Sui vyvinutý týmem bývalých inženýrů společnosti Meta si klade za cíl podporovat novou generaci decentralizovaných aplikací (dApps) a staví se do role konkurenta zavedených platforem jako je Solana (SOL) či Ethereum (ETH).
Hlavním cílem Sui je vytvořit blockchainovou infrastrukturu, která dokáže přilákat další miliardu uživatelů do ekosystému Web3. Zaměřením na blockchainové přenosy s nízkou latencí se Sui snaží o okamžitou finalizaci transakcí a vysokou propustnost.
To z ní činí ideální platformu pro aplikace v reálném čase, jako jsou Web3 hry a DeFi.
V poslední době Sui opět získává značnou pozornost. Z hrozivého propadu trhů 5. srpna se totiž vzpamatovala vůbec nejlépe a ze dne na ceně kolem 0,47 USD vystřelila až na 1,10 USD, což je nárůst o více než 130 %.
Sui vyniká svým jedinečným přístupem ke zpracování transakcí. Na rozdíl od tradičních blockchainů, které používají sekvenční ověřování, využívá Sui “paralelizaci transakcí”.
Tato metoda umožňuje dosahovat “paralelní konsensus” napříč různými typy transakcí, což výrazně zvyšuje škálovatelnost. Díky použití konsensuálního mechanismu delegated Proof-of-Stake odolného proti chybám dokáže Sui zpracovat více než 300 000 transakcí za sekundu (TPS).
Sui navíc zavádí objektově orientovaný model ukládání dat, který ji odlišuje od ostatních blockchainů. Namísto zaměření na účty organizuje Sui data kolem objektů, což umožňuje nezávislé ověřování nekorelovaných transakčních toků.
Tím odpadá nutnost seřazovat všechny transakce, což je běžné omezení v tradičních blockchainech. Sui je tak lépe využitelné např. pro NFTs, hry, služby zasílání zpráv, sociální sítě či decentralizované platformy identit. Na Sui tak lze kombinovat vlastnosti Webu3 s rychlostí typickou pro aplikace Webu2.
Stinná stránka SUI
Tokenomika nativní mince SUI je však značně inflační. Když si prohlédnete grafy níže, zjistíte, že od vrcholu ze dne 28. 3. 2024 ztratila mince aktuálně přes 50 % své ceny (zeleně), ale tržní kapitalizace (modře) klesla jen o asi 5 %.
To v praxi znamená, že tržní kapitalizaci drží nově uvolněné mince, nikoli cena těch původních. Jestli se vyplatí mince držet je tedy přinejmenším diskutabilní. Pomoci může staking, který nabízí APY kolem 3 %.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Milovník finančních trhů a akciového investování. Na své investiční cestě uplatňuje dlouhodobý pasivní investiční přístup.
Lubor se ve svých článcích nejčastěji věnuje akciovým titulům a investování do akcií jako takovému. Ekonomická a kryptoměnová témata mu však také nejsou cizí.
Jeho cílem je čtenáře rychle a stručně informovat o dění na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.