AWS (cloud): $29,3 miliardy (lehce pod očekáváním)
Reklama: $13,92 miliardy (nad očekáváním)
Přestože výsledky byly lepší než odhady, akcie po zveřejnění spadly v poobchodní fázi o více než 2 %.
Důvodem byl slabší výhled – vedení očekává v následujícím kvartále provozní zisk mezi 13 a 17,5 miliardami dolarů, což je méně, než odhadovaných 17,64 miliardy dolarů.
Amazon opatrně naznačil, že vývoj bude ovlivněn především novou vlnou cel a celkovým zpomalením spotřebitelské poptávky. Zmínka o clech se v oficiálním výhledu objevila poprvé po několika kvartálech.
Objevila se i zpráva, že Amazon zvažoval zobrazení celního příplatku přímo v nákupním procesu. Firma to nakonec popřela, ale vyvolala tím ostrou reakci Bílého domu.
CEO Andy Jassy upozornil, že díky široké základně obchodníků není dopad cel jednotný.
Někteří prodejci zvládnou vyšší náklady absorbovat, jiní je přenesou na zákazníky.
Jassy navíc tvrdí, že stejně jako během pandemie může Amazon z této nejistoty těžit – pokud udrží nízké ceny, může opět získat tržní podíl na úkor dražší konkurence.
Cloud lehce pod očekáváním, reklama překvapila
Cloudová divize AWS rostla o 17 %, což je pomaleji než 18,9 % v předchozím kvartále a pod odhady analytiků.
Info
Je to třetí kvartál v řadě, kdy AWS zaostalo za očekáváním – známka silné konkurence od Microsoft Azure a Google Cloud.
Naopak reklama zazářila – meziroční růst o 19 % na 13,92 miliardy dolarů předčil očekávání. To potvrzuje, že Amazon úspěšně monetizuje své uživatele i mimo tradiční e-commerce – a reklama se stává klíčovým tahounem ziskovosti.
Amazon navíc získává reklamu od značek, které hledají alternativy k sociálním sítím Mety a reklamám ve vyhledávání Googlu kvůli regulaci a rostoucím nákladům.
Pro investory je to signál, že Amazon není jen “obchod”, ale i digitální reklamní platforma s globálním dosahem.
Výhled: opatrný optimismus
Pro další kvartál Amazon očekává růst tržeb mezi 7 % a 11 %, což odpovídá 159 až 164 miliardám dolarů (analytici čekali 160,9 miliardy dolarů).
Info
Za zmínku pak také stojí, že se čistý zisk meziročně výrazně zvýšil – z 10,43 na 17,13 miliardy dolarů. Jassy připomněl, že Amazon v posledních letech dramaticky zlepšil efektivitu logistiky a snížil náklady.
Amazon zůstává extrémně silnou firmou s diverzifikovaným byznysem – cloud, reklama, retail. Ale geopolitická rizika, zejména cla, budou ve zbytku roku hrát důležitou roli.
Pokud držíte akcie Amazon, měli byste sledovat vývoj americko-čínských vztahů, vývoj cen na marketplace a růst AWS – protože právě tam se může rozhodovat o dlouhodobé valuaci firmy.
Uvažujete o investování do akcií Amazon? Vyzkoušejte brokera XTB
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 75 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
Obecně skvělá poplatková struktura
Nevýhody
Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
Zdanění českých dividend 35% sazbou
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.