V posledních dvou desetiletích získalo online nakupování obrovsky na popularitě, zejména pokud ho srovnáme s růstem výdajů v kamenných obchodech. Po pandemii se však zdálo, že se růst e-commerce zastavil.
Kombinace makroekonomických protivětrů a oživení ekonomiky byla v loňském roce pro přední e-commerce společnosti příliš tvrdým oříškem. Nyní se však, že se online nakupování opět vrací k růstové trajektorii.
Vzhledem k tomu, že se přední akcie v této oblasti nyní obchodují s velkými slevami oproti svým nedávným maximům, je tento sektor akciového trhuslibným místem pro hledání budoucích vítězů příštího býčího trhu.
Pojďme se blíže podívat na dvě špičkové e-commerce akcie, které v roce 2023 rostou a mohly by v tomto trendu pokračovat i nadále. Tito lídři nabízejí atraktivní vyhlídky na růst zejména pro dlouhodobé investory.
Pokladní systém společnosti Shopify naleznete v téměř každém koutě internetu. Podniky všech velikostí spoléhají na jeho platformu založenou na předplatném při zřizování a správě svých internetových obchodů (a také některých kamenných částí svého podnikání). Shopify umožňuje každému obchodníkovi snadno začít prodávat produkty online a v posledních letech zaznamenalo neuvěřitelný růst – loňský výprodej akcií však dává investorům skvělou příležitost získat akcie se slevou.
Shopify do roku 2021 pravidelně hlásilo růst tržeb o více než 40 %. Když se růst ve druhém čtvrtletí roku 2022 meziročně zpomalil na 16 %, akcie se propadly. Podnik se však s oživením nakupování odráží od pomyslného dna.
Větší rozšíření platebních řešení společnosti Shopify, včetně služby Shop Pay, pomohlo v prvním čtvrtletí zvýšit tržby meziročně o 25 %. Společnost také zaznamenává, že stále více zákazníků přechází z bezplatných zkušebních verzí na placené plány předplatného, což přirozeně zvyšuje růst tržeb společnosti.
Shopify se také začalo více zaměřovat na vyvážení růstu tržeb i čistého zisku – opouští své logistické aktivity, což uvolní více kapitálu na investice do obchodních řešení a zlepšení ziskovosti. Společnost tak vykázala v první čtvrtletí letošního roku kladný volný peněžní tok ve výši 86 milionů dolarů, což představuje 6 % tržeb. Vedení nyní očekává, že volný peněžní tok bude kladný i po zbytek roku.
Rostoucí tržby a volný peněžní tok jsou katalyzátory, které mohou v příštích několika letech posunout akcie výše. Akcie Shopify od počátku roku již vzrostly o více než 80 %, ale na nákup akcií by ještě nemuselo být pozdě. Proč? Celých 85 % hrubého objemu zboží společnosti pochází z trhů v USA. Společnost má velkou příležitost dále pomáhat obchodníkům expandovat po celém světě díky své službě Markets Pro, která na trhu získává stále více na popularitě.
Coupang je přední společnost v oblasti e-commerce působící v Jižní Koreji, kterou možná mnoho investorů nezná. Akcie od začátku roku vzrostly o 11 %, ale po loňském poklesu by mohly být na pokraji prudkého oživení.
Coupang v posledních dvou čtvrtletích vykázal více než 20% růst tržeb. Velký úspěch zaznamenala doručovací služba Rocket, která nabízí doručení širokého výběru produktů do druhého dne nebo ještě týž den. Stejně jako u Amazonu se rychlost doručení prokazuje jako klíčová konkurenční výhoda, která společnosti pomáhá dobývat obrovskou příležitost v Jižní Koreji.
Coupang stále ovládá pouze jednociferný podíl na korejském maloobchodním trhu – trh, který by měl v příštích několika letech dosáhnout 550 miliard dolarů. Akcie Coupang se přitom jeví poměrně levně. Na základě poměru ceny k tržbám (P/S) se akcie obchodují za nízký násobek 1,37, což je výrazně méně než P/S poměr společnosti Amazon, který činí 2,45.
Jedním z krátkodobých katalyzátorů, který by mohl upoutat pozornost Wall Street, je zlepšující se volný peněžní tok. Společnost vykázala za poslední čtyři čtvrtletí volný peněžní tok ve výši 451 milionů dolarů, což představuje zlepšení oproti předcházejícímu srovnatelnému období o 1,5 miliardy dolarů.
Společnost vykazuje zlepšující se finanční výsledky a zároveň poskytuje zákazníkům hodnotu prostřednictvím svého programu Wow, v jehož rámci členové získávají dopravu zdarma, zábavu a exkluzivní slevy. Jedná se zjevně o dobře řízený podnik.
Slovo závěrem
Jak Shopify, tak Coupang, představují poměrně zajímavé příležitosti, uvažujete-li o dlouhodobých investicích v oblasti e-commerce – Shopify s velkým potenciálem pro globální expanzi a Coupang s výraznou konkurenční výhodou.
Ačkoli obě akcie již vykazují určité zotavení, zdá se, že je stále ještě čas na jejich nákup, zvláště pro dlouhodobé investory. Nikdo nemůže s jistotou říci, co přinese budoucnost, ale pohled na data a trendy napovídá, že by obě tyto společnosti mohly v příštích letech zaznamenat pozitivní vývoj.
Investování je koneckonců hra na dlouhou trať, takže by investiční horizont několika let neměl být překážkou.
V každém případě je třeba připomenout, že i přesto, že tyto akcie vypadají atraktivně, je důležité provést důkladný výzkum a přistupovat k investování s otevřenou myslí a opatrností. Nikdo nemůže předpovědět budoucnost se 100% přesností, ale kvalitní výzkum a pečlivě plánované rozhodování může pomoci maximalizovat vaše šance na úspěch.
Ve světě investic je nejdůležitější být vždy připraven na nečekané a přizpůsobit svou strategii podle aktuálních okolností.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.