Netrpělivě očekávané ukončení druhého kvartálu (Q2) vzbuzovalo v mnoha investorech očekávání a možná také i trochu naděje na to, že se trhy vzpamatují ze svého půlročního propadu. Růst akciového indexu S&P 500 může predikovat lepší náladu na trzích, ale důležité je, jak si ve druhém hospodářském cyklu letošního roku vedli akciový giganti.
Proto se v tomto článku podíváme na kvartální výsledky velkých technologických společností, které mají na vývoj akciového indexu zásadní vliv.
Akciový index S&P 500, který informuje o stavu americké, potažmo i celosvětové situaci na akciových trzích, vykazuje posledních 6 týdnů růstovou tendenci. Po vytvoření téměř dvouletých mini a propadu téměř 25 % se tento index stabilizoval a jeho křivka začíná růst. Prozatím se S&P 500 zastavil na silné rezistentní úrovni po 12% posílení.
Výsledky hospodaření v druhém kvartálu letošního roku obecně budí velké rozpaky. Společnosti vykazují sice růst tržeb, ovšem jejich marže klesají, což nepochybně souvisí se zvyšováním nákladů. I nadále panují obavy z růstu inflace, která má na ziskové marže společností negativní vliv, což může vyvolat vlnu propouštění a začátek recese. Nebudeme ale předbíhat, pojďme se již konkrétně podívat na jednotlivé akciové společnosti.
Pozitivní zprávu na akciové trhy přinesla společnost Tesla, která v aktuální výsledkové sezóně oznámila růst svých tržeb o 42 %. Po tomto pozitivu ovšem následovalo ALE, čímž je pokles marží z prodeje automobilů o 6 %. Příjmy z automobilového průmyslu činily 14,6 miliardy USD, 1,47 miliard tvořily tržby ze služeb a 866 milionů dolarů vygeneroval energetický segment. Nárůst tržeb potvrzuje i fakt, že továrny Tesla nyní generují 1 000 vozů týdně s tím, že se počítá s navýšením jejich produkce.
Elon Musk také oznámil, že společnost prodala 75 % svých bitconů, což přineslo kapitál ve výši 936 milionů dolarů. Jednalo se především o reakci na nejistotu výroby v Číně. Zároveň Musk informoval, že pokud se sníží inflace, nebude Tesla váhat se snížením ceny svých elektromobilů. Akcie Tesla reagovaly na tyto informace pozitivně a momentálně posilují.
2) Apple
Tržby společnosti Apple za Q2 překonaly očekávání analytiků a to téměř o 200 milionů USD. Ovšem tím dobré zprávy z earnings season končí a další ukazatele prezentují spíše útlum. Například tržby z prodejů iPhonů klesly meziročně již o 3 %, tržby z prodeje Maců klesly meziročně již o 10 % a tržby z prodeje iPadů klesly o 2 %. Zdrojem zisků je u společnosti segment služeb, který meziročně posílil o 12 %. I tato společnost vykazuje pokles marží a to z 43,26 % na 42,61 %.
Tim Cook vysvětlil, že společnost začlenila vývoj inflace do své struktury nákladů, takže se jejím růstem necítí tolik ohroženi. Navíc Apple počítá s růstem tržeb v Q3. Investoři nejspíše svými nákupy na tato pozitivní slova reagovali, protože akcie Apple po výsledcích Q3 rostou.
3) Google (Alphabet)
Kvartální tržby společnosti Alphabet činily 69,69 miliard dolarů. Toto číslo je sice za očekáváním analytiků, ovšem vzhledem k akciovému propadu 22 %, se jedná o pozitivní výsledek. Meziroční růst tržeb klesl již o 13 %, což částečně kompenzuje 12% růst tržeb z reklamy. Snížil se ovšem růst tržeb z reklamy na Youtube, který rostl pouze o 5 %. Akcie Google se obchodují v postranním trendu s poměrně vysokou volatilitou.
Je otázkou, zda nákupní reakce, kterou trh vykázal po zveřejnění výsledků Q2, skutečně souvisela s pozitivním výhledem, nebo se jednalo pouze o diverzifikovaný nákup většího počtu “BIG tech” akcií, se kterým se svezl i kurz Google.
4) Microsoft
Ani společnost Microsoft nedokázala svými zisky uspokojit analytiky, kteří predikovali tržby ve výši 52,44 miliard, ale společnost vygenerovala pouze 51,87 miliard USD. Microsoft v současné době prožívá nejpomalejší růst tržeb od roku 2020 a to činí zpomalení o 12 %. Společnost se ovšem mohla opřít o zisky z cloudového segmentu, který rostl o 40 %. Růst vykázal i segment prodejů Windows, Xbox, Bing, Surface, který rostl o 2 %. I přes drobný růst, se od společnosti očekávalo mnohem více.
Akcie Microsoft se obchodují na Low swingového pohybu a vykazují postranní trend. Silná rezistence brání růstu akcií nad hodnotu 280 USD a zároveň silný support chrání akcie před propadem pod hodnotu 2040 USD.
Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nicpodstatné. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
5) Meta
Tato technologická společnost se stále nachází v problémech a výsledky Q2 jí určitě nepomohou. Meta zaostala za očekáváním a vykázala tržby 28,82 miliard, což je o 100 milionů méně, než analytici očekávali. K tomuto negativnímu číslu se přidaly ještě další faktory, kdy společnost počítá se snížením růstu zisků i v Q3, vinou slabé poptávky po reklamním prostoru na svých sociálních platformách. Mark Zuckerberg také očekává snížení růstu nových zaměstnanců ve pro zbytek roku 2022.
Akcie Meta klesly letos již o 55 % a v současné době se obchodují v úzkém postranním trendu na Low swingového pohybu. Akcie této společnosti tlačí dolů především neuspokojivý vývoj metaverzních světů v rámci projektu Meta’s Reality Labs, který prozatím peníze nevydělává, jen spotřebovává investice. Další výdaje slouží na rebranding ze společnosti provozující sociální platformy na společnost, která je lídrem v prostředí Web3. Tento tržní segment vykázal v Q2 ztrátu 2,8 miliardy USD.
Závěr
Suma sumárum, výsledky Q2 u technologických společností zůstaly za očekáváním. Žádná z předních světových společností nedokázala naplnit prognózy analytiků, což je vždy signálem zpomalující ekonomické aktivity, případně rovnou prosperity. Nové technologie v současné době nedokáží generovat dostatečné zisky, což může souviset jak s jejich neatraktivitou, tak i inflací, která nutí zákazníky konzervativně uvažovat o svých výdajích. Akciový index S&P 500 na tyto negativní výhledy prozatím nereaguje, což může být pouze otázka času.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.