Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Zdražuje se káva? Starbucks několikrát zvyšuje ceny kávy díky narůstající poptávce – Co na to akcie?

Publikováno
Zdražuje se káva? Starbucks několikrát zvyšuje ceny kávy díky narůstající poptávce – Co na to akcie?
Zdroj: depositphotos.com

Americký gigant, provozující síť kaváren po celém světě, hodlá své produkty zdražovat i přes sílící poptávku po jejich kávě. Společnost Starbucks i přes 19% nárůst zisků hodlá navýšit prodejní cenu své kávy, která je v porovnání s cenami konkurence již tak dost vysoká. Jaký vliv má toto oznámení na hodnotu akcií Starbucks a dočkají se investoři pokračujícího růstu? Jedná se o poslední zdražení kávy, nebo si zákazníci ještě více připlatí? Vše se dočtete v tomto článku.

Načítání
Načítání
Kupte si akcie Starbucks Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Cenová politika společnosti Starbucks je postavena na předpokladu, že si zákazníci rádi připlatí za kvalitní produkt. Na základě tohoto modelu se nebojí společnost zvyšovat cenu své kávy. Ostatně ono již zdražení kávy proběhlo. Reakcí na zvýšenou letní poptávku, bylo první zvýšení cen kávy, které bylo podpořeno dalším zvýšením cen na konci ledna. Dvojité zdražení své kávy v loňském roce, obhajuje společnost tím, že potřebuje kompenzovat náklady spojené s narůstajícími mzdami a problémy v dodavatelských řetězcích.

Kevin Johnson (generální ředitel) : “Neustále situaci monitorujeme, abychom se ujistili, že cenové akce, které provádíme, jsou zákazníky dobře přijímány a nezpůsobují žádné problémy s úbytkem zákazníků.

Další kroky zdražení kávy se budou podle Starbucks odvíjet od narůstající inflace. Společnost plánuje prozatím dvojí zdražení. První vlna by měla přijít začátkem jara, druhá v létě. Tyto kroky společnosti Starbucks vyvolaly reakci i v politických kruzích, kdy Newyorská kongresmanka Alexandria Ocasio-Cortezová, apelovala na to, že inflace je většinou jev způsobený „nadhodnocováním” cen korporacemi.

Technická a fundamentální analýza

Společnost v prvním čtvrtletí fiskálního roku, zaznamenala zisk více jak 800 milionů USD, což je nárůst zisků oproti Q1 loňského roku o 31 %. Tento růst zisků společnosti může být ovšem ponížen o plánované navýšení mezd, ke kterému chce společnost Starbucks přistoupit na základě tlaku odborových organizací a stávkám zaměstnanců. Svým investorům společnost proplácí čtvrtletně dividendy. Akciový graf zaznamenal své maximum v červenci roku 2021. Od té doby investoři pozorují pouze propad, který se k prozatím zastavil na hodnotě 25,5 %.

Zdroj: tradingview.com
Měsíční akciový graf společnosti Starbucks
Měsíční akciový graf společnosti Starbucks

Akciový graf se kvapem blíží k první výrazné supportní zóně, která se nachází na ceně 90 USD. Tato zóna je navíc podpořena konfluencí s 50 % Fibonacciho retracementu. Druhá výrazná supportní zóna, na které lze očekávat zvýšenou aktivitu investorů, se nachází okolo ceny 80 USD opět v konfluenci s 61,8 % Fibonacciho retracementu. Pokles ceny akcií pod hodnotu 80 USD by znamenal možnost výraznějšího oslabení k hodnotám okolo 60-50 USD za akcii.

Závěr

Společnost Starbucks sází na svou cenovou politiku, která předpokládá s růstem cen do té doby, než poklesne zájem zákazníků kupovat jejich kávu. Společnost omlouvá zdražování rostoucími náklady na mzdy, k jejichž navyšování přistoupila pod tlakem odborů a rostoucí inflace. Akciový graf společnosti se blíží k prvnímu supportu, na kterém lze očekávat nákupní aktivitu investorů.

Líbil se vám tento článek?
5
0

Autor

Soukromý obchodník a investor, který se pohybuje na finančních trzích již od roku 2014. Obchoduje swingové obchodní strategie na forexu, akciích a komoditách. Mezi jeho oblíbené analytické nástroje patří především technická analýza cenového grafu. Své obchodní dovednosti podpořil také veřejnou equity svého obchodního účtu.

Martin získal titul Ph.D. z oboru financí a své znalosti a zkušenosti využívá nejen při vlastním obchodování, ale také při svých analýzách finančních trhů. Díky tomu může čtenářům předat mnoho drobných postřehů z chování trhů, které nemusejí být na první pohled zřejmé, ale tvoří tenkou hranici mezi úspěchem a neúspěch na finančních trzích.

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 77 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování a obchodování hrozí ztráty. Vaše investice mohou stoupat i klesat a můžete získat zpět méně, než jste investovali.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.