Sedm největších technologických gigantů, známých jako “velkolepá sedmička”, dosáhlo v loňském roce hvězdných výsledků, když v průměru vzrostly o 106 %, zatímco širší trh, reprezentovaný indexem S&P 500, posílil o 24 %.
Nejzářnějším příkladem jejich hvězdného růstu jsou akcie Nvidia, kterým se daří i letos.
Navzdory tomu – nebo možná právě proto – hedgeové fondy snižují svou expozici vůči těmto trhákům akciového trhu. Jednou z obav je rostoucí koncentrace trhu kolem těchto sedmi společností, zejména proto, že některé z nich vykazují méně než velkolepé zisky.
Analytici snížili hodnocení společností Apple a Tesla poté, co nedosáhly odhadovaných zisků za 4. čtvrtletí – a vzhledem k problémům s iPhony v Číně a rozkolísanému trhu s elektromobily se zdá, že ani jedna ze společností nemá pro rok 2024 zrovna na růžích ustláno.
Těchto sedm společností se obchoduje s vysokým oceněním, přičemž jejich průměrný poměr ceny k zisku (P/E ratio) je 37 bodů – ve srovnání s 23násobkem u indexu S&P 500.
Myslíte, že jsou Nvidia, Microsoft a spol. příliš velkolepé na to, aby selhaly?
V analýze 722 hedgeových fondů došlo u šesti ze sedmi megacaps (s výjimkou Amazonu) ke snížení expozice – výrazně větší pokles než zbytek přitom zaznamenaly společnosti Microsoft, Apple a Nvidia.
Podobná koncentrace trhu jako dnes nebyla zaznamenána od konce dvacátých let minulého století, což profesionální správce fondů přimělo zaujmout defenzivnější postoj vůči případnému nedostatečnému výkonu v oblasti umělé inteligence nebo obnovení inflace.
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.