekty!

Publikováno
Meta na Facebooku povolí více reklam pro kryptoměnové projekty!
Zdroj: al-ain.com

Facebook, dceřiná společnost Meta Platforms Inc., od středy 1. 12. 2021 mění pravidla pro poskytování reklam na sociální síti Facebook. Původní pravidla, která platila od ledna 2018 a následně byla několikrát upravena (v červnu 2018 a květnu 2019), zakazovala téměř veškerým kryptoměnovým projektům propagovat jakékoliv marketingové materiály.

To se nyní změnilo. Facebook nyní bude akceptovat žádosti od subjektů držících jakoukoliv z 27 licencí podle platné legislativy, původně byly povoleny pouze 3. Seznam všech přijímaných licencí je uveden zde.

Subjekty dříve musely ke svým všem žádostem zahrnovat jakékoliv licence, které obdržely, např. povolení o zalistování na burze. Meta na svém blogu přiřazuje svou změnu postoje zejména širší a robustnější legislativě tvořící přesněji specifikované reklamní možnosti pro kryptoměnové subjekty.

“Oblast kryptoměn se během let vyvinula a stabilizovala do podoby akceptovatelné pro vládní instituce, výsledkem je vznik nových legislativních požadavků tvořících nová pravidla a očekávání.”

Společnost dále dodala, že nová pravidla se nedotknou původně akceptovaných subjektů. Zároveň bude dále požadovat předchozí písemný souhlas pro následující druhy služeb:

  • Kryptoměnové burzy nebo obchodní platformy
  • Zápůjčné protokoly – např. Compound
  • Kryptoměnové peněženky zahrnující též funkce pro nákup, prodej nebo staking kryptoměn
  • Hardware a software pro těžbu

Dle vyjádření společnosti budou pravidla (podobně jako v minulosti) časem dále upravována, a to včetně přidávání nových licencí z různých států.

Změna oproti původním pravidlům

Hlavním záměrem pravidel pro advertising je zejména ochrana spotřebitele před nekalými praktikami v oblasti kryptoměn. Facebook v žádném případě nechce propagovat pochybné projekty, skrz které by uživatelé riskovali ztrátu svých finančních prostředků. Proto byla také původní pravidla advertisingu tak ostrá.

Kryptoměnové reklamy byly původně na Facebooku povoleny. Facebook změnil svůj přístup radikálním tempem v lednu 2018, kdy se po několika ICO ukázalo, že se jedná o podvodné projekty. V červnu samého roku byly reklamy určitým subjektům povoleny, podmínkou byl předchozí písemný souhlas.

V květnu 2019 došlo k dalšímu mírnému uvolnění, kdy společnost již nevyžadovala žádný písemný souhlas od marketérů propagujících novinky, vzdělávání nebo pořádání akcí s tématikou kryptoměn.

Nynější změny vrací postoj společnosti částečně zpět před rok 2018, filtrování podvodných projektů je zajištěno skrze vyžadování potřebných licencí a písemných souhlasů u kategorií popsaných výše.

Proč se společnost k volnějším požadavkům uchýlila?

Můžeme se do určité míry domnívat, že za krokem k volnějším marketingovým restrikcím dotlačila Metu skutečnost selhání vývoje vlastní kryptoměny Facebooku, nyní označované jako Diem.

Domněnku podporuje i fakt, že David Marcus, šéf oddělení Facebooku zaměřujícího se na finanční projekty a kryptoměny, oznámil v úterý svůj odchod ze společnosti.

Marcus nastoupil do společnosti Meta (v té době ještě Facebook) v roce 2014. Jeho oddělení začalo roku 2019 pracovat na kryptoměně Libra a softwarové peněžence Calibra. Projekty měly původně spatřit světlo světa roku 2020.

Facebook bohužel narazil na spoustu legislativních problémů a softwarovou peněženku vydal až v říjnu tohoto roku pod názvem Novi. Vyvíjená kryptoměna přejmenována na Diem je nyní vyvíjena nezávislou asociací a veřejnosti je stále nedostupná.

Není se tedy čemu divit, že Facebook postupně povoluje na svých ambicích a umožňuje tak širší působnost ostatním institucím, zejména start-upům.

Pár slov závěrem

Snadnější marketing na Facebooku umožní kryptoměnám, zejména také menším projektům, lépe oslovit retailové investory. Je tedy možné, že v blízké budoucnosti uvidíme na Facebooku či Instagramu větší množství reklam zaměřených na kryptoměny.

Spousta různých projektů, včetně start-upů, bude mít nyní mnohem jednodušší možnost jak oslovit potenciální uživatele.

Líbil se vám tento článek?
0
0

Autor

Bývalý šéfredaktor, softwarový architekt a nadšenec do kryptografie, kyberbezpečnosti a blockchainu. V rámci Finexu se zaměřuje zejména na technická témata v oblasti kryptoměn. V současnosti působí také jako správce financí v rámci investiční skupiny Icecaps Capital, v níž se zaměřuje na využití strojového učení v algoritmickém obchodování.

Kryptoměny považuje za platidlo budoucnosti řešící řadu problémů s centralizovanou náturou existujících platebních prostředků. DeFi svět považuje za úchvatný a nabízející spoustu skvělých příležitostí.

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.