Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Finex portfolio: Analýza Starbucks. Nejlepší investice vašeho života? Zjistěte si to zde!

Finex portfolio: Analýza Starbucks. Nejlepší investice vašeho života? Zjistěte si to zde!
Zdroj: Midjourney.com

Starbucks je jednou z nejuznávanějších značek na světě. Světový kavárenský gigant byl vždy předmětem zájmu investorů. I proto jsme tyto akcie zařadili do našeho akciového portfolia, do kterého jsme investovali 300 000 Kč.

Starbucks neustále přitahuje zákazníky a udržuje si schopnost účtovat prémiové ceny, což vede k působivým ziskovým maržím. Rozsáhlá celosvětová působnost společnosti, která má své prodejny ve více než 70 zemích, znamená dominantní postavení v kávovém průmyslu.

Tuto dominanci dále podtrhuje neustálá expanze, zejména na rozvíjejících se trzích. Ať už jste investorem, nebo se jen zajímáte o finanční svět, tato analýza akcií Starbucks vám prozradí mnohé.

Proč uvažovat o investici do akcií Starbucks

  • Velmi známá značka: Starbucks je jednou z nejznámějších značek na světě. Díky svému ikonickému logu zelené mořské panny si společnost vytvořila silnou identitu značky. Tato známost umožňuje společnosti trvale přitahovat zákazníky a účtovat za své výrobky prémiové ceny, což vede k vyšším ziskovým maržím.
  • Globální přítomnost a expanze: Společnost má rozsáhlou globální působnost s prodejnami ve více než 70 zemích. Společnost pokračuje v expanzi, zejména na rozvíjejících se trzích, jako je Čína, kde roste střední třída a poptávka po prémiové kávě. Tato strategie globální expanze poskytuje společnosti rozmanité zdroje příjmů a příležitosti k růstu.
  • Inovativní nabídka produktů: Starbucks důsledně inovuje svou nabídku zaváděním nových nápojů, potravin a sezónních specialit. Tím nejen udržuje nabídku čerstvou a zajímavou pro stálé zákazníky, ale také tím láká nové. Významnou roli v globálním úspěchu hraje také schopnost přizpůsobit se místním chutím v různých zemích.
  • Věrnostní program a digitalizace: Starbucks nabízí věrnostní program s mobilní aplikací, která umožňuje zákazníkům objednávat dopředu, platit přes aplikaci a získávat odměny. Tato digitální angažovanost zvyšuje udržení zákazníků, podněcuje jejich častější návštěvy a zvyšuje průměrnou útratu na jednu návštěvu.
TIP

Zajímá vás, jaké další tituly jsme kromě akcií Starbucks zařadili do našeho portfolia? Přečtěte si tento článek: Investovali jsme 300 000 Kč do akcií: Představení investičního portfolia. 

Jaká jsou rizika investování do akcií Starbucks?

  • Hospodářské poklesy: Starbucks nabízí produkty za prémiové ceny. V době hospodářského poklesu nebo recese mohou spotřebitelé omezit zbytné výdaje. Pokud mají lidé nižší disponibilní příjem, mohou se rozhodnout pro levnější alternativy nebo snížit frekvenci návštěv Starbucks.
  • Konkurence a nasycení trhu: Kávový průmysl je vysoce konkurenční. Starbucks čelí konkurenci jak velkých řetězců, jako jsou Dunkin’, McDonald’s a Costa Coffee (Vlastní Coca-Cola), tak místních kaváren. S pokračující expanzí Starbucks, zejména na zavedených trzích, hrozí riziko nasycení trhu, což by mohlo vést ke zpomalení růstu nebo dokonce poklesu tržeb v některých regionech.

Fundamentální data Starbucks

Při porovnání fundamentálních dat akcií společností Starbucks a McDonald’s se ukazuje několik zásadních rozdílů. McDonald’s má nižší poměr P/E a výrazně převyšuje Starbucks v provozní a ziskové marži. McDonald’s má také vyšší rentabilitu aktiv, což ukazuje na efektivnější využití aktiv k tvorbě zisku ve srovnání s rentabilitou aktiv společnosti Starbucks.

Starbucks má však nižší poměr ceny k tržbám (P/S) a rovněž vyniká v ukazateli návratnosti investic. Zároveň Starbucks vykazuje výrazně nižší zadlužení. Díky této nižší finanční páce a vyšší návratnosti investic je Starbucks vhodnější volbou pro ty, kteří chtějí minimalizovat riziko a zároveň maximalizovat návratnost investic.

Zdroj: finviz.com
Porovnání fundamentálních dat akcií Starbucks a McDonalds’s
Porovnání fundamentálních dat akcií Starbucks a McDonalds’s
TIP

Zajímá vás jak se našemu investičnímu portfoliu, do kterého jsme investovali 300 000 Kč, daří? Zde si můžete přečíst shrnutí za červenecsrpen a září.

Business model společnosti Starbucks

Společnost Starbucks se z jediného obchodu se zrnkovou kávou v Seattlu stala celosvětovým řetězcem kaváren známým svými prvotřídními nápoji a jedinečným zážitkem pro zákazníky. Základem obchodního modelu společnosti Starbucks je závazek podávat vysoce kvalitní kávu.

