Akcie společnosti Alphabet zažily v loňském roce příšerné období, když klesly o téměř 40 %. V lednu přišlo jejich zjevné oživení, na své historické maximum se však stále dívají ze značné dálky.
Zde je pět věcí, kterým byste měli věnovat značnou pozornost, protože by mohly sloužit jako potenciální katalyzátory, které pošlou tyto technologické akcie zpět nad 150 dolarů.
Ačkoli se neočekává, že by Federální rezervní systém v letošním roce přistoupil k obratu a začal úrokové sazby snižovat, pauza ve zvyšování by mohla být na pořadu dne již na příštím zasedání měnového výboru. Právě pozastavení zvyšování úrokových sazeb ze strany Fedu by mohlo vyvolat úlevný růst akciových trhů a poslat akcie Alphabet výrazně vzhůru.
2. Růst výdajů na reklamu
Proč by tomu tak mělo být? Je to proto, že spotřebitelská nálada se s pozastavením zvyšování úrokových sazeb s největší pravděpodobností začne zotavovat a hypoteční sazby a výpůjční náklady další úvěrů nebudou dále růst. Spotřebitelé budou mít vyšší diskreční výdaje a podniky budou více nakloněny zadlužování a otevření věnovat více peněz na růst svých společností.
Velká část těchto peněz by nakonec měla jít do reklamy, protože se podniky budou snažit prodat své výrobky a služby. Na světě pravděpodobně není lepší akcie, která by na tom mohla vydělat, než Alphabet – nejenom díky vyhledávači Google, ale i platformě YouTube.
3. Zlepšující se monetizace krátkých videí na YouTube
Když už mluvíme o reklamě, investoři budou určitě rádi, když se YouTube vrátí k růstu. Podle zprávy společnosti o výsledcích hospodaření za 3. čtvrtletí zaznamenala videoplatforma pokles příjmů z reklamy, protože ji TikTok nadále přetahuje diváky. Ve 4. čtvrtletí 2022 se už opět příjmy z platformy navrátily k růstu, nicméně v meziročním srovnání se stále jednalo o pokles.
YouTube zavedením služby Shorts neúmyslně kanibalizuje svůj vlastní obchodní model, ale také útočí na konkurenci v podobě Instagramu a snaží se oslovit rovněž uživatele TikToku. Akcie Alphabet by však rozhodně profitovaly ze zlepšení příjmů YouTube, a to jak v oblasti krátkého, tak i dlouhého video obsahu. Zda se tak stane, ještě nemůžeme s jistotou říci, ale růst příjmů v posledním čtvrtletí loňského roku, ukazuje na obrat k lepšímu.
4. Podnikání v oblasti cloudu se blíží ziskovosti
Ačkoli tempo růstu Google Cloud v roce 2022 mírně zpomalilo, ziskovost dosažená v této oblasti již v tomto roce je poměrně očekávatelná. Je to proto, že funguje na základě úspor z rozsahu. Více zákazníků by se promítlo do nižších provozních nákladů na jednotku, což by segment posunulo blíže k ziskovosti. Svědčí o tom opět i hospodářské výsledky – ve 4. čtvrtletí 2022 společnost dosáhla v této oblasti ztráty pouze 480 milionů dolarů oproti 890 milionům o rok dříve.
Strmý růst tržeb Google Cloud navíc naznačuje, že se cloudové službě daří získávat klienty na konkurenčním trhu plném gigantů, jako jsou Amazon, Microsoft a IBM.
5. Zpomalení růstu počtu zaměstnanců
Jedním z největších zlomů akcií Alphabet v loňském roce byl růst počtu zaměstnanců. Investoři to vzhledem k ekonomickému klimatu zpochybňovali, zejména v době, kdy by konglomerát měl snižovat náklady. To byl hlavní důvod, proč se mateřské společnosti Google nedařilo naplňovat odhady zisku.
Zpomalení náboru zaměstnanců by proto bylo vítané. Vzhledem k tomu, že počet zaměstnanců společnosti v loňském roce vzrostl více než o čtvrtinu, je i pravděpodobné.
Slovo závěrem
I když jste možná vůči akciím Alphabet stále skeptičtí, díky bezvadné rozvaze a protivětru, který se mění ve vítr v zádech, je velmi pravděpodobné, že se cena jejích akcií začne letos zvedat. A co je nejdůležitější, akcie se v současné době obchodují za relativně levný násobek ziskovosti (P/E ukazatel).
Pokud byste tedy chtěli investovat do akcií Alphabet s relativně nižším rizikem, můžete v příštích několika měsících využít také pravidelné investiční strategie a nakupovat akcie Alphabet postupně. Díky tomu, že řada akciových brokerů nabízí nákup frakčních akcií, není to problém ani při vynaložení nižších měsíčních částek.
Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatného. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.