Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

4 důvody, proč investovat do akcií Apple i přes jejich nedávný pokles!

Akcie společnosti Apple v nedávné době zaznamenaly pokles. Byl však neoprávněný? Seznamte se s důvody, proč by se naopak mohlo jednat o ideální příležitost k nákupu!

Publikováno
4 důvody, proč investovat do akcií Apple i přes jejich nedávný pokles!
Zdroj: Depositphotos.com

Poslední měsíc nebyl pro akcie Applu zrovna příznivý. V lednu si na společnost “zasedli” hned dva velcí hráči ze světa financí, a to Barclays a Piper Sandler.

Obě tyto firmy společnosti s logem nakousnutého jablka snížily rating, přičemž jako důvod uvedly obavy z poklesu prodejů iPhonů. I když se akciím podařilo trochu vzpamatovat, nyní už se zase schyluje k jejich poklesu.

To však vytváří okno pro nákup se slevou – jen tak mimochodem, Apple je hlavní složka portfolia Warrena Buffetta.

Pojďte se s námi podívat na čtyři důvody, proč se vyplatí zvážit investici do Applu.

1. Pokles ceny akcií Applu není odůvodněný

Investiční banka Morgan Stanley i přes zmíněné predikce upozornila na to, že pokles ceny akcií Applu není odůvodněný. I když jsou obavy o poklesu prodejů iPhonu 15 na místě, lze očekávat, že s uvedením nového modelu poptávka znovu vzroste.

Už teď prosakují na povrch detaily o iPhonu 16, který by měl přinést další inovace. V tomto případě se Apple nejspíše střelil do vlastní nohy a s oznámením o novém iPhonu donutil některé zákazníky odložit nákup až na konec roku.

Vývoj ceny akcií Apple za posledních 60 dnů

Načítání
Načítání
Kupte si akcie Apple Váš kapitál může být ohrožen*

Sponsored logo Koupit!

Pro některé představuje nákup iPhonu nemalou investici, a tak není divu, že si raději počkají na jeho nejlepší verzi. Banka Morgan Stanley uvedla, že podle statistik v současnosti doba používání iPhonu činí rekordních 4,4 roku.

Velká část zákazníků se tak v tomto roce nevyhne upgradu.

Navíc i přes očekávání poptávka po iPhonu 15 zaznamenala nárůst, přičemž dodávky vzrostly na své dvouleté maximum – 80,5 milionů kusů.

Podle všeho by mohl Apple v tomto roce zaznamenat růst tržeb.

2. Vysoká aktiva a relativně nízký dluh

Podle odborníků je Apple jako společnost jednou z těch nejlépe připravených na horší časy. Nejenže se jedná o technologického giganta s tržní kapitalizací okolo 3 bilionů dolarů, ale také se jí v loňském roce podařilo dosáhnout čistého zisku ve výši 97 miliard dolarů.

Pochlubit se může i aktivy v hodnotě 60 miliard dolarů. Pokud se podíváme na dluh Applu, v současnosti společnost disponuje dlouhodobým dluhem ve výši 100 miliard dolarů, přičemž dalších 49 miliard dolarů dluží u jiných dlouhodobých závazků.

I když tato čísla mohou na první pohled působit děsivě, u firmy takového kalibru se jedná o relativně nízký dluh. Oproti jiným společnostem nemusí přistupovat k razantním krátkodobým řešením, které by ji mohly přitížit, ale naopak je připravena i na černé scénáře.

3. Přizpůsobivý obchodní model a časté inovace

Apple ví, že pro dosažení úspěchu je třeba se přizpůsobit době. V průběhu času tak postupně mění svůj obchodní model, který se nezaměřuje pouze na hardware, ale i služby. Prozatím tvoří zhruba polovinu příjmů prodej iPhonu.

Oblíbený technologický gigant naštěstí chápe, že nemůže sázet jen na svůj hlavní produkt a musí investovat do dalšího rozvoje. Právě proto investuje nemalé prostředky do divize služeb, která aktuálně tvoří zhruba 20 % jeho tržeb.

I když se nejedná o vysoké číslo, marže je v tomto případě třikrát vyšší než u prodeje jiných produktů. V portfoliu Applu narazíte na širokou škálu služeb od cloudu, přes videohry, až po virtuální realitu či umělou inteligenci. Jednoduše řečeno – svět jde kupředu a s ním i Apple.

4. Apple je lovebrand, který jen tak nezmizí

Pokud se někde zmíníte o Applu, drtivá většina lidí si ihned vybaví logo společnosti a její nejznámější produkty. To se vám stane jen u minima společností. Apple navíc disponuje opravdu velkou fanouškovskou základnou.

Určitě jste už někdy narazili na hádky ohledně toho, zda je lepší iPhone, nebo Android.

I to je příklad toho, jak moc je Apple jedinečný a jak si dokázal získat své zákazníky.

Je tedy téměř nemožné, že by tato zákaznická základna z ničeho nic zmizela. Někteří nezůstávají pouze u iPhonu, ale nedají dopustit ani na MacBook a iPad – spolu s Apple TV a Apple Watch se jedná o výbavu průměrného fanouška Applu.

Přestože firmy Barclays a Piper Sandler byly k vývoji ceny akcií skeptičtí, dlouhodobí investoři by se neměli nechat odradit. Jak už nyní víte, Apple stále má co nabídnout, a to i v následujících letech.

Navíc se jedná o silnou značku, jejíž produkty každý den využívají statisíce lidí po celém světě.

Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.

Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.

Líbil se vám tento článek?
2
0

Autor

Milovnice a nadšenkyně do financí, investování a kryptoměn. O finančních, ale i technologicky laděných tématech píše již od roku 2016. Kromě akciových trhů s nadšením sleduje nejnovější trendy v oblasti startupů, ale i velkých hráčů v široké škále odvětví od e-commerce a AI až po elektromobilitu nejen ve světě, ale i v našem malém českém rybníčku.

Nikola se však věnuje i tématům spojených s bankovnictvím, pojišťovnictvím či půjčkami, jejichž recenzování věnuje podstatnou část svého času. Ve všech případech jí však záleží na tom, aby si její texty našly cestu nejen ke zkušeným čtenářům a investorům, ale i úplným nováčkům ve světě financí.

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76-78 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 68 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 76 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Investování zahrnuje rizika ztrát.‎