Celosvětově vysoká inflace, nestabilní geopolitické prostředí, stále narušené dodavatelské řetězce a v posledních dnech i obavy z nemožnosti americké ekonomiky splácet své závazky. To vše jsou faktory, které by měly srážet finanční trhy stále níž, jenže ty si postavily hlavu a naopak rostou.
Možná by investoři v této trochu nelogické době měli sáhnout spíše ke stabilním a dlouhodobě rostoucím akciovým titulům, kdyby se ze současné euforie nečekaně stala deprese. O jaké tituly se jedná, se dočtete v tomto článku.
Motorem pro aktuální akciový trh může být přesvědčení investorů, že klesající inflace donutí americký FED nejen k ukončení zvyšování úrokových sazeb, ale dokonce k opětovnému snižování, což by byla voda na mlýn ekonomickému růstu.
Určité vrásky může investorům dělat tzv. dluhový strop, na který USA opět naráží. USA se v současné době potýká s dluhovým stropem ve výši přes 31,4 bilionu dolarů. Pokud by dluhový strop nebyl opět navýšen, stalo by se americké ministerstvo financí neschopné splácet své závazky, což se ještě nikdy v historii nestalo.
Možná proto je vhodné sáhnout k investici do dlouhodobě rostoucích a vysoko kapitalizovaných společností jako je Mastercard nebo McDonald’s. Dluhový strop američtí zákonodárci od roku 1960 navýšili osmasedmdesátkrát.
Tento gigant v oblasti bezkontaktních plateb se stal u investorů oblíbeným díky své stabilitě a z dlouhodobého pohledu také růstové tendenci. Potenciál této společnosti se také skrývá v zapojení kryptoměn do platebního systému a ve stále oblíbenější možnosti “kup teď, plať později“. Společnost vykázala téměř 15% meziroční nárůst tržeb s tím, že pro letošní rok se opět počítá s růstem a to až na hodnotu 22,18 miliard dolarů.
Oblíbenost této společnosti je reprezentována postojem analytiků z Wall Street, jejichž očekávání pro letošní rok činní 476 USD. Dokonce i negativní scénář počítá s vytvořením nového ATH a to při pokoření hodnoty 400 USD za akcii. Mastercard vyplácí kvartální dividendu 0,57 USD za akcii.
Od roku 2021 se akcie Mastercard obchodují v postranním trendu, kterému předcházel akciový růst od roku 2016 v hodnotě 406 %. Všechny cenové predikce počítají s pokračujícím růstem, minimálně na hodnotu dlouhodobých maxim. Naopak nejbližší rezistence se na měsíčním grafu nachází na ceně 280 USD, kde se nachází cenová minima z loňského roku.
Tato společnost těží z přesunu své nabídky do virtuálního světa, přičemž si její aplikaci pro objednávání rychlého občerstvení stáhlo více než 127 milionů uživatelů. I přes tento úspěch byl meziroční růst tržeb záporný, se ztrátou 1,47 %. Pro letošní rok se již počítá s růstem, a to na hodnotu 25 miliard dolarů.
Analytici předikují růst akcií této společnosti v optimistickém scénáři na 346 USD a v konzervativním na 318 USD. V tomto případě trh již překonal i negativní scénář akciové vývoje s tím, že bylo predikováno 284 USD, ovšem trh již obchoduje na hodnotě 300 USD za akcii. McDonald’s vyplácí investorům kvartální dividendu 1,52 USD za akcii.
Akcie McDonald’s při svém růstu zanechávají na cenovém grafu pouze cenové výběžky, které trh ani nemá zájem retestovat. Tyto nejbližší supporty se nacházejí na cenách 250 USD a 230 USD za akcii, kde tvoří cenová minima. Akcie této společnosti od roku 2016 vykázaly zhodnocení necelých 238 %.
Závěr
I přes mnoho negativních fundamentů akciové trhy vykazují cenový růst. Euforii v investorech vyvolává naděje na počátek období snižování úrokových sazeb, což by umožnilo společnostem opět využívat “levné” peníze díky půjčkám s nízkým úrokem. Stinnou stránkou tohoto ekonomického růstu je dosažení úrokové stropu, který ohrožuje nejen americkou administrativu, ale také celý finanční systém. Neschopnost USA splácet své závazky by mohla být onou černou labutí, kterou finanční teoretikové predikují již řadu let.
Chcete neustále vědět, co se děje na trzích?
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, který vám budeme jednou týdně posílat. Z něj se dozvíte to nejdůležitější, co se za poslední týden na finančních trzích stalo a neuteče vám nic podstatné. Chcete-li odebírat náš pravidelný newsletter a mít všechny důležité informace ve své emailové schránce, připojte se vyplněním formuláře níže.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.