Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

“Buďte chamtiví, když se ostatní bojí” – Tyto růstové akcie aktuálně nabízejí nákupní příležitost

“Buďte chamtiví, když se ostatní bojí” – Tyto růstové akcie aktuálně nabízejí nákupní příležitost
Zdroj: u-traders.com

Index strachu a chamtivosti CNN v současné době signalizuje strach, což naznačuje, že investoři jsou poměrně pesimističtí ohledně vyhlídek amerického akciového trhu. Důvodů k obavám mají dost, protože vysoká inflace a rostoucí úrokové sazby hrozí, že americkou ekonomiku uvrhnou do recese. Kvůli těmto obavám se indexy S&P 500 a Nasdaq propadly do oblasti medvědího trhu a vymazaly tak majetek v hodnotě více než 9 bilionů dolarů.

Aby bylo jasno, investoři často reagují přehnaně – jak na špatné, tak na dobré zprávy. Tento poznatek vedl Warrena Buffetta k tomu, aby se podělil o tuto investiční radu: Mé nákupy řídí jednoduché pravidlo: Buďte bojácní, když jsou ostatní chamtiví, a buďte chamtiví, když se ostatní bojí.”

Tato slova napsal před více než deseti lety, když se akciový trh během velké recese propadal do chaosu. Investoři, kteří se řídili Buffettovou radou a nakupovali v obdobích, kdy převládal strach, si v následujících letech pravděpodobně vedli docela dobře. Buffettova rada je stejně aktuální i dnes. Obavy ze směřování ekonomiky vedly k prudkému poklesu akciového trhu, ale díky tomu se mnoho kvalitních akcií obchoduje se sníženým oceněním. Pro trpělivé dlouhodobé investory představuje tato situace příležitost k nákupu. Zaměřit se přitom můžete na následující dvě růstové akcie.

Zdroj: cnn.com
CNN Fear & Greed Index
CNN Fear & Greed Index

1. Roku

Společnost Roku ve druhém čtvrtletí nadále kralovala odvětví streamování. Její hardware (streamovací multimediální přehrávače a chytré televizory) představoval 23 % všech globálních streamovacích zařízení, zatímco Amazon se umístil na druhém místě s tržním podílem pouhých 12 %. Stejně tak platforma Roku zajišťovala 31 % času, který lidé celosvětově strávili streamováním, zatímco Amazon se umístil na druhém místě s pouhými 16 %. Díky své schopnosti zaujmout diváky je Roku cenným partnerem pro vydavatele obsahu i inzerenty.

Společnost přitom doufá, že své vedoucí postavení ještě více upevní díky Roku Channel, streamovací službě podporované reklamou, která nabízí bezplatné filmy, televizní pořady a živé kanály zaměřené na zpravodajství a sport.

Načítání
Načítání
Koupit akcie Roku! Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

V tomto obtížném ekonomickém prostředí se však Roku trochu potýká s finančními problémy. Její tržby za poslední rok vzrostly jen o 31 % na 3 miliardy dolarů – což je velké zpomalení oproti 72% růstu v předchozím roce – protože firmy snížily rozpočty na reklamu v reakci na klesající poptávku spotřebitelů a vlastní makroekonomické obavy. Společnost mezitím pokračovala ve velkých investicích do snahy upevnit si podíl na trhu, což vedlo k tomu, že její provozní zisk za posledních 12 měsíců klesl na konci druhého čtvrtletí o 66 % na 73 milionů dolarů. Tyto neuspokojivé finanční výsledky naštěstí pramení z dočasných překážek. Inflace se nakonec normalizuje a společnost má dobrou pozici k tomu, aby znovu získala dynamiku, až se tak stane.

Proč? Roku dominuje reklamnímu trhu streamovacích televizí (CTV) a podle prognózy společnosti eMarketer by výdaje na reklamu v tomto segmentu jen v USA měly růst v průměru o 20 % ročně a do roku 2026 dosáhnout 39 miliard dolarů. Generální ředitel společnosti Roku Anthony Wood pak tvrdí, že veškerá televizní reklama bude nakonec pouze streamovaná, a podle výzkumníků trhu ze společnosti IMARC Group budou celosvětové výdaje na televizní reklamu v roce 2026 činit 344 miliard dolarů. Stručně řečeno, Roku sotva poškrábalo povrch svého oslovitelného trhu.

Vzhledem k tomu se akcie Roku v současnosti obchodují za 2,3 násobek tržeb – podle této metriky jde o nejlevnější ocenění od IPO v roce 2017. To vytváří pro investory atraktivní příležitost k nákupu.

2. Cloudflare

Cloudflare má za úkol zrychlit internet. Globální síť společnosti nabízí obrovskou kapacitu a její datová centra se nacházejí do 50 milisekund od 95 % uživatelů internetu po celém světě, což znamená, že k těmto uživatelům může rychle přenášet velké množství dat. Na základě této konkurenční výhody nabízí Cloudflare řadu cloudových služeb, které zrychlují a zabezpečují firemní zdroje, jako jsou webové stránky a aplikace.

Za zmínku stojí zejména produkt Cloudflare One, který je určen k modernizaci bezpečnostní architektury podnikových sítí. Tradičně organizace chránily svá citlivá data a aplikace tak, že veškerý provoz s nimi spojený směrovaly přes centrální firemní uzly, kde byly vynucovány bezpečnostní zásady a blokovány hrozby. Tento přístup byl však nákladný, a to jak z hlediska hardwaru, tak z hlediska práce IT pracovníků.

Cloudflare One tento model ruší a umožňuje zákazníkům zajistit síťové připojení a zabezpečení prostřednictvím internetu, což znamená, že se vyhnou nákladům a složitosti správy síťového hardwaru na místě. Díky službě Cloudflare One je provoz směrován přes síť Cloudflare, kde je kontrolován a kde jsou vynucovány zásady zabezpečení s nulovou důvěrou, což umožňuje zaměstnancům rychlý a bezpečný přístup k podnikovým zdrojům (nebo k otevřenému internetu) z jakéhokoli zařízení nebo místa.

Cloudflare One je samozřejmě jen jednou z mnoha služeb v portfoliu společnosti, které zahrnuje také nástroje pro cloudová úložiště, vývoj aplikací a poskytování obsahu. Díky této nabídce se společnost vydala na dráhu velkého růstu. V uplynulém roce společnost Cloudflare zvýšila počet svých zákazníků o 20 % a průměrný zákazník utratil o 26 % více než v roce předchozím. Tržby se zvýšily o 53 % na 813 milionů dolarů a společnost vygenerovala 36 milionů dolarů v hotovosti z provozní činnosti. A co je důležitější, investoři mají dobrý důvod se domnívat, že růstová dynamika bude pokračovat.

Do budoucna by rostoucí potřeba efektivní kybernetické bezpečnosti a pokračující zavádění cloud computingu měly být pro Cloudflare větrem v zádech. Společnost odhaduje, že její oslovitelný trh bude do roku 2024 činit 135 miliard dolarů, a vzhledem k tomu, že se akcie Cloudflare obchodují za poměr ceny k tržbám 21,6 – což je velká sleva oproti tříletému průměru společnosti 41,7 – tuto růstovou akcii se vyplatí minimálně sledovat.

Líbil se vám tento článek?
5
0

Autor

Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.

O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.

Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií

„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.