Americký gigant, provozující síť kaváren po celém světě, hodlá své produkty zdražovat i přes sílící poptávku po jejich kávě. Společnost Starbucks i přes 19% nárůst zisků hodlá navýšit prodejní cenu své kávy, která je v porovnání s cenami konkurence již tak dost vysoká. Jaký vliv má toto oznámení na hodnotu akcií Starbucks a dočkají se investoři pokračujícího růstu? Jedná se o poslední zdražení kávy, nebo si zákazníci ještě více připlatí? Vše se dočtete v tomto článku.
Cenová politika společnosti Starbucks je postavena na předpokladu, že si zákazníci rádi připlatí za kvalitní produkt. Na základě tohoto modelu se nebojí společnost zvyšovat cenu své kávy. Ostatně ono již zdražení kávy proběhlo. Reakcí na zvýšenou letní poptávku, bylo první zvýšení cen kávy, které bylo podpořeno dalším zvýšením cen na konci ledna. Dvojité zdražení své kávy v loňském roce, obhajuje společnost tím, že potřebuje kompenzovat náklady spojené s narůstajícími mzdami a problémy v dodavatelských řetězcích.
Kevin Johnson (generální ředitel) : “Neustále situaci monitorujeme, abychom se ujistili, že cenové akce, které provádíme, jsou zákazníky dobře přijímány a nezpůsobují žádné problémy s úbytkem zákazníků.“
Další kroky zdražení kávy se budou podle Starbucks odvíjet od narůstající inflace. Společnost plánuje prozatím dvojí zdražení. První vlna by měla přijít začátkem jara, druhá v létě. Tyto kroky společnosti Starbucks vyvolaly reakci i v politických kruzích, kdy Newyorská kongresmanka Alexandria Ocasio-Cortezová, apelovala na to, že inflace je většinou jev způsobený “nadhodnocováním” cen korporacemi.
Technická a fundamentální analýza
Společnost v prvním čtvrtletí fiskálního roku, zaznamenala zisk více jak 800 milionů USD, což je nárůst zisků oproti Q1 loňského roku o 31 %. Tento růst zisků společnosti může být ovšem ponížen o plánované navýšení mezd, ke kterému chce společnost Starbucks přistoupit na základě tlaku odborových organizací a stávkám zaměstnanců. Svým investorům společnost proplácí čtvrtletně dividendy. Akciový graf zaznamenal své maximum v červenci roku 2021. Od té doby investoři pozorují pouze propad, který se k prozatím zastavil na hodnotě 25,5 %.
Akciový graf se kvapem blíží k první výrazné supportní zóně, která se nachází na ceně 90 USD. Tato zóna je navíc podpořena konfluencí s 50 % Fibonacciho retracementu. Druhá výrazná supportní zóna, na které lze očekávat zvýšenou aktivitu investorů, se nachází okolo ceny 80 USD opět v konfluenci s 61,8 % Fibonacciho retracementu. Pokles ceny akcií pod hodnotu 80 USD by znamenal možnost výraznějšího oslabení k hodnotám okolo 60-50 USD za akcii.
Závěr
Společnost Starbucks sází na svou cenovou politiku, která předpokládá s růstem cen do té doby, než poklesne zájem zákazníků kupovat jejich kávu. Společnost omlouvá zdražování rostoucími náklady na mzdy, k jejichž navyšování přistoupila pod tlakem odborů a rostoucí inflace. Akciový graf společnosti se blíží k prvnímu supportu, na kterém lze očekávat nákupní aktivitu investorů.
Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.
Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.