Volvo se podle zdrojů agentury Reuters připravuje na IPO v hodnotě 20 miliard dolarů. Ke vstupu na burzu by mohlo dojít již koncem září. Když půjde vše podle plánu, zařadí se její IPO mezi jedny z největších v historii.
IPO Volvo by mohlo proběhnout koncem září
Podle zdrojů agentury Reuters se čínský holding Geely (HKG: 0175) chystá zalistovat na burze akcie svojí divize Volvo. IPO by mělo mít hodnotu až 20 miliard dolarů a mohlo by s vysokou pravděpodobností proběhnout ještě do konce září letošního roku.
Se vstupem na burzu mu pomáhá hned několik bank včetně Goldman Sachs (NYSE: GS), SEB (NYSE: SEB), BNP Paribas (EPA: BNP), Carnegie (OTCMKTS: CWGYF) a HSBC (NYSE: HSBC). Žádná ze stran se doposud k IPO nevyjádřila a tudíž ani nepotvrdila pravost zveřejněných informací.
Volvo chce docílit toho, aby jeho IPO dosáhlo hodnoty 20 miliard dolarů. Podle Reuters se názory na tuto skutečnost u jednotlivých zdrojů liší. Objevily se totiž i informace, že by se hodnota IPO mohla vyšplhat až na 30 miliard dolarů. Na druhou stranu některé zdroje zmiňují, že mnohem realističtější je hodnota pohybující se někde okolo 16 miliard dolarů.
S tímto odhadem souhlasí i jeden z analytiků Frank Schwop, který předpokládá, že se reálná hodnota bude pohybovat v rozmezí od 10 do 15 miliard dolarů. Jestli se Volvu podaří i přesto získat 20 miliard dolarů, rovnala by se tato hodnota šesti až sedminásobku jejího zisku. Tím by se mohla švédská automobilka lehce vyrovnat svým největším konkurentům jako je Daimler (ETR: DAI) nebo BMW (ETR: BMW). Jen pro představu ohodnocení Tesly (NASDAQ: TSLA) je téměř sedmdesátkrát vyšší než její zisk.
V případě, že by se Volvu podařilo dosáhnout zmíněné částky, jednalo by se o jedno z největších evropských IPO letošního roku, ale i o jedno z největších IPO vůbec. Pohledy investorů však směřují i na další automobilky včetně výrobce elektromobilů Rivian, který plánuje provést své 80 miliardové IPO koncem letošního roku.
Jak již bylo zmíněno, za Volvem stojí čínský holding Geely, který společnost koupil před více než deseti lety od Ford Motors (NYSE: F) za 1,8 miliardy dolarů. Poprvé se rozhodl zalistovat akcie Volva již v roce 2018. Jelikož se ale situace na trhu nevyvíjela zrovna pozitivně, rozhodlo se vedení společnosti IPO odložit.
Tradiční výrobci automobilů v posledních letech ztrácí na popularitě a jsou pomalu vytlačováni výrobci elektromobilů, v jejichž čele stojí Tesla. Právě proto se Volvo rozhodlo chytit tohoto trendu a začalo pracovat na rozvoji své strategie stát se jedním z předních výrobců elektromobilů na trhu.
Jedním z prvních kroků bylo pořízení 49,5% podílu ve společnosti Polestar, která se zabývá výrobou elektromobilů. V návaznosti na to počítá s tím, že v roce 2030 bude vyrábět už jen pleně elektrické automobily. Skrz IPO chce tak získat nejen nové finance, ale i přístup k novým příležitostem.
Aktuálně se ale společnost potýká s velkou překážkou, a to s nuceným snížením produkce. Ten je způsobený celkovým nedostatkem materiálu včetně čipů, které chybí nejen v automobilovém průmyslu. Ve výsledku by tedy jeho tržby za druhé pololetí letošního roku měly být mnohem nižší, než se předpokládalo.
Milovnice a nadšenkyně do financí, investování a kryptoměn. O finančních, ale i technologicky laděných tématech píše již od roku 2016. Kromě akciových trhů s nadšením sleduje nejnovější trendy v oblasti startupů, ale i velkých hráčů v široké škále odvětví od e-commerce a AI až po elektromobilitu nejen ve světě, ale i v našem malém českém rybníčku.
Nikola se však věnuje i tématům spojených s bankovnictvím, pojišťovnictvím či půjčkami, jejichž recenzování věnuje podstatnou část svého času. Ve všech případech jí však záleží na tom, aby si její texty našly cestu nejen ke zkušeným čtenářům a investorům, ale i úplným nováčkům ve světě financí.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.