Ústředním prvkem úspěchu společnosti Starbucks je prostředí jejích prodejen. Na rozdíl od tradičních kaváren klade Starbucks důraz na “speciální třetí místo” – příjemný prostor mezi prací a domovem. Útulný interiér, bezplatné Wi-Fi a přátelští baristé vybízejí zákazníky, aby se zdrželi, a Starbucks tak ze svých prodejen dělá jak rychlou zastávku na kávu, tak místo setkávání.

Poznámka

Obchodní model Starbucks je směsí prvotřídních výrobků, jedinečných zážitků v prodejnách, neustálých inovací a technologické integrace, což vše přispívá k její celosvětové přitažlivosti a úspěchu.

Jak vydělává Starbucks peníze?

  • Prodej v obchodech: Starbucks provozuje více než 30 000 prodejen po celém světě. Tržby pocházejí z prodeje kávy, dalších nápojů, potravin a občerstvení.
  • Licencované prodejny: Společnost poskytuje licence na svou značku provozovatelům, kteří provozují podniky se značkou Starbucks.
  • Spotřební balené zboží: Starbucks prodává v supermarketech a maloobchodních prodejnách výrobky, jako je mletá káva, zrnková káva a hotové nápoje. Tím se dosah značky rozšiřuje i mimo její prodejny.
  • Prodej zboží: Starbucks prodává značkové zboží, včetně hrnků, kelímků a doplňků. Tyto předměty jsou často kupovány jako dárky nebo suvenýry.

Jak se akciím Starbucks aktuálně daří?

Za posledních 12 měsíců zaznamenala cena akcií společnosti Starbucks výrazné výkyvy. Na začátku roku 2023 činila cena akcií společnosti Starbucks 99,31 dolaru. V průběhu roku dosáhla svého maxima na úrovni 113,40 dolaru, což svědčí o potenciální důvěře investorů ve společnost. Neobešlo se to však bez problémů, protože akcie se ve stejném období také propadly na minimum 89,48 dolaru.

Při porovnání s širším historickým kontextem dosáhly akcie Starbucks své historicky nejvyšší uzavírací ceny akcií 26. července 2021, kdy dosáhly hodnoty 120,29 dolaru. Za posledních 52 týdnů pak činila průměrná cena akcií společnosti 100,13 dolaru.

Info

Dle portálu ValueInvesting je aktuální férová cena akcií Starbucks 152,26 dolaru, tj. přibližně 64 % nad aktuální tržní cenou.

Technická analýza akcií Starbucks

Akcie Starbucks mají podle analytiků z Wall Street před sebou velmi slibnou budoucnost. Sedm analytiků z dvaceti zastává názor, že akcie budou v nadcházejících dvanácti měsících atakovat hodnotu 150 USD, což je, jak si ještě ukážeme, potenciál pro tvorbu historických maxim. Ve výhledu na akciový růst ovšem u analytiků převládá konzervativnější postoj, který hovoří o cílové ceně na hodnotě 113 USD. Žádný z analytiků neočekává akciový pokles.

Zdroj: tipranks.com
Cenová predikce pro akcie Starbucks od analytiků z Wall Street
Cenová predikce pro akcie Starbucks od analytiků z Wall Street

Akcie společnosti Starbucks se obchodují v technické formaci diamant, kdy se trh pohybuje jednak nad hodnotou rostoucí trendové čáry a zároveň pod hodnotou klesající trendové čáry. Tato situace obvykle končí agresivním proražením tohoto kanálu, přičemž analytici mají jasno, jakým směrem by měl být průraz veden.

Pokud se potvrdí pozitivní predikce, mají akcie potenciál vytvořil nové ATH. V tomto scénáři bude velmi důležité pokoření cenového výběžku na hodnotě 115 USD. Pokud by se to trhu podařilo, vytvoří si velmi silný support. Podle konzervativního scénáře by akciový růst byl zakončen právě na hodnotě cenového výběžku, ovšem již s pokořenou klesající trendovou čarou. Z pohledu prozatím netestovaných supportů je tím nejvýraznějším cenová úroveň na hodnotě 75 USD za akcii, kde se nachází také nejsilnější volume od roku 2018.

Zdroj: tradingview.com
Měsíční akciový graf společnosti Starbucks
Měsíční akciový graf společnosti Starbucks

Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatné. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.

Líbil se vám tento článek?
5
0

Autor

O investování a finanční trhy se zajímám od roku 2013. Krátce na to jsem se spálil jako aktivní day trader. Zaplacené „školné“ se mi však celkem vyplatilo. Vrhnul jsem se do studia a od roku 2017 dlouhodobě investuji, přičemž v rámci své strategie kombinuji pasivní a aktivní investiční přístup s výhradním zaměřením na akciové trhy.
Inspirací mi jsou především Warren Buffett a jeho učitel Benjamin Graham, z českých investorů pak Daniel Gladiš. Nabyté vědomosti se snažím předávat čtenářům, přičemž se nejraději věnuji textům o investičních strategiích, psychologii obchodování a analýzám jednotlivých akcií.

Přečíst více

Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.

Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Investování zahrnuje rizika ztrát.‎