Blíží se nový rok a spousta investorů se tak již začíná poohlížet po nových příležitostech. Mezi sektory, které v následujícím roce zřejmě budou mít co nabídnout, patří jistě i polovodičový sektor.
Seniorní analytik Bank of America, Vivek Arya, proto z tohoto sektoru vybral 6 akcií, které podle něj bude mít smysl v roce 2026 vlastnit.
První dvě společnosti z Aryova výběru jsou Nvidia a Broadcom.
Tyto technologické giganty není třeba dlouze představovat, jedná se o globální lídři s obrovskou tržní kapitalizací, kteří v posledních letech nemohli uniknout oku žádného investora.
Zbylé čtyři společnosti však už vaší pozornosti uniknout mohly – ani zdaleka se netěší takové popularitě, přesto jde o velmi kvalitní a silné firmy.
Vyrábí stroje a komponenty nezbytné pro výrobu čipů, čímž na trhu dnes zaujímá zásadní postavení.
Na jejích technologiích stojí výrobní linky sléváren, jako je TSMC či Samsung, které vyrábějí čipy například pro Nvidii.
Úměrně s růstem poptávky po čipech tak roste i poptávka po produktech a službáchLam Research. Kromě samotných zařízení společnost nabízí i servis či vývoj technologických řešení. Mezi její největší zákazníky patří TSMC, Samsung či Intel.
Společnost Lam Research, která působí na trhu již od roku 1980, v posledních letech poměrně stabilně zvyšuje své tržby a daří se jí překonávat odhady analytiků. To ji dělá přitažlivou pro mnoho investorů.
V 1. čtvrtletí fiskálního roku 2026 dosáhly tržby rekordní výše 5,32 miliardy USD, díky poptávce ze slévárenského segmentu a výroby logických čipů
Akcie společnosti vzrostly od začátku roku o téměř 140 % a obchodují se za cenu okolo 177 USD na akcii. Obchodují se tak přibližně za 39násobek svého zisku (P/E poměr).
Další ze společností, které hrají v polovodičovém sektoru důležitou roli, jeKLA Corporation (KLAC).
Tato americká firma se zaměřuje na vývoj inspekčních přístrojů užívaných při výrobě čipů. Jde o sofistikované kontrolní systémy, které dokáží rozpoznat i ty nejjemnější defekty a zaručují hladký chod výrobních procesů.
Společnost dosáhla v roce 2025 růstu tržeb ve výši středních desítek procent a 20 % růstu zisku na akcii (EPS). Příčinou byl pokrok v oblasti vysoce výkonných počítačů a zvýšení tržního podílu i zlepšení konkurenční pozice.
Akcie společnosti KLA od začátku roku vzrostly o 91,4 %. Příznivý pohyb ceny reflektoval poslední kvartální výsledky, které překonaly očekávání, i silnou ziskovost společnosti.
Čistá marže dosáhla 33,84 %, což je v rámci sektoru nadprůměrný výsledek. Akcie se obchodují za přibližně 40násobek zisku.
KLA má za sebou také dlouhou dividendovou tradici a stabilně zvyšuje dividendu již více než 15 let v řadě.
Vývoj ceny akcií KLA Corporation od vstupu na burzu
Společnost Analog Devices (ADI) vyvíjí technologie zaměřené na zpracování signálu, řízení výkonu, analýzu a konverzi dat.
Jejich systémy transformují jevy fyzického světa (světlo, pohyb, zvuk) v elektrický signál a nacházejí uplatnění v mnoha odvětvích – od automobilového průmyslu, přes spotřební elektroniku, až po zdravotnické a výrobní přístroje.
Tržby společnosti za 4. čtvrtletí roku 2025 dosáhly výše3,08 miliardy USD a překonaly očekávanou hranici 3 miliard USD.
Čistá zisková marže činí 20,58 %, avšak zisk na akcii dosáhl výše 4,57 USD.
Analog Devices se tak aktuálně obchoduje za nepříznivý 60násobek zisku. Forwardové P/E 24,65 však naznačuje výrazné zlepšení v příštích letech.
Vývoj ceny akcií Analog Devices od vstupu na burzu
Na rozdíl od všech výše zmíněných firem, těží Cadence především ze softwarového modelu, díky kterému je schopna dobře škálovat a dosahovat vyšší ziskovosti.
To se promítá do výše hrubé marže, která činí 84,83 %. Čistá zisková marže však dosahuje “pouze” 20,35 %.
Vývoj ceny akcií Cadence Design Systems od vstupu na burzu
Podle P/E poměru je Cadence Design Systems nejdražší z uvedených společností. Obchoduje se za 82násobek svých zisků, ale forwardové P/E i zde přislibuje zlepšení na hodnotu 39,50.
Poslouchejte. Buďte v obraze!
Chcete lépe rozumět finančním trhům? V podcastu Burza s odstupem každý týden rozebíráme klíčové dění na trzích. V podcastu Kam tečou peníze se pak do hloubky věnujeme ekonomice, politice a investičním příležitostem.
Odebírejte nás a získáte větší jistotu při investování a přehled o tom nejdůležitějším.
Student ekonomie a české filologie na Univerzitě Palackého v Olomouci, který už od střední školy investuje a aktivně se zajímá o dění na akciových trzích. K zájmu o ekonomickou teorii ho přivedly myšlenky ekonomů rakouské školy. Jako první ho zaujala díla Murrayho N. Rothbarda.
Jakub si myslí, že v dnešním kompetitivním světě by se měl o zhodnocování svých financí zajímat každý, ať už se pohybuje v jakémkoliv oboru. Starat se o své peníze je podle něj stejně důležité jako starat se o svou psychiku nebo zdraví. Své portfolio se snaží koncentrovat do malého počtu společností, kterým dobře rozumí.
Kromě ekonomie se také úspěšně věnuje literatuře; je autorem několika oceněných prací. Psaní článků o akciovém dění je tedy pro něj naprosto přirozenou záležitostí.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.