FinexAkcieDěsí vás propad indexu S&P 500? 16 akcií, které mají potenciál naopak výrazně vyletět
Děsí vás propad indexu S&P 500? 16 akcií, které mají potenciál naopak výrazně vyletět
Je tu srpen amerického volebního roku! Možná vám to nepřipadá jako žhavá zpráva, ale jde o měsíc, ve kterém statisticky vzato nejrychleji rostou americké akcie.
Americkým akciím se obvykle v letech volby amerického prezidenta v srpnu daří obzvláště dobře. Průměrně od svého vzniku v roce 1896 index Dow Jones Industrial Average v srpnu volebních let vzrostl o 2,8 %.
Průměrnýnárůst indexu Dow v ostatních 47 měsících čtyřletého prezidentského cyklu je při tom jen 0,6 %.
Ve volebních letech akcie rostou
Proč je srpen před prezidentskými volbami tak dobrý pro akcie?
Jediná hypotéza, se kterou je možné se setkat, je, že s tím jak se blíží den voleb, úřadující administrativa ve snaze se udržet na postu udělá vše, co je v jejich silách, aby podpořila americkou ekonomiku obecně a zejména akciový trh.
Zdroj: hulbertratings.com
Porovnání výkonu indexu Dow Jones v jednotlivých měsících volebního roku.
Průměrný zářijový zisk v letech voleb je s touto hypotézou rovněž v souladu. Září je normálně pro akciový trh hrozné.
V prvních třech letech prezidentského cyklu přináší Dow v září průměrnou ztrátu 1,5 %. Ale ve čtvrtém roce přináší září průměrný zisk 0,2 %, což podporuje představu, že trh dostává před volbami podporu.
Tento výkonnostní rozdíl se zužuje v říjnu prezidentského volebního roku, který je jen mírně lepší pro akcie než říjen v ostatních třech letech, s průměrným ziskem 0,6 % oproti 0,4 %.
Jaké tedy vybrat letos v srpnu?
Mark Hulbert z Hulbert Financial Digest identifikoval akcie, které jsou pro letošní srpen doporučeny k nákupu alespoň dvěma investičními zpravodaji, jejichž výsledky jsou vypočítávány a ověřovány jeho firmou.
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Milovník finančních trhů a akciového investování. Na své investiční cestě uplatňuje dlouhodobý pasivní investiční přístup.
Lubor se ve svých článcích nejčastěji věnuje akciovým titulům a investování do akcií jako takovému. Ekonomická a kryptoměnová témata mu však také nejsou cizí.
Jeho cílem je čtenáře rychle a stručně informovat o dění na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.