FinexAkcie4 důvody, proč investovat do akcií Apple i přes jejich nedávný pokles!
4 důvody, proč investovat do akcií Apple i přes jejich nedávný pokles!
Akcie společnosti Apple v nedávné době zaznamenaly pokles. Byl však neoprávněný? Seznamte se s důvody, proč by se naopak mohlo jednat o ideální příležitost k nákupu!
Poslední měsíc nebyl pro akcie Applu zrovna příznivý. V lednu si na společnost “zasedli” hned dva velcí hráči ze světa financí, a to Barclays a Piper Sandler.
Obě tyto firmy společnosti s logem nakousnutého jablka snížily rating, přičemž jako důvod uvedly obavy z poklesu prodejů iPhonů. I když se akciím podařilo trochu vzpamatovat, nyní už se zase schyluje k jejich poklesu.
To však vytváří okno pro nákup se slevou – jen tak mimochodem, Apple je hlavní složka portfolia Warrena Buffetta.
Pojďte se s námi podívat na čtyři důvody, proč se vyplatí zvážit investici do Applu.
Investiční banka Morgan Stanley i přes zmíněné predikce upozornila na to, že pokles ceny akcií Applu není odůvodněný. I když jsou obavy o poklesu prodejů iPhonu 15 na místě, lze očekávat, že s uvedením nového modelu poptávka znovu vzroste.
Už teď prosakují na povrch detaily o iPhonu 16, který by měl přinést další inovace. V tomto případě se Apple nejspíše střelil do vlastní nohy a s oznámením o novém iPhonu donutil některé zákazníky odložit nákup až na konec roku.
Pro některé představuje nákup iPhonu nemalou investici, a tak není divu, že si raději počkají na jeho nejlepší verzi. Banka Morgan Stanley uvedla, že podle statistik v současnosti doba používání iPhonu činí rekordních 4,4 roku.
Velká část zákazníků se tak v tomto roce nevyhne upgradu.
Navíc i přes očekávání poptávka po iPhonu 15 zaznamenala nárůst, přičemž dodávky vzrostly na své dvouleté maximum – 80,5 milionů kusů.
Podle všeho by mohl Apple v tomto roce zaznamenat růst tržeb.
2. Vysoká aktiva a relativně nízký dluh
Podle odborníků je Apple jako společnost jednou z těch nejlépe připravených na horší časy. Nejenže se jedná o technologického giganta s tržní kapitalizací okolo 3 bilionů dolarů, ale také se jí v loňském roce podařilo dosáhnout čistého zisku ve výši 97 miliard dolarů.
Pochlubit se může i aktivy v hodnotě 60 miliard dolarů. Pokud se podíváme na dluh Applu, v současnosti společnost disponuje dlouhodobým dluhem ve výši 100 miliard dolarů, přičemž dalších 49 miliard dolarů dluží u jiných dlouhodobých závazků.
I když tato čísla mohou na první pohled působit děsivě, u firmy takového kalibru se jedná o relativně nízký dluh. Oproti jiným společnostem nemusí přistupovat k razantním krátkodobým řešením, které by ji mohly přitížit, ale naopak je připravena i na černé scénáře.
Apple ví, že pro dosažení úspěchu je třeba se přizpůsobit době. V průběhu času tak postupně mění svůj obchodní model, který se nezaměřuje pouze na hardware, ale i služby. Prozatím tvoří zhruba polovinu příjmů prodej iPhonu.
Oblíbený technologický gigant naštěstí chápe, že nemůže sázet jen na svůj hlavní produkt a musí investovat do dalšího rozvoje. Právě proto investuje nemalé prostředky do divize služeb, která aktuálně tvoří zhruba 20 % jeho tržeb.
I když se nejedná o vysoké číslo, marže je v tomto případě třikrát vyšší než u prodeje jiných produktů. V portfoliu Applu narazíte na širokou škálu služeb od cloudu, přes videohry, až po virtuální realitu či umělou inteligenci. Jednoduše řečeno – svět jde kupředu a s ním i Apple.
Pokud se někde zmíníte o Applu, drtivá většina lidí si ihned vybaví logo společnosti a její nejznámější produkty. To se vám stane jen u minima společností. Apple navíc disponuje opravdu velkou fanouškovskou základnou.
Určitě jste už někdy narazili na hádky ohledně toho, zda je lepší iPhone, nebo Android.
I to je příklad toho, jak moc je Apple jedinečný a jak si dokázal získat své zákazníky.
Je tedy téměř nemožné, že by tato zákaznická základna z ničeho nic zmizela. Někteří nezůstávají pouze u iPhonu, ale nedají dopustit ani na MacBook a iPad – spolu s Apple TV a Apple Watch se jedná o výbavu průměrného fanouška Applu.
Přestože firmy Barclays a Piper Sandler byly k vývoji ceny akcií skeptičtí, dlouhodobí investoři by se neměli nechat odradit. Jak už nyní víte, Apple stále má co nabídnout, a to i v následujících letech.
Navíc se jedná o silnou značku, jejíž produkty každý den využívají statisíce lidí po celém světě.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Milovnice a nadšenkyně do financí, investování a kryptoměn. O finančních, ale i technologicky laděných tématech píše již od roku 2016. Kromě akciových trhů s nadšením sleduje nejnovější trendy v oblasti startupů, ale i velkých hráčů v široké škále odvětví od e-commerce a AI až po elektromobilitu nejen ve světě, ale i v našem malém českém rybníčku.
Nikola se však věnuje i tématům spojených s bankovnictvím, pojišťovnictvím či půjčkami, jejichž recenzování věnuje podstatnou část svého času. Ve všech případech jí však záleží na tom, aby si její texty našly cestu nejen ke zkušeným čtenářům a investorům, ale i úplným nováčkům ve světě financí.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